Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Misfire C20LET (opgelost!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2013 om 19:14 #17257074
Klein probleempje met de LET :???:
Het volgende doet zich voor:
Heb afgelopen zaterdag de motorruimte afgespoten.
Nu wilde ik hem ff ‘droog rijden’ maar zodra de turbo wat druk begon te leveren leek het net of hij op 3 poten ging lopen. (stotteren en knallen in de uitlaat)
Rustig door gereden en op een gegeven moment was het weg.Gisteren naar Zandvoort geweest, ook zonder problemen.
Ging volgas ook goed.
Nu heb ik daar een paar rondjes gereden op het circuit, maar na 3 rondjes klapte mijn intercoolerslang eraf.
Voordat deze eraf klapte knalde hij wel weer af en toe in de uitlaat. leek dus weer misfire.
de weg naar huis maar rustig aan gedaan.
Vanmiddag de slang weer goed vast gezet en proefrijden.
maar weer telkens die knallen in de uitlaat zodra je ging belasten.
verdelerkap los gehad. geen vocht erin, wel schoon gemaakt.
nu lijkt het al een stuk beter.
maar af en toe knalt hij nog, met name in de 3 en de 4.
turbodruk is overigens gewoon goed.Denk toch dat de verdelerkap iets heeft.
Iemand van jullie dit eens mee gemaakt??
T is echt puur overslaan wat hij doet.
of zou de luchtmassameter een tik gehad hebben doordat die slang los geschoten is gisteren?
lijkt me sterk eigenlijk15 april 2013 om 21:25 #18126712misschien water bij je bougies? ( ik roep ook maar wat hoor:P)
16 april 2013 om 05:43 #18126713Nooit een motorruimte afspuiten met water. Hoe ziet je verdeelkap eruit? Je kan er wat wd-40 inspuiten. Haal even je bougiekabels eraf en spuit die ook in met wd-40.
Je kan ook controleren of je kabels etc nog.goed is door met een plantenspuit water op te sproeien.16 april 2013 om 05:54 #18126714Ik denk idd ook water in je bougie schacht. Ook last van gehad na het afspuiten van de Omega. Nu ligt dat blok er anders in maar t klinkt bekend.
Zag idd dat je aan t rommelen was, stond op t dak bij de paddock :thumb
Greetz Emiel
16 april 2013 om 18:44 #18126715Had ik laatst ook met mijn Z20LET. Bougiegaten vol met water.
Bobinebrug goed droog geblazen en volgespoten met siliconenspray.
Bougiegaten drooggebrazen met perslucht.
Daarna weer gaan rijden, maar nog storing. Toen de bougies vervangen en was het over.Groeten Rick
16 april 2013 om 19:37 #18126716bougiegaten heb ik nog niet gecontroleerd.
had wel ff de L eraf gehaald na het afspuiten, stond verder geen water onder eigenlijkheb toch een nieuwe verdelerkap en rotor besteld om te proberen, als het dat niet is kan het altijd retour ;)
houd jullie op de hoogte :thumb
@TWA, ja dat was niet zo’n suc6 in de pits.
kwam er maar met moeite aan en had alleen een plat schroevendraaiertje :vertag
daarna wel goed kunnen fiksen door een mede GSi rijder :wors18 mei 2013 om 18:48 #18126717ff stand van zaken.
ik ben er inmiddels achter dat de motor pas begint te knallen als de turbodruk te hoog op loopt.
deze gaat soms tot 1,5 a 1,6 bar. dan knalt hij ook.
maar er zijn ook keren dat de druk prima blijft, ook bij flink trappen.
dan knalt hij ook niet.wastegate actuator is vorig jaar bij Klasen vervangen en ook op de bank afgesteld.
heeft ook prima gelopen altijd.
vind het zo raar dat het probleem er is sinds dat ik de motorruimte afgespoten heb.
gewoon puur toeval of?…18 mei 2013 om 18:52 #18126718Bobine al na gekeken ? Vind water ook niet zo leuk
18 mei 2013 om 20:05 #18126719Vervang je bougies eens ;)
19 mei 2013 om 10:32 #18126720Misschien corrosie in je actuator waardoor die stroef gaat, is maar een idee. Bij mij knalde die ook omdat die actuator naar de knoppe was… Doordat die druk dus te hoog word knald ie eruit.
Mijn eerste actuator was na volgens mij een half jaar al stuk maar die was er scheef op gelast.. Daarna had Botter em voor me gefixed bij Klasen, en daar deed ie het wel weer mee.
Wissel eens een actuator uit met iemand zodat je dat iig kan uitsluiten!
Groetje Ram
@GSI Racer wrote:
ff stand van zaken.
ik ben er inmiddels achter dat de motor pas begint te knallen als de turbodruk te hoog op loopt.
deze gaat soms tot 1,5 a 1,6 bar. dan knalt hij ook.
maar er zijn ook keren dat de druk prima blijft, ook bij flink trappen.
dan knalt hij ook niet.wastegate actuator is vorig jaar bij Klasen vervangen en ook op de bank afgesteld.
heeft ook prima gelopen altijd.
vind het zo raar dat het probleem er is sinds dat ik de motorruimte afgespoten heb.
gewoon puur toeval of?…19 mei 2013 om 12:29 #18126721Alleen hierom al spuit ik geen motoren af.
Probeer ook eens nieuwe bougies, die slaan dan wel eens door.
Wd-40 in/op de ontstekingsdelen vind ik geen aanrader. Heb het 1 keer geprobeerd, gevolg was een overslag en een brandje.
Dat had veel erger kunnen aflopen. Dan liever alles vervangen en droog laten.21 mei 2013 om 20:12 #18126722afspuiten doe ik dus ook never nooit meer! :vertag
bougies zijn 20.000km oud.
hierdoor zou de druk niet te hoog op kunnen lopen he.
ik denk ook de actuator of die amal valve. die is aan een zijde gewoon open voor buitenlucht, misschien hier water in gekomen?21 mei 2013 om 21:06 #18126723die hoort niet open te zijn hoor. dat is namelijk een vacuum systeem
22 mei 2013 om 19:20 #18126724heeft altijd goed gelopen zo.
ik had die afgedopt aan een zijde op advies van iemand.
bij Klasen hebben ze dat afgedopte er weer af gehaald toen ze hem afgesteld hebben
dus nu gewoon buitenlucht30 juni 2013 om 18:18 #1812672520.000 km op bougies is al best veel als je met meer turbo druk rijdt. De ontsteking wordt dan namelijk ook meer belast.
Beetje contactspray hier en daar kan ook geen kwaad. Spuit eens met water met zeep op de bougie kabels, als je vonkjes ziet zijn die ook aan vervanging toe.13 augustus 2014 om 21:14 #18126726probleem is opgelost!
Vandaag bij Klasen Motorsport geweest om opnieuw een testrun te maken.
elektroden afstand van de bougies bleek te groot te zijn.
Deze afgesteld op 0.6mm en hij gaat weer als de brandweer :thumbGelukkig maar een kleinigheidje dus
13 augustus 2014 om 21:17 #18126727Maar onderhand toch wel een keer nieuwe bougies toch wel?
14 augustus 2014 om 13:46 #18126728die ga ik morgen monteren ;)
maar vervang je die normaal elk jaar dan?
zijn platinum bougies namelijk. zitten er net 30.000 in maximaal15 augustus 2014 om 10:49 #18126729Ligt aan de type bougie. Normale gaan met 30dkm….
Platinum kunnen er heel lang in zitten.
Laatst een nieuwe bmw met speciale bougies. Mogen gewoon 100 dkm…
Mooi spul15 augustus 2014 om 14:39 #18126730kost ook mooi bij zo’n ding haha.
ik heb platinum NGK erin maar ga ze toch maar ff vervangen ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.