Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Een nieuwe Opel rijder.. met vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2013 om 11:03 #17256926
Hallo Opel rijders,
Ik ben sinds enkele dagen ook Opel rijder, een Astra G 1.8 116pk Club.
Hij rijdt prima, is lekker vlot en een enorme bagage ruimte, hiervoor reed in in mijn seat ibiza.. die helaas zijn 16de APK niet overleefde.
Nu heb ik 2 vragen, misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen.als ik vanaf de ring Groningen rijdt, en bij stoplicht sta, gaat het eerst goed. na ongeveer 5 sec gaat het gele differentieel(geloof ik) branden, en loopt de auto niet heel erg soepel in stationair. hij schommelt dan tussen 900 en 1100 toeren. Dit is eigenlijk begonnen volgens de garage houder, toen de vorige eigenaar de oorspronkelijke radio eruit hield en zijn eigen erin zette. Hierna zette k ook weer mijn eigen radio erin. Wat kan ik hieraan doen??
Bij zacht rijden <--40 dan bonkt hij rechtsvoor. Ook als ik harder rijdt bij een erg slechte hobbelige weg doet hij het. Ik ben niet technisch, daarom zit ik in de zorg. Kan iemand me hiermee helpen? Ik zal zsm voor jullie een foto erop zetten van mijn Opel Wouter
10 april 2013 om 14:52 #18125388Ik vermoed dat jouw motormanagement lampje brand, dat betekent meestal een storing.
Je zult de auto moeten laten uitlezen, maar zoals ik het begrijp heb je de auto zo gekocht?
En de verkoper zei dit is normaal zo, lijkt mij namelijk niet normaal.
Als je even laat weten waar je woont dan kan misschien iemand met een opcom zich melden om de auto voor je uit te lezen.
Anders moet je naar een Opel dealer.
Wat dat gebonk betreft, kan vanalles zijn: maar klinkt als rubbers van stabilisatorstang.
succes10 april 2013 om 14:56 #18125389Hallo,
Dank voor je antwoord.
Het lampje is er echter alleen als ik stop na gereden te hebben en de koppeling intrap.
Na een X aantal kilometers kan het lampje ook zo weer uitgaan.Ik woon zelf in Noord-Groningen, in het zonnige Warffum
Wouter
10 april 2013 om 15:01 #18125390Ik zou de auto toch zsm laten uitlezen. des noods bij een universele garage die hebben ook de apparatuur daarvoor.
10 april 2013 om 15:04 #18125391Bij de aankoop garage hebben ze hem APK gekeurd en ook uitgelezen.. hier kwam volgens de verkoper geen foutcode naar boven. Wel gaf hij aan dat de auto dit zou doen nadat de originele radio eruit was gekomen. Auto is altijd Opel dealer gehouden
Woutje
10 april 2013 om 15:07 #18125392Nouja ik zie geen verband tussen motormanagement lampje en de autoradio maar misschien zie ik iets over het hoofd even afwachten wat de rest hiervan denkt.
10 april 2013 om 15:10 #18125393Vla007, Erg bedankt!
Ik wacht de rest ff af.Woutje
10 april 2013 om 16:46 #18125394Lijkt me niet gezond. En een verband tussen een radio die weggehaald is en het ontkoppelen lijkt me niet gebruikelijk. Foutcodes kun je als het goed is ook zelf uitlezen.
Er staat een duidelijke uitleg op het vauxhallownersnetwork (http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/astra-mk4-g-reading-fault-codes.164990/” onclick=”window.open(this.href);return false;) *Engels
Echter kan ik je niet met zekerheid zeggen dat dit voor elk type Astra-G opgaat.11 april 2013 om 20:18 #18125395Ik heb dit zelf ook gehad, dit was dan na een poosje rijden (als de motor dus warm is) en dan bijvoorbeeld bij een stoplicht stil staan.
Dan ging bij mij ook het lampje branden.
Ik heb hem toen uit laten lezen en kreeg een foutcode als het lampje ook daadwerkelijk brandde.
Dit had te maken met de vacuümslang op de inlaat van de motor.
Dit slangetje was bij mij lek/gescheurd vanwege uitdroging.
Ik heb dit slangetje gemaakt en het probleem was weg.11 april 2013 om 20:24 #18125396@NL-Kevin wrote:
Ik heb dit zelf ook gehad, dit was dan na een poosje rijden (als de motor dus warm is) en dan bijvoorbeeld bij een stoplicht stil staan.
Dan ging bij mij ook het lampje branden.
Ik heb hem toen uit laten lezen en kreeg een foutcode als het lampje ook daadwerkelijk brandde.
Dit had te maken met de vacuümslang op de inlaat van de motor.
Dit slangetje was bij mij lek/gescheurd vanwege uitdroging.
Ik heb dit slangetje gemaakt en het probleem was weg.Klinkt logischer als het radio verhaal haha. Duidelijke uitleg met hopelijk de oplossing voor Vla!
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
15 april 2013 om 16:56 #18125397@dennisnmgn88 wrote:
@NL-Kevin wrote:
Ik heb dit zelf ook gehad, dit was dan na een poosje rijden (als de motor dus warm is) en dan bijvoorbeeld bij een stoplicht stil staan.
Dan ging bij mij ook het lampje branden.
Ik heb hem toen uit laten lezen en kreeg een foutcode als het lampje ook daadwerkelijk brandde.
Dit had te maken met de vacuümslang op de inlaat van de motor.
Dit slangetje was bij mij lek/gescheurd vanwege uitdroging.
Ik heb dit slangetje gemaakt en het probleem was weg.Klinkt logischer als het radio verhaal haha. Duidelijke uitleg met hopelijk de oplossing voor Vla!
Verstuurd van mijn V972 Core4 met Tapatalk
Vla heeft gelukkig 0 problemen met zijn astra, behalve dan dat ik wat cc’s en pk’s mis:P
Ik hoop dat dit helpt voor de Wouter.
Wouter weet je al meer?15 april 2013 om 17:16 #18125398Enige wat door de radio zou kunnen komen is code P0500 snelheids sensor storing..
maar die zou dan weer weg moeten blijven als je de radio demonteerd..Tenzij er geknipt is in de draadboom aldaar..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.