Plusgever 8 en 6 pulsen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Plusgever 8 en 6 pulsen

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256064
    kywieman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 February 2009

      Hallo,

      Sinds kort ben ik bezig om een C3.0LE in een Admiral B te bouwen.
      Ik zit alleen met een probleempje.
      Bij het Motronic injectie systeem wat er op komt hoort een 8 pulsgever.
      Nu wil ik het originele dashboard behouden alleen heb ik geen 8 pulsgever waar een kilometer kabel op aangesloten kan worden.
      Wel heb ik een 6 pulsgever van een Corsa A/Kadett E waar een kilometer kabel wel op past.
      Maar gaat die probleem loos werken met een 6 pulsgever ipv. een 8 pulsgever.

      :wors :wors :wors

      #18114810
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        kan je het binnenwerk niet ombouwen?

        heb nog nooit zo’n ding uit elkaar gehad eerlijk gezegd…. :D

        #18114811
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          een 6 puls gever kan je niet ipv een 8puls gever gebruiken.

          eingelijk moet je ze in serie zien te koppelen,
          mogelijk met een haakse overbrenging vanaf de bak oid.

          #18114812
          kywieman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 February 2009

            oow klinkt moeilijk. :(

            #18114813
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              mogelijk kan GSE je hierin verder helpen

              #18114814
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Jip kan je wel meer vertellen:
                Ik kocht een Monza met een C30NE met electronische 03/71LE bak (electronische versie van de oude mechanische bak) ik dacht potverdorie dat ding is bloed snel…Later kwam ik der achter dat de km teller veels te veel aangaf..

                Men had om de bak soepel te laten schakelen een 8 impuls sensor gebruikt maar ook voor de digiteller dus die gaf veels te veel aan..

                Nu had ik geluk omdat ik een GSE monza had met digidash 2 impuls gevers op elkaar schroeven nl:
                6 voor dashbord en daar een 8 impuls gever opschroeven voor de bak..

                Ik heb mijn V8 motor uit de Australische auto gehaalt die ik in de zandbak heb gereden en wilde deze in mijn dagelijkse monza bouwen en kwam weer op dat probleem…De automaat bak uit australie werkt ook op impulsen maar anders als de systemen in europa..Het is nl een 4L60E bak (de usa kenners weten wel wat dit is) nu heb ik al iets gekocht uit de usa:

                http://www.abbott-tach.com/cablex.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Dit is een electro motortje dat je op de impulsen laat draaien en zodoende je snelheids meter aanstuurt..Dit was in mijn geval de goedkoopste oplossing…

                Je zou dit kunnen kopen…

                Of je sloopt een 6 en 8 impulsgever en zet het binnenwerk van de 8 in het huis met kabelaansluiting van de 6 als dit mogelijk is…Ik heb dit nog nooit gedaan en weet niet of je die dingen kunt openen….Veel zit der niet in..

                #18114815
                sw16v
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Ja ik heb ook 2 in elkaar. Een voor digidash en een voor omega b cruise control die ik in mijn sennie heb.

                  Er zijn gigantisch veel pulsgevers in de gm wereld gebruikt dus misschien wel een die pasklaar is?
                  Maar reken je bandenmaat eens om naar waar die uit komt en ingaat… misschien dat t best mee valt..

                  #18114816
                  billathome
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 August 2009

                    Je hebt destijds ook een pulsgever gehad in een versnelingbak van een kadett E 16v die 16 puls had dus misschien kun je hier iets mee? :hmmz

                    #18114817
                    GSE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2006

                      Nee lol 16 impulsen kun je niks mee..

                      Als je de automaat bak laat schakelen op 6 impulsen is het al waardeloos je gaat dan iedere keer zowat in de toerental begrenzer eer dat je bak schakelt..Met 16 inpulsen zou je onder de 50km al in de 4de gang zitten…

                      Of een 8 impuls gever met kabel aansluiting zien te vinden of zelf maken….of een digitacho van een Senator B Monza GSE Senator A nemen of dat ding wat ik hier heb liggen plaatsen..

                      #18114818
                      eccabrio
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 March 2010

                        Hallo,

                        Op mijn Senator-A2 C30NE (156PK) 4-AT uit eind 1986 zit een 7 impulsgever en een rood tandwiel is dit dan wel correct !?
                        Rijdt en schakeld in principe perfect en snelheidsaanduiding is OK.

                        #18114819
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Voor zover ik weet werken de mechanische aisin bakken allemaal op 6 impulsen…

                          Het enigste model Monza/Senator wat ik weet dat standaard de 7 impuls sensor gebruikte was een 83tiger A2 die een boordcomputer had in samenwerking met een 3-gang automaat..

                          Ik vermoed dat jou bak nu met een 7 impuls sensor iets te vroeg schakelt..Maar niet zo erg dat je het merkt,probeer toch eens een 6 misschien dat je dan denkt die 7 impuls sensor was toch niet de goede.

                          #18114820
                          kywieman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 February 2009

                            Voor zo ver ik weet wordt de 7 pulsgever bij een 3.15 achteras gebruikt.
                            In samenwerking met een rood tandwiel.
                            Een 6 pulsgever wordt samen met 3.45 gebruikt met een blauw tandwiel.
                            Ik heb in me Senator een 3.70 achteras alleen heb ik nog geen 5 pulsgever kunnen vinden.

                            Maar goed met betrekking tot de Admiral probeer ik wel de pulsgevers open te halen en de 6 pulsgever waar een snelheidskabel op kan een 8 pulsgever van te maken.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.