Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ik word gek mijn motor lekt olie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 21:23 #17256340
Hallo,
Sinds 2 weken lekt mijn auto olie :(
Het is begonnen nadat ik voor het eerst weer een grote rit ging rijden van ongeveer 250km heen en terug.
Toen ik thuis kwam rook ik gelijk een verbrande olie lucht Volgende ochtend plas olie onder de auto ongeveer een diameter van 15cm?De auto naar de garage, Die konden het niet vinden
maar dachten dat het me kleppendeksel pakking was? kwam van voren.Hele blok schoongemaakt met remmen reiniger en zie het nog steeds nergens vandaan komen.
Onderkant is wel nat. het komt van de voorkant van mijn motor blok.
De auto lekt nu wel minder olie 4cm doorsnee vlek, Maar alleen als hij gereden heeft lekt hij en vooral als je harder rijd dan 70km/ukleur olie vlek = bruin
kleur stuurbekrachtiging = donker rood
kleur versnellingsbak = gif groen
kleur koelings-water = rood
Olie kleur in motor blok = bruinik heb in 1,5 jaar tijd NIKS bij gevuld of wat dan ook.
stuurbekrachtiging potje was ook opeens te vol en die stroomde ook over als je gereden had.
Dat die ook opeens overstroomde maakte het zo verwarrend.Olie pijl KOUDE motor staat iets boven de max? eerder nooit. je ziet hem niks zakken ook.
waar kan dit weg komen?
21 maart 2013 om 21:49 #18118013kvs wel op pijl ?
21 maart 2013 om 23:33 #18118014@Ghanz wrote:
kvs wel op pijl ?
Ja niks aan te zien..
borrelt ook niet bij gas geven
komt mooi op temp
blijft even volwaar zit de olie koeler/warmtewisselaar op een x25xe?
Iemand had het erover dat als er te veel olie in het blok zit er een overloop opzit?
nog raar dat er “opeens” meer olie in zou zitten.gepeild bij koude motor. iets boven max
en bij warm is hij netjes op max dan.
na 1 uur uit te hebben gestaan.zal morgen nog maar eens schoonmaken en hele blok inspecteren… zucht :swear
vanaf bovenaf zie je niks. alles droog en schoon en zelfs stoffig22 maart 2013 om 06:43 #18118015ik heb vaak kleppendekselpakkingen vervangen. maar nog nooit een zo grote lekplek daarvan gezien.
als ie eerst nooit lekte en nu opeens zoveel dan zou ik zeggen dat er een lager of pakking kapotgegaan is bij je rit van 250km.
of meer dat alle prut eromheen wat het lek tegenhield, een keer schoongebrand is.
rijdt je alleen korte ritjes of trek je er wel eens wat langer en sneller op uit??
enige wat je kan doen is je blok schoonmaken ,karton eronder, even laten lopen en kijken waar ie zweet.22 maart 2013 om 10:03 #18118016AnoniemLid sinds:
1 January 1970Belachelijk dat een garage het niet kan vinden.. Ik zou toch even een andere garage opzoeken, zodat je dit ernstig lijkende probleem snel achterhaald hebt!
En laat je niet van de wijs brengen, je kunt niet op magische wijze ineens méér olie hebben..
22 maart 2013 om 11:13 #18118017@kaneelschep wrote:
ik heb vaak kleppendekselpakkingen vervangen. maar nog nooit een zo grote lekplek daarvan gezien.
als ie eerst nooit lekte en nu opeens zoveel dan zou ik zeggen dat er een lager of pakking kapotgegaan is bij je rit van 250km.
of meer dat alle prut eromheen wat het lek tegenhield, een keer schoongebrand is.
rijdt je alleen korte ritjes of trek je er wel eens wat langer en sneller op uit??
enige wat je kan doen is je blok schoonmaken ,karton eronder, even laten lopen en kijken waar ie zweet.Het is niet echt “zweten” het is meer druppelen bij warme motor :???:
en ja ik rij voornamelijk kleine stukjes in de stad maar rij hem sowieso paar keer in de week warm en trap hem door :)
en 1 keer in de maand krijgt hij 400km te rijden dus hij word wel gebruikt.Garage zei “ik zou een nieuwe auto kopen”
“hij is het niet meer waard”
“straks heb je er teveel geld in zitten” … ook al zit er net nieuwe apk op en alles werkt en netjes enz alleen nu olie lekkage… :wtf
De apk ook bij hun laten doen 3 weken terug. incl. kleine reparatie (apk 1-03-2014 ) En ja het was toen mijn eerste lange rit sinds de apk.ik heb zonet nog boven het blok gehangen
voorkant de CDX afwerkplaten eraf gehaald en kurk droog. tot helemaal naar onderen.
achterkant droog
distributie kant droog
ontsteking kant droog
zelfs een stuk keukenpapier naar beneden gegaan aan een tang overal bij langs geweest keukenpapier bleef droogHij drupt precies bij het onderste boutje van me motor/versnellingsbak maar als je onder de auto ligt zie je niet waar het weg komt.
En als het uit mijn versnellingsbak moet komen was het gifgroen geweestik ga nog wel weer ergens een brug regelen…. :thumbdown
22 maart 2013 om 11:29 #18118018Bakolie is meestal rood hoor :hmmz
22 maart 2013 om 12:57 #18118019@trashmetal wrote:
Bakolie is meestal rood hoor :hmmz
ik wist het eerst ook niet maar het is er ook in gif groen
Originele GM spul in
linker is bak olie :) maar is het zelfde als de linker maar die zit in mijn stuurbekrachtiging en is rood
ga geen kleuren mengen.22 maart 2013 om 16:48 #18118020En wat dacht je van de krukas keering …….
100%
Gr B22 maart 2013 om 16:55 #18118021Voor zover ik het nu lees zou ik denken aan de keering aan de vliegwiel-zijde. Die bout waar de olie aan hangt al eens los gedraaid?
En is het niet je carterplug? Lijkt me haast niet, anders geeft de garage het wel heel snel op :P
22 maart 2013 om 17:34 #18118022> links en rechts van het oliefilter zitten de Leidingen van de Oliekoeler, deze willen wel los komen soms, en dat kan dan ook OPEENS gaan lekken
> als dat het niet is, dan zou ik haast denken dat de Krukaskeering aan de bakzijde lekt..— Transmissie olie, deze moet dan wel een keer vervangen zijn, Origineel had er rode olie in gezeten..
— mocht het lang geleden zijn dat de bak ververst is, ga er dan maar vanuit dat de bakolie ook gewoon Bruin is, ik heb het al een keer PIKZWART uit een automaat gehaald, en nee, nog geen 150.000km erop..Mocht je zin hebben in een mooi ritje, kom dan gerust eens bij ons langs..
Ik wil m wel inspekteren hoor.. en nee, geen garage tarieven..Onderlaatst nog een V6 motor eruit gehad voor groot onderhoud, dus alleen maar voor het wisselen van pakkingen en keerringen..
het is waard wat jouw de auto waar is uiteraard, dat bepaald geen enkele garage voor je, die kan je alleen advies geven..Willem
22 maart 2013 om 18:10 #18118023> Willem,
> Als ik vanaf de bovenkant naar beneden kijk bij de radiator zie ik dan die leidingen zitten of zitten die nog weer voor de radiator?–Transmissie olie is denk ik zoon 10.000km geleden vernieuwd en is nog gifgroen
–gisteren nog gepeild om te kijken of de kleur van de olie vlek overeen kwam :)
–ziet er gewoon als nieuw. En eigenlijk zelfde als wat er nog in de fles zitVolgens mij heeft deze motor wel altijd zijn vloeistoffen op tijd vervangen gehad. :hmmz
Ik ga nog even proberen ergens een brug kan versieren en zelf te kijken..
Autoprofi zei dat het vanaf de voorkant van het blok kwam… En dachten dus aan de kleppendekenpakking omdat die vies was maar die heb ik schoongemaakt en die blijft nu schoon.. (kwam door stuurbekrachtigings-olie overstroming dat dat vies was geworden. )
Je zag helemaal een spoor vanaf de voorkant van motor blok die leidde naar de onderste bout van mijn versnellingsbak en het zat ook verder op onder de auto door de rijwind. Maar waar het nu weg kwam zag hij niet.
En als ik hem helemaal schoonmaak met remreiniger duurt het wel even voordat hij weer begint met druppen
Anders Zit ik er wel aan te denken om een leuk ritje te maken :angel
ik vind hem dat nog wel waard :)22 maart 2013 om 18:26 #18118024geen leksporen.. maar wel lekdruppels onder de auto? thv van motorblok aan bak?
=krukaskeering.had er hier zo pas nog een x25xe, die zweete aan de distr. zijde ook wat,
dus mogelijk het de voorste keering ook zijn, maar dat had profi wel gezien, dan heb je immers sporen.22 maart 2013 om 18:55 #18118025Wat wim zegt, kom even llangs,die van mij hebben we ook pas gedaan,kijk maar in mijn topic usbstick 2.5 caravan..
Weet bijna zeker dat het de krukas keering is als het niet je kleppendeksel pakking is..Gr.arjan
22 maart 2013 om 19:22 #18118026Vanonder kan je deze zien.
hier zie je ze links en rechts op de foto..
Ze kunnen ook nog lekken tussen de 2 Cilinderbanken op de warmte wisselaarWillem
27 maart 2013 om 15:37 #18118027update
vandaag auto op de brug gehad helemaal schoon gespoeld :) soort van poeder overal opgespoten zodat je beter kan zien waar hij lekt
En een poosje stationair laten draaien….nu komt het eigenlijk maar op 1 plek eruit en dat is bij de inkeping tussen mijn versnellingsbak en motor = keerring?
het is wel motor olie :)maar het is op zich maar een heel klein lekje precies in een diepe sleuf
Kan ik daar niet gewoon wat vloeibare pakking inspuiten?
want als hij uit staat lekt hij niet dus goed ontvetten en dan volspuiten met vloeibare pakking of iets dergelijks :angel
of moet echt de hele motor eruit?Had al kosten plaatje gehoord van 400 euro… :cry was een dag werk keerring koste maar 25 euro
Hang er wel een bakje onder met ty-wraps :jerry sorry ben niet zoon keerring specialist27 maart 2013 om 15:48 #18118028Het is eventjes werk, maar duur hoeft het echt niet te zijn…
En vloeibare pakking erin spuiten is geen oplossing ;)Even een zaterdag of zondag vrij houden en vragen aan Wim of hij diezelfde dag kan (of beter andersom :P), en dan een ritje naar Nootdorp maken. Uiteraard ook wel even voor zorgen dat je een nieuwe oliekeerring regelt ;)
30 maart 2013 om 12:55 #18118029Bak moet er af, vliegwiel moet los (wel loctite gebruiken bij terugmonteren van het vliegwiel), keering vervangen, en klaar is henk.
Kom je namelijk niet bij met een tube Kit!!!, en dichten zal het niet.
lekt op een draaiende deel namelijk.als je geen loctite gebruikt op de vliegwiel bouten:
Oeps:
Zo haal je de bak eraf (met vliegwiel en al):
haal het vliegwiel, en vind daar een gesprongen Koppelings cilinder (a 200 euro):
dan haal je de koppeling van het vliegwiel en vind daar:
Willem
30 maart 2013 om 20:25 #18118030ziet er ingewikkeld uit :shock:
ik heb automaat is dat nog anders??
30 maart 2013 om 22:46 #18118031Ja is wel anders, carterpan moet er onder weg ivm bouten van koppelomvormer in vliegwiel. En je moet de stekker op de bak losmaken. en de meest belangrijke: koppelomvormer NIET van de bak halen, moet blijven zitten.
Tipje: keerring tussen bak en koppelomvormer mee verangen
31 maart 2013 om 10:32 #18118032in dat laatste geval… zou de omvormer toch van de bak moeten…lijkt mij
1 april 2013 om 16:41 #18118033@ Koenselaar en de Rest uiteraard: Bij de V6 hoeft het Carter niet los voor de bouten van de Koppelomvormer, daar is een Opening opengelaten om de bouten van deze koppelomvormer los te halen.
– anders kan je nog altijd de startmotor demonteren en daar de koppelomvormer los halen.
– het wel wijs de koppelomvormer in de bak te laten.@ yentl5552: om de krukas zie je de betreffende Keerring (op e foto een 2.0turbo motor, maar is in princiepe een gelijk systeem)
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.