Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Opel astra g 1.8 onregelmatig stationair, noodloop, stottert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2013 om 16:21 #17256607
Ik ben nieuw op het forum dus als eerst zal ik me even voor stellen.
Mijn naam is Bart en ben sinds 2.5 jaar de eigenaar van een Opel astra g 1.8 bouwjaar 2000.Een paar dagen geleden begon het probleem. plotseling stotteren boven de 3k toeren, onregelmatig stationair lopen als hij stil staat en de noodloop led blijft branden.
Vandaag naar de dealer geweest om hem uit te laten lezen, hier hadden ze het erover dat er foutmelding waren bij me gasklephuis:Foutcode: P1525
Gasklep-actuator
– signaal bij noodlooppositie onplausibelFoutcode: P1550
Gasklep-aansturing
– Funcite foutiefFoutcode: P0120
Gasklep-sensor of gaspedaalschakelaar “A”
-Signaal ontbreektDe dealer denk dat het me gasklephuis is maar om die nou gelijk te laten vervangen vind ik een beetje een dure grap voor geen 100% zekerheid.
Het probleem van de gasklep heb ik ook nog opgezocht op google daar waren mensen die het over hum ecu hadden?
Heeft iemand hier ervaring mee en wat hebben jullie hier toen aan laten doen.mvg, bart
28 maart 2013 om 16:36 #18120908Dealer heeft vast wel een opel staan met dezelfde motor/gasklephuis.
Zet het gasklephuis ff over en je weet het zeker.
20 april 2013 om 15:48 #18120909Het heeft een tijd geduurd maar heb een tweedehands gasklephuis erin laten zetten helaas zonder succes.
De zelfde problemen blijven aanhouden.20 april 2013 om 17:39 #18120910Soortgelijk probleem heb ik ook gehad zowel met x20xev en een x16xel, in beide gevallen lag de oplossing in de bobine. Bij de 1600 hebben we de bobinebrug vervangen en daarna liep deze weer soepel. Bij de 2 liter zowel de bobine, de bougiekabels en bougies en probleem opgelost. Daar zou je nog naar kunnen kijken.
20 april 2013 om 18:07 #18120911waar ergens kom je vandaan ?
ik denk zelf ook zoals opelcalibra zegt dat het je bobine is .
maar uit eigen ervaring. ging toen het lampje niet branden.heb je de x of de z motor ?
20 april 2013 om 18:49 #18120912Ik woon in Leidschendam en heb de Z18xe.
Nog een ander mankement wat hij laatst vertoonde is gewoon spontaan uitvallen.( en dat net als je een rotonde op rijdt :cry )
20 april 2013 om 19:18 #18120913was de 2de hands gasklep wel goed schoongemaakt ?
ook het carterventilatiekanaal ?
(weet eigenlijk ook niet als de z dat eigenlijk wel heeft :S )ik heb woon in amsterdam en heb een x motor.
maar mocht je de bobine echt willen uitsluiten kunnen we die van mij wel even proberen.heb je hem trouwens na de nieuwe gkh ook gereset ?
en heb je nu de zelfde foutcode’s ?20 april 2013 om 19:46 #18120914ja het schoonmaken hebben ze bij de garage nog gedaan.
je bedoelt de foutcodes? nee voor zover ik weet niet. is gewoon een kwestie van de accu los halen toch? ga ik dat morgen even doen.
Heb ook ergens gelezen dat je je gkh opnieuw dingen moet/kan in leren ofso( klopt dit ).Maar gaat de bobine van jouw x motor wel passen dan op die van mij ( ben een beetje een leek als het om auto’s gaat ).
20 april 2013 om 20:42 #18120915Bij de 1600 hadden we ook geen motormanagementlampje dat aanging, bij de 2liter wel, daar ging die wel netjes branden nadat het stotteren en uitvallen begon. En dat was soms als ik met 80km tot 100km aan het rijden was. Ineens beginnen te bokken, uitvalverschijnselen en lampje dat aan gaat.
Als je de accu kwartiertje los koppelt, dan verdwijnen de meeste foutcodes. Wel slordig dat ze die in de garage er niet uit gehaald hebben.
21 april 2013 om 09:03 #18120916tja tja het kan de foutcode wissen . vaak wist hij zichzelf ook na loop van tijd.
maar persoonlijk zou ik hem gewoon wissen met de opccom.
en ja heel slecht dat de garage hem niet heeft gewist.bobine is wel uitwisselbaar. de z en de x zijn bijna gelijk aan elkaar .
gasklep weer niet omdat die elektrisch is.21 april 2013 om 11:32 #18120917Accu hangt nu los, zal er zo even stukje mee rijden voor zover dat gaat om te kijken met welke foutcodes hij nu aankomt.
Net via me rem en gaspedaal de foutcodes bekeken en zo te zien zijn ze nog steeds het zelfde.
525
550
0120Kan het nog steeds me bobine zijn als de codes blijven aangeven dat er iets mis is met de aansturing van me gkh?
21 april 2013 om 17:41 #18120918Net weer even gekeken naar me auto en me accu even doorgemeten.
Als me motor uitstaat geeft hij keurig 12v en een beetje aan.
Als me motor draait schiet deze omhoog naar de 14.3v dit kan volgens mij niet goed zijn.
Kan deze te hoge spanning voor ECU of andere problemen zorgen?24 april 2013 om 16:51 #18120919Dit zijn normale waardes, niets om je zorgen over te maken. Integendeel, je dynamo functioneert prima.
Heb je al een andere bobine geprobeerd? Als het goed is heb jij eenzelfde als in onze 1600, die zijn op de sloop nagenoeg niet te vinden omdat ze heel vaak stuk gaan na verloop van tijd. Online vind je ze al voor rond de 90 euri. Zou er voor de zekerheid dan ook een setje nieuwe bougies in doen.
11 mei 2013 om 19:45 #18120920Even een update het is alweer enige tijd geleden.
Me auto staat alweer bijna 3 weken bij de garage, ze hebben naar de bobine en mijn vacuum systeem gekeken. Geen van beide was iets mis mee.
Ze hebben nu als nog me ECU opgestuurd hoop dat dit het probleem oplost. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.