Kleppen stellen Z17DTH?

Forumindex Forums Modellen Astra Kleppen stellen Z17DTH?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257088
    Klopper
      Lid sinds:
      19 September 2010

      Beste medeweggebruikers,

      Sinds kort ben ik eigenaar van een hele nette Astra H Z17DTH. De motor heeft nu bijna 73.000km gelopen. Helaas hoor ik een vervelend getak bij de lagere toeren, dus mijn gok is het kleppen stellen…
      Maaaar, ik heb geen verstand van dit soort dingen. Dus daarom de vraag: hoe stel ik de kleppen?
      Heb op internet al ‘muntjes’ gezien, hebben deze ermee te maken?

      Alvast bedankt.

      #18126911
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Je olie is wel goed? Heb je het warm/koud/beide?
        http://vauxhall.workshop-manuals.com/corsa-c/index.php?id=3646″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        Daar zijn je muntjes ;)

        #18126912
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Tot 70c koeltemp. Nagelt de Z17DTH er vrolijk op los.
          Voorgeschreven staat dat bij 150.000km de klepspeling gecontroleerd dient te worden.

          #18126913
          CarloAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 December 2006

            En mocht het na kleppen stellen niet over zijn.. laat je verstuivers controleren en testen. Anders kan dit wel eens nare gevolgen hebben..

            #18126914
            Klopper
              Lid sinds:
              19 September 2010

              150.000km? Dan ben ik pas op de helft :P
              Meestal als het torretje warm is, na een kilometer of 10, dan hoor je ‘m niet meer klagen…

              Verstuivers zijn volgens mij aardig vers, zijn even ‘oud’ als de motor…

              Is het kleppen stellen een werkje wat zelf te doen is, of is het meer specialistenwerk?

              #18126915
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Is even wat lastiger, bijklijk alleen de verstuivers maar eens, dat zijn niet enkel de dingen die boven je kleppendeksel uit steken, maar ook nog een aan de achterzijde van het kleppendeksel uit deze deksel steken..

                We hebben een exemplaar van de Z17DTH hier wat vermoedelijk door een defecte verstuiver is overleden, dat is wat Carlo duidelijk wil maken.
                We gaan deze nog verder inspecteren indien mogenlijk, om de oorzaak te achterhalen..
                een kapotte verstuiver kan je een Complete motorwissel opleveren..

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.