Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vectra C Intake Monteren op Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2013 om 20:28 #17256924
Hallo,
Ik heb ook eens zon vectra c intake pipe besteld.
Nu met monteren, het past eigenlijk niet, iemand fotos hoe dat die dit heeft gemonteerd?Zoals ik het passend krijg veel te ang dat het kunstof van de radiateur er niet lang tegen gaat kunen.
9 april 2013 om 20:44 #18125361zal morgen foto’s plaatsen . hij zit een kwartslag gesdraait past precies .
in de 2 gaatje 2 schroefjes en komt niet meer los (Y)9 april 2013 om 20:48 #18125362http://www.astraownersclub.com/documents/technical/vectra-pipe.pdf
kijk hier eens je moet nog een speciaal verloopstukje hebben
succes9 april 2013 om 21:22 #18125363nou ik heb geen verloopstukje hoor
en die van mij zit ook een stuk strakker .
deze steekt er echt onderuit9 april 2013 om 21:38 #18125364Ik ben benieuwd naar je foto’s!
Die Vectra buis is een stuk dikker dan origineel.
Morgen ga ik kijken hoe die van mij zit en ook wat foto’s maken.9 april 2013 om 22:08 #18125365Altijd veel schik gehad van de Vectra C Turbo aanzuigbuis.
Tegenwoordig heb ik een custom made RVS aanzuigbuis van Crooke Tuning. Ik schat dat deze ongeveer 4x zo groot is. Deze positioneer je ook achter de grill, deze neemt 2/3 hiervan in gebruik. Zelfs groter dan DBilas en Simota.9 april 2013 om 22:12 #18125366Wat wij vaak zien in testen, hoe groter de aanzuigbuizen, des te minder dipjes in de vermogenskromme en op de weg uiteraard. De Vectra C Turbo aanzuigbuis doet dit al behoorlijk, nog grotere aanzuigbuizen zelfs wat meer.
10 april 2013 om 08:09 #18125367Volgens mij gaat dit alleen op bij motoren met meer vermogen.
Ik heb zelf ook de vectra pijp op mn astra. Aansluitstuk van de vectra gebruikt, past niet helemaal, maar zit wel voor het grootste deel er op. Ik kan zaterdag foto’s plaatsen als je daar behoefte aan hebt.10 april 2013 om 08:48 #18125368Klopt enigszins, wat betreft piekvermogens houdt het op een gegeven moment op bij sommige motoren.
Grotere inlaten zullen echter wel de dipjes aanpakken. De Vectra C Turbo aanzuigbuis is al een topper wat dit betreft. De Crooke Tuning aanzuigbuis gaat net weer wat verder. En deze RVS versie blijft steenkoud tot op heden, ook niet onbelangrijk. De reden daarvan is bekend neem ik aan.
Maar hoe dan ook, de Vectra C Turbo aanzuigbuis is al een dikke aanrader ++
10 april 2013 om 08:52 #18125369Bij mij past het allemaal zeer goed samen met het verloopstukje.
Het was wel even lastig om het goed op zijn plaats te krijgen maar als het eenmaal zit is het prima.10 april 2013 om 10:00 #18125370Inderdaag, dit is vrij makkelijk te realiseren. Met een beetje handigheid en inzicht is dit een eitje.
10 april 2013 om 10:04 #18125371Past inderdaad nooit helemaal lekker. Heb m r ook op.
10 april 2013 om 10:45 #18125372Vectra pijp is wel stukken goedkoper dan een crooke.
Silicone slang op maat maken werkt beter dan het vectra aansluitstukje, maar kost ook weer stukken meer.
Hoe heeft iedereen hier zijn/haar vectra pijp bevestigd?10 april 2013 om 10:46 #18125373Hierbij de beloofde foto’s
Laatste foto is de originele buis plus aansluiting vs vectra c buis, zoals je ziet is de aansluiting van de vectra dikker dus heb je dat hulpstuk echt nodig.
10 april 2013 om 10:52 #18125374Vla, aan welk punt heb je nu de buis vastgemaakt?
Zelf heb ik een zelftappertje in het gat gedraaid waar bij jou het VIN plaatje zit.10 april 2013 om 11:00 #18125375Eerlijk gezegd zou ik dat ooit nog doen maar is het er nooit van gekomen.
Vreemd genoeg zit ie toch stevig vast tussen de radiateur en de balk die er boven loopt.10 april 2013 om 11:08 #18125376@RickR91 wrote:
Vectra pijp is wel stukken goedkoper dan een crooke.
Inderdaad, dat scheelt wel wat centen. Het is maar net hoe gek je het wil maken.
Het is heel makkelijk, een Vectra C Turbo aanzuigbuis is een zeer goede upgrade, de Crooke Tuning aanzuigbuis gaat weer een stap verder.
Het is wat de consument wil. En het kostenplaatje is nu eenmaal belangrijk, daar kan niemand omheen. Heel begrijpelijk.
10 april 2013 om 13:35 #18125377ik heb ook even foto’s toegevoegd hoe ik hem heb zitten.
bij mij in de luchtfilterbak heb ik ook de buizen verwijderd.
zoals je ziet past die perfect moet je wel even passen en meten,zodat die mooi recht loopt (Y)
met de aanzuigbuis en flensstuk van de vectra c en verder niks nodig
ook heb ik 2 schroefjes naast me vin-plaatje.
10 april 2013 om 13:43 #18125378Krasy als ik goed kijk heb jij ook dat verloopstuk gebruikt om de buis op je box aan te sluiten.
10 april 2013 om 14:10 #18125379tja tja verloopstuk,dat is het eigenlijk wel
maar het hoort wel gewoon bij de vectra c luchtbuis, zijn inderdaad 2 delen10 april 2013 om 14:30 #18125380Ja klopt zeker dat het bij elkaar hoort, maar omdat het 2 verschillende nummers zijn zou het zomaar kunnen dat als je naar de buis vraagt dat je dat verloopstuk er niet bij krijgt.
Zoals jij dat moet die schroefjes hebt vastgezet ga ik komende week ook maar eens doen als ik mijn xenonunits in ga bouwen.10 april 2013 om 14:36 #18125381Gebruik al jaren een Vectra aanzuigbuis met een gesloten filtersysteem.
Zo zit het bij die van mij gemonteerd .10 april 2013 om 14:40 #18125382ik zou hem ook niet bestellen weet niet wat ze ervoor vragen,
maar op de sloop staan ze ook ;) stukje goedkoper denk ik10 april 2013 om 14:48 #18125383Ik heb er toen der tijd 25e voor betaald, sloop was inderdaad misschien een goedkopere optie, maar er stond niks.
11 april 2013 om 07:42 #18125384ik heb een silicone ducting slang van 80mm.. met een verloop stuk naar 90mm.
alleen moet nog erop.. zoals wel meer spul haha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.