Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Klokje rond Signum met 500000 km.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2013 om 15:38 #17256891
In de komende Autoweek komt er in de rubriek klokje rond een Opel Signum, leek me wel leuk om hier te vermelden!
Filmpje hiervan is al te zien op onderstaande link.http://www.autoweek.nl/videoHD/3356/klokje-rond-opel-signum” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 april 2013 om 15:56 #18124858Knappe signum zo..
Willem8 april 2013 om 16:30 #18124859sweet, dan kan ik nog 250,000 km
8 april 2013 om 16:53 #18124860@Eddyvec C wrote:
sweet, dan kan ik nog 250,000 km
We hebben het over een Signum, dus Eddy….je weet het niet :jerry
8 april 2013 om 18:13 #18124861bij goed onderhoud bere sterke blokken die 2,2DTI
8 april 2013 om 19:20 #18124862Altijd leuk die nutteloze reactie’s eronder.
8 april 2013 om 20:09 #18124863Welke bedoel je dan ?
9 april 2013 om 05:50 #18124864@stefanDTI wrote:
Welke bedoel je dan ?
Onder andere ja die kering dat wordt hartstikke duur.
Valt bij deze motor wel mee. fijne van een ketting motor.En de bekende slopel reacties :sleeping
9 april 2013 om 06:29 #18124865Is dat zelfde 2.2tdi als bij vectra b of is dat weer andere type blok?
9 april 2013 om 06:32 #18124866@stefanDTI wrote:
Welke bedoel je dan ?
Nou Stefan zet u bril op en lees ze allemaal eens door.
Lees ook eens andere Opel berichten en ge ziet genoeg staan.Ik heb mij een paar maand geleden ook op gegeven voor klokje rond, maar naar dat ik heb gezien hoe Opel word afgezeikt op die site heb ik me terug getrokken.
Heb nou eenmaal geen echte Opel voorin liggen.
9 april 2013 om 07:14 #18124867@astraTD wrote:
Heb nou eenmaal geen echte Opel voorin liggen.
Isuzu blokken zijn toch wel de beste !! en lekker zuinig !!
Heb zelf ook geen echte opel er in hoor! Een Fiat blokkie !! Maargoed…. beter als die 3.0V6 renaultblokken ! :sleeping
9 april 2013 om 12:19 #18124868@speaker wrote:
@astraTD wrote:
Heb nou eenmaal geen echte Opel voorin liggen.
Isuzu blokken zijn toch wel de beste !! en lekker zuinig !!
Heb zelf ook geen echte opel er in hoor! Een Fiat blokkie !! Maargoed…. beter als die 3.0V6 renaultblokken ! :sleeping
Komen niet van Renault zelf :-(, ook Isuzu, maar de grootste fout die er is gemaakt :-(…
Ahja hier ook nog ca jaartje toeren en dan geef ik de 3.0 ook op
9 april 2013 om 15:03 #18124869Prachtig als mensen dat soort kilometerstanden nog durven te rijden!!
We leven tegenwoordig al genoeg in een wegwerp maatschappij en er liggen al genoeg autos op de sloop..
1 reactie dat audis dat tegenwoordig niet meer halen moet ik toch even tegenspreken ;)
Onze a6 quattro heeft al probleemloos 430000km gereden en het enige dure was onlangs een nieuwe dieselpomp en koppeling.
Maar dat neemt niet weg dat deze Opel het ook super doet! :thumb9 april 2013 om 16:51 #18124870Super, ik heb eerst de 2.2DTI gehad en later de 1.9CDTI. Ik vond de 2.2 altijd de fijnere motor, meer trekkacht onderin. Ik reed er zuiniger mee dan met de 1.9.
Lekker doorrijden met de Signum..
9 april 2013 om 17:58 #18124871het staat erom bekend dat er op Autoweek een VAG cultuur heerst.
9 april 2013 om 18:06 #18124872Maar weet iemand nou of de 2.2dti van signum/vec c zelfde blok is als van een vec b 2.2dti? :angel
9 april 2013 om 18:12 #18124873Ja volgens mij wel.
9 april 2013 om 20:14 #18124874@kaneelschep wrote:
Prachtig als mensen dat soort kilometerstanden nog durven te rijden!!
We leven tegenwoordig al genoeg in een wegwerp maatschappij en er liggen al genoeg autos op de sloop..
1 reactie dat audis dat tegenwoordig niet meer halen moet ik toch even tegenspreken ;)
Onze a6 quattro heeft al probleemloos 430000km gereden en het enige dure was onlangs een nieuwe dieselpomp en koppeling.
Maar dat neemt niet weg dat deze Opel het ook super doet! :thumbIn mijn ogen, alles boven de 300.000km is goedkoper rijden als 150.000km naar 300.000km.
altijd leuk die reactie’s als mensen bij je instappen en ze kijken toevallig op het klokkie van Zoheejjj heeft die al over de 5ton gedraaid met eerste blokkie?? yep eerste blokkie, meeste gevallen schakel ik effen terug en richting het rode gebied, altijd leuk die blikken.
Maar die cijfertjes in het klokje boeit me niet zo rijden met die kar, zolang het blok niet uit een spat valt alles te vervangen.11 april 2013 om 18:33 #18124875Prachtig… Ik heb nog even te gaan met mijn 264.000km.. :thumb
11 april 2013 om 18:53 #18124876Mooi man, vroeger kreeg je er een speldje voor oid van de dealer bij div merken, weet niet of dat nog zo is.
Wat betreft VAG, heb in 2 audi’s gereden die met 495.000km (A6 avant 1.9tdi 90pk) (automaatrevisie bij 280.000) en met bijna 540.000 (A4 avant 1.9 tdi 110 pk handbak) verkocht zijn, de laatste was dusdanig mooi/goed dat die voor iets meer als 3000 euro door een handelaar werd opgekocht.
Vriend van me rijdt nu in een eind 2002 A4 avant quatro 130pk handbak waar de teller nu ook al op 530.000 km staat, hij gaat nu voor de 750.000 (nog 3 jr).Maar heb ook een 1.9 tdi 105pk blok (Golf5) een zuiger dwars door het blok naar buiten gereden bij ongeveer 25 km/per uur..eco totallos…dus het kan verkeren..
11 april 2013 om 20:11 #18124877Net het verslag in Autoweek zelf gelezen, valt ook op dat er vanaf aanschaf bij 128000km tot nu in het onderhoud niks geen bijzonderheden staan behalve een luchtmassameter en een gasklepmodule. Rest alleen maar slijtonderdelen als banden, remblokken en ruitenwissers. De set remschijven (waar sommige AW forummers van vinden dat die deze week nog vervangen moeten worden…) zijn nog de originele! Dat zegt natuurlijk ook iets over de rijstijl van de bestuurder :thumbup
12 april 2013 om 11:11 #18124878Remschijven gaan vaak zomaar 3 a 4rembloksets mee..
Als je netjes veel afstanden rijdt dan heeft dit dus niks te lijden…Ik heb mijn 1e set achter remBLOKKEN bij de B1 vervangen bij 205.000km
toen ik de Vectra-B1 kocht had deze 78.000km gereden, en was de 1e set remblokken nog niet vervangen. bij montage van de 308mm remmen zijn nieuwe remblokken geplaatst.
Deze blokken heb ik laatst vervangen ivm nieuwe schijven (Krom) (ivm remmen ten tijde van de aanrijding), waren nog lang niet op auto had toen 205.000km weg. (dikke 100k km dus met 1 set voorremblokken)heb bij de B2 caravan de historie kunnen achterhalen daar dat apparaat vrijwel zijn hele leven bij dealers is onderhouden (op de allerlaatste beurt voordat ik m over nam na)
hier is in 240.000km slechts 1x remblok vervangen geweest, de set was wel versleten hoor die erop zat, zowel schijven als blokken, als hangende remklauwen.
de 308set is hiervoor in de plaats gekomen, maar eens kijken hoe lang deze boel meegaat.
betreft Bosch schijven met TRW remblokken.
Achter zijn ook TRW blokken geplaatstWillem
12 april 2013 om 16:57 #18124879@midnight black wrote:
Net het verslag in Autoweek zelf gelezen, valt ook op dat er vanaf aanschaf bij 128000km tot nu in het onderhoud niks geen bijzonderheden staan behalve een luchtmassameter en een gasklepmodule. Rest alleen maar slijtonderdelen als banden, remblokken en ruitenwissers. De set remschijven (waar sommige AW forummers van vinden dat die deze week nog vervangen moeten worden…) zijn nog de originele! Dat zegt natuurlijk ook iets over de rijstijl van de bestuurder :thumbup
Turbo is ook vervangen king:
Groet jraaf12 april 2013 om 18:48 #18124880@Family man wrote:
Mooi man, vroeger kreeg je er een speldje voor oid van de dealer bij div merken, weet niet of dat nog zo is.
Wat betreft VAG, heb in 2 audi’s gereden die met 495.000km (A6 avant 1.9tdi 90pk) (automaatrevisie bij 280.000) en met bijna 540.000 (A4 avant 1.9 tdi 110 pk handbak) verkocht zijn, de laatste was dusdanig mooi/goed dat die voor iets meer als 3000 euro door een handelaar werd opgekocht.
Vriend van me rijdt nu in een eind 2002 A4 avant quatro 130pk handbak waar de teller nu ook al op 530.000 km staat, hij gaat nu voor de 750.000 (nog 3 jr).Maar heb ook een 1.9 tdi 105pk blok (Golf5) een zuiger dwars door het blok naar buiten gereden bij ongeveer 25 km/per uur..eco totallos…dus het kan verkeren..
Ik werk zelf in de VAG wereld, ik geef je groot gelijk, de oudere dieseltjes ZONDER tandempomp en comonrail systeem, zijn de sterkste diesels die VW ooit geproduceerd heeft, Zeker de 1.9 TDItjes, wij hebben een audi a4 1.9 tdi in onderhoud met 850000 op de teller van de eerste eigenaar, blok is kurk droog, maar deze man is zo ontzettend zuinig op zijn auto en onderhoud hem perfect, 2 x per jaar in garage, onderhoud doet gewoon veel met een auto :)
Maar toch blijf ik een OPEL RIJDER :D
15 april 2013 om 06:21 #18124881@darknight2003 wrote:
@Family man wrote:
Mooi man, vroeger kreeg je er een speldje voor oid van de dealer bij div merken, weet niet of dat nog zo is.
Wat betreft VAG, heb in 2 audi’s gereden die met 495.000km (A6 avant 1.9tdi 90pk) (automaatrevisie bij 280.000) en met bijna 540.000 (A4 avant 1.9 tdi 110 pk handbak) verkocht zijn, de laatste was dusdanig mooi/goed dat die voor iets meer als 3000 euro door een handelaar werd opgekocht.
Vriend van me rijdt nu in een eind 2002 A4 avant quatro 130pk handbak waar de teller nu ook al op 530.000 km staat, hij gaat nu voor de 750.000 (nog 3 jr).Maar heb ook een 1.9 tdi 105pk blok (Golf5) een zuiger dwars door het blok naar buiten gereden bij ongeveer 25 km/per uur..eco totallos…dus het kan verkeren..
Ik werk zelf in de VAG wereld, ik geef je groot gelijk, de oudere dieseltjes ZONDER tandempomp en comonrail systeem, zijn de sterkste diesels die VW ooit geproduceerd heeft, Zeker de 1.9 TDItjes, wij hebben een audi a4 1.9 tdi in onderhoud met 850000 op de teller van de eerste eigenaar, blok is kurk droog, maar deze man is zo ontzettend zuinig op zijn auto en onderhoud hem perfect, 2 x per jaar in garage, onderhoud doet gewoon veel met een auto :)
Maar toch blijf ik een OPEL RIJDER :D
In lijsten een droge vw diesel. :shock:
Kwam regelmatig lease sletjes bij mijn vorige werkgever langs met 50k km op de klok.
En was al lekker nat. Niet voor onderhoud maar voor de bandjes. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.