Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Aankoop Astra 2.2 (januari 2002)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2013 om 15:58 #17256637
Dag,
Na het voorstelrondje doe ik direct een beroep op jullie expertise.
Morgen ga ik met mijn broertje kijken naar een Astra 2.2, zie onderstaande link. De auto lijkt goed. Kent iemand deze auto? Ik weet dat er distributiekettingproblemen zijn geweest bij deze motoren. Zijn jullie daar beter bekend mee?? En wat zijn verder punten om op te letten bij de 2.2 16v? Er komt LPG in.
http://www.autotrader.nl/auto/opel/zutphen/4rb9c/opel-astra-22-16v-147pk-sport-edition-cruise-clima-super-netjes-nieuwe-apk/detail/?zoekopdracht=opel-astra%7Cbouwjaar-van-1998-tot-2005%7Ckilometerstand-van-5000-tot-200000%7Cbrandstof-bevat-benzine%7Ccilinderinhoud-van-1700-tot-2300%7Cheeft-nationale-auto-pas–1%7Ctransmissie–handgeschakeld” onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat zeggen jullie? 2.2 doen of uitkijken naar andere motor? Een 1.8 is eigenlijk wel het minimum.
Bedankt alvast voor het meedenken!
29 maart 2013 om 16:10 #18122203tsja dat ligt aan je portomenee he qua verbruik enzo
net waar je prioriteiten liggen ;)
29 maart 2013 om 16:22 #18122204Ik had het niet duidelijk vermeld, het is geen auto voor mij, maar voor mijn broertje. Ik rij zelf in een Astra G 1.8 16v (115 pk).
Is het verschil in onderhoud en verbruik zo groot dan ten opzichte van bijvoorbeeld mijn 1.8? En hij vindt rijplezier (dus een beetje vermogen) belangrijk, maar mijn 1.8 vind hij ook al voldoende.
Maar hoe zit het met de betrouwbaarheid? En de distributieketting?
29 maart 2013 om 18:51 #18122205mijn ketting is vervangen door de vorige eigenaar..
eigenlijk hoef je die volgens mij niet te vervangen. zolang je niks hoort
optijd ze onderhoud en dan is er niks mis mee. maarja dat is met elk blok zo29 maart 2013 om 20:14 #18122206ketting blijft idd een zwak punt van de 2.2. Ook lust deze wel een goede slok benzine
29 maart 2013 om 23:38 #18122207heb zelf ook een 2.2 gehad, hele fijne koppelrijke motor, maar idd lust een flinke slok.
bij het starten moet de ketting niet rammelen..anders gauw weggaan.30 maart 2013 om 16:26 #18122208Bedankt voor de tips! We zijn er vandaag langs geweest.
De auto heeft aan de buitenzijde wel verschillende plekjes, maar van binnen als nieuw! Bij het starten geen rare geluiden gehoord. Hij reed opvallend soepel. Nog geen deal gesloten, eerst nog wat andere auto’s bekijken.
3 april 2013 om 09:20 #18122209En hij is verkocht, op naar de volgende.
3 april 2013 om 10:37 #18122210Ik vind het niet gek dat ie weg is, was een goeie deal namelijk.
Succes met jullie zoektocht verder.3 april 2013 om 12:00 #18122211Als je broertje als nog op zoek is naar een 2.2 zou ik het forum hier even doorzoeken (2.2 op gas), volgens mij doen die het namelijk niet zo goed op gas. Ik kan me vergissen hoor, maar daar staat me iets van bij…
4 april 2013 om 09:57 #18122212Hallo ik weet niet of je nog op zoek bent, maar ik heb er 1 te koop staan.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=230319394″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zoals in de omschrijving staat had deze problemen met de distributieketting, maar dat is toen opgelost d.m.v. complete motorrevisatie.
Indien je nog belangstelling hebt hoor ik het graag van je ;)
Want ik wil hem graag snel verkopen, want wij verwachten in juni een tweeling en dan is deze te klein daarvoor ;)
Wil graag een Zafira OPC hebben.Over de prijs valt altijd te praten.
Groeten Marco
4 april 2013 om 15:38 #18122213Marco,
De auto ziet er goed uit! Maar waarschijnlijk teveel opsmuk voor mijn broertje (en met name zijn vriendin). Ik denk dat op zoek moet naar een andere koper…
4 april 2013 om 15:41 #18122214Rob,
Is goed.
Als je broertje wel van gedachte veranderd en de auto staat nog te koop dan hoor ik het graag van je.
4 april 2013 om 19:28 #18122215ik heb ook de 2.2, ik rij stevig en een gemiddelde van 1 op 10. Dus op zich valt het wel mee. De 2.2 in astra G’s doen het wel goed op gas overigens. Verder prima blokken. Kettingproblemen was alleen bij de eerste geleverde modellen van 2.2’s, en is dmv een terugroepactie opgelost. Mijn 2.2 is van eind 2002 en die heeft geen terugroepactie gehad, daar is in de fabriek al gelijk de verandering doorgevoerd.
Verder is het een erg fijn blok, ik vind het verschil tussen de 2.2 en 1.8 groot, niet zozeer qua PK’s, maar wel met koppelverloop en soepelheid. Wat mij de doorslag gaf om voor de 2.2 te gaan ipv de 1.8.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.