Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ruitensproeier reservoir
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2013 om 19:11 #17256833
Vandaag zag ik dat mijn vectra opc ruitensproier vloeistof lekt.
Ik ben eens goed gaan kijken en ik zag dat onderaan het reservoir, het motortje in het reservoir geschoven zit.
En precies op die plek lekt die.
Dus tussen het reservoir en het motortje in.
Maar ik kon geen scheurtje of iets dergelijks in het reservoir ontdekken.
Is er iemand die weet of er iets van een rubbertje oid ertussen moet of iemand die weet waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt!6 april 2013 om 08:37 #18124538Tussen reservoir en pompje zit in 9 van de 10 gevallen een rubber ringetje dat beide delen aan elkaar houdt. Kan inderdaad zijn dat dat rubbertje uitgedroogd / gescheurd is met de jaren en daardoor is gaan lekken. Ik weet alleen niet of je die rubbertjes ook los kan krijgen en zo ja, waar. Anders een ander reservoirtje + pomp van de sloop halen. :)
8 april 2013 om 17:45 #18124539origineel zit er een klemmetje om de slang die aan het pompje zit.
Dat klemmetje kan wat spanning kwijt zijn.
Ik heb het bij mij opgelost met een klein beetje silicone kit.
wat kit op het pennetje smeren en dan in 1 keer het slangetje en het klemmetje terug plaatsen en het lekt niet meer.
8 april 2013 om 20:22 #18124540Bij mij zit er geen klemmetje op het slangetje..
Bij een Vectra-B hoort dat ook niet.. bij een C ook niet.
Meestal inderdaad het rubber van de tank waar de motor in gedrukt zit.
Willem
9 april 2013 om 06:50 #18124541Wim,
Wat heb ik dan weer voor vreemde vectra.
Bij mij was het pompje kapot en zaten er ri reservoir en aan de uitgaande kant zo;n soort haak klemmetje op. heb ze maar laten zitten.
Maar was gisteren ook al stom verbaasd, bij de VOD een afspraak gemaakt secu code aanvragen en sleutel inlezen, zegt die man na 5 min. meneer had niks nodig, het werkt al.
12 april 2013 om 11:20 #18124542haha..
kan je wel eens hebben..
willem
14 april 2013 om 08:04 #18124543Vrijdag bij vtune alleen minder goed nieuws gehad, ze hebben de piggy back tuning aangesloten dat merk je best goed.
Maar die beste man zijn 1.6 je moet op 98 rijden ipv 95, je rijd met een vervuild gasklephuis. Waarschijnlijk met de keuring voor jan lul de kat laten vervangen.
Heb je een blikje reiniger voor de benzine meegenomen en die moet het huis weer losmaken, al heb ik er mijn twijfels over.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.