Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › Wat houd dit precies in (verzekering)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 23:50 #17256224
Hello guys,
Mijn astra coupe staat op de naam van mijn vader aangezien ik nog jong ben en dus heel veel premie zou gaan betalen. Maar nu wilt mijn vader me uit de verzekering gaan halen omdat hij het vervelend vind dat alle boetes en schades op zijn naam komen, en dat is natuurlijk heel begrijpelijk!
Nu heb ik via independer naar een autoverzekering gezocht en kwam ik uit bij Avero en als ik deze verzekering afsluit betaal ik maar 6 euro meer dan dat ik nu betaal, en is de stap voor mij nu heel erg aantrekkelijk omdat ik dan ook schade vrije jaren op kan gaan bouwen.
Maar nu kwam ik iets tegen wat mij dus niet helemaal duidelijk was, namelijk:Let op: Bij dit produkt geldt een eigen risico van €750,- bij niet aangesloten schadeherstelbedrijven.
Wat houd dit precies in? Dat als ik schade heb gemaakt en de tegen partij wilt dat bij een niet aangesloten schadeherstel bedrijf laten repareren dat ik dan een eigen risico heb van 750 euro?
Alvast bedankt!
22 maart 2013 om 01:48 #18116736Jupp “Wat houd dit precies in? Dat als ik schade heb gemaakt en de tegen partij wilt dat bij een niet aangesloten schadeherstel bedrijf laten repareren dat ik dan een eigen risico heb van 750 euro?”
22 maart 2013 om 06:01 #18116737Edit
22 maart 2013 om 06:06 #18116738Die 750 betaal jij als jij je auto niet bij een aangesloten hersteller wil laten maken. Dus de verzekeraar bepaalt bij wie jij je auto laat repareren. De kleine schadehersteller om de hoek is er dus niet meer bij.
Dit is een voordeel product omdat verzekeraar bepaalt wat jij doet. Daarom een lage premie :)
22 maart 2013 om 06:58 #18116739tegenpartij heeft er dus niets mee te maken ;)
22 maart 2013 om 08:31 #18116740Maar das toch bullshit ,zo ver ik weet heeft nederland geen reperatie plicht na een schade.dus dan zou je als je schade hebt en het niet laat maken ook die 750 kwijt zijn ??.
beetje vreemd neem aan dat je toch zelf kiezen mag waar je hem laat maken.22 maart 2013 om 08:44 #18116741Sommige verzekeraars kunnen je min of meer verplichten om je auto bij een bedrijf te laten maken welke bij hun is ‘aangesloten’. Hier heeft je verzekeringsmaatschappij een soort prijzen mee afgesproken.
Je gaat dus met je schade auto naar een aangesloten bedrijf en laat hem daar achter. Schade wordt hersteld en de rekening gaat rechtstreeks naar je verzekering, en die sturen het (afhankelijk van de zaak) naar de tegenpartij. Zo kunnen er tussen de verzekering en schade herstel bedrijf scherpe prijzen worden afgesproken.
Zo willen de verzekeringsmaatschappijen voorkomen dat schades niet gerepareerd worden, terwijl je wel het geld uitgekeerd hebt gekregen, en dus in je zak houdt…
Als jij hier niet in meegaat en je wilt het persee bij ‘bedrijf X’ laten herstellen, betaal je hier de eerste €750,- zelf van.
Echter kun je daar ook wel onderuit komen, mocht je dat écht niet willen.
Succes bij het maken van een keuze!
22 maart 2013 om 09:02 #18116742@mantadevil wrote:
Maar das toch bullshit ,zo ver ik weet heeft nederland geen reperatie plicht na een schade.dus dan zou je als je schade hebt en het niet laat maken ook die 750 kwijt zijn ??.
beetje vreemd neem aan dat je toch zelf kiezen mag waar je hem laat maken.Als jij wil kiezen welke garage je neemt dan moet je een duurdere verzekering nemen. De premie is voor jou laag omdat verzekeraar korting krijgt bij die bedrijven.
Vindt deze verzekeringspolissen waardeloos en ik zou voor een normale polis gaan met bijvoorbeeld 150 euro eigen risico
22 maart 2013 om 09:06 #18116743@HarrieAstra wrote:
Sommige verzekeraars kunnen je min of meer verplichten om je auto bij een bedrijf te laten maken welke bij hun is ‘aangesloten’. Hier heeft je verzekeringsmaatschappij een soort prijzen mee afgesproken.
Je gaat dus met je schade auto naar een aangesloten bedrijf en laat hem daar achter. Schade wordt hersteld en de rekening gaat rechtstreeks naar je verzekering, en die sturen het (afhankelijk van de zaak) naar de tegenpartij. Zo kunnen er tussen de verzekering en schade herstel bedrijf scherpe prijzen worden afgesproken.
Zo willen de verzekeringsmaatschappijen voorkomen dat schades niet gerepareerd worden, terwijl je wel het geld uitgekeerd hebt gekregen, en dus in je zak houdt…
Als jij hier niet in meegaat en je wilt het persee bij ‘bedrijf X’ laten herstellen, betaal je hier de eerste €750,- zelf van.
Echter kun je daar ook wel onderuit komen, mocht je dat écht niet willen.
Succes bij het maken van een keuze!
Amen! Ook werkzaam in deze branche ? :)
22 maart 2013 om 09:57 #18116744Top heren het is me allemaal duidelijk!
22 maart 2013 om 10:10 #18116745Geen probleem! Ik ben niet werkzaam in deze branche, heb er alleen pasgeleden (vervelend) mee te maken gehad. Vandaar dat ik het tot op de laatste puntjes heb uitgezocht.
Wel ‘vieze’ praktijken, dat je daar nu ook al niets meer over te zeggen hebt. Ik ben van mening dat je zelf mag weten wat je ermee doet. Je hebt immers niet om die aanrijding gevraagd.
En voor alle moeite en tijd die je erin moet steken qua afhandeling, vind ik het enigszins reëel dat je dan zelf mag beslissen hoe en wat je ermee doet.
22 maart 2013 om 12:57 #18116746Dat lijkt mij dus ook, maar ik kan er wel mee leven om hem door een aangesloten schade bedrijf te laten repareren.
22 maart 2013 om 13:06 #18116747Ik denk niet dat het vieze praktijken zijn. Ik heb laatst een gesprek gehad met Unive. Die hebben een verzekering bedacht waarbij de auto met imitatie onderdelen wordt hersteld bij een bedrijf wat bij hun is aangsloten. Het scheelt € 185,- ofzoiets. Je kan hier dus zelf voor kiezen. De dagwaarde van mijn auto is ongeveer € 2500,-. Dus ik heb hem nu lekker WA verzekerd. Scheelde me € 400,- per jaar.
Wees trouwens voorzichtig met rijden op een verzekering van Pa. Bij een forse schade zoeken ze wel uit wie er het meeste rijdt in de auto. Ze hebben zelfs rechercheurs in dienst die dit zelfs bij je buren gaan vragen!!25 maart 2013 om 20:02 #18116748imitatie :puke :puke :puke
dan blijf ik wel met schade rondrijden.
dan nog liever gebruikt dan iets wat net NIET past.
het schade bedrijf waar ik naar toe moest van mijn verzekering, wilde mijn kadett nog eens niet maken.
want er viel niks op te verdienen, kreeg ik te horen.
:swear :swear :swear hij hield meer van geld dan van werk.
die schele zag het verschil niet eens tussen een astra en een kadett.groeten.
28 april 2013 om 08:58 #18116749@kadett4x4 wrote:
imitatie :puke :puke :puke
dan blijf ik wel met schade rondrijden.
dan nog liever gebruikt dan iets wat net NIET past.
het schade bedrijf waar ik naar toe moest van mijn verzekering, wilde mijn kadett nog eens niet maken.
want er viel niks op te verdienen, kreeg ik te horen.
:swear :swear :swear hij hield meer van geld dan van werk.
die schele zag het verschil niet eens tussen een astra en een kadett.groeten.
Wat een stel sukkels Daar bij jou :swear
Ontopic:
Kijk je wel even bij de kleine letters voor wat betreft de leeftijd van je auto ?
Ik struin ook wel eens naar autoverzekeringen maar er zijn zat maatschappijen die een leeftijdsgrens van 10 jaar aanhouden.
Is je auto ouder dan 10 jaar dan kun je hem vaak minder goed verzekeren of ze willen hem niet eens verzekeren.En ik meende dat Avero daar 1 van was.
FBTO is ook zo’n waardeloos verzekeringsmaatschappij.Met Unive heb ik goede ervaringen, haast al mn verzekeringen heb ik daar en ze doen daar helemaal niet moeilijk. En vooral niet duur.
Betaal voor mn F 12 Euro en voor mn E 6 Euro verzekering per maand.
Wel met 80% noclaim en de E alleen WA verzekerd :)Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.