Forumindex › Forums › Modellen › Astra › X16SZR loopt op twee of drie cilinders
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2013 om 19:16 #17255980
Zoals de titel al zegt, soms loopt de auto als een koffiemolen en heeft de auto bijna geen trekkracht meer. Zo plotseling als het komt, zo plotseling is het weer weg.
Sinds kort geeft de koeltemperatuurmeter niets meer aan en na dagen vandaag ineens weer wel een opleving om daarna weer niets aan te geven.
De display waar de kilometerstand staat, laat soms InSp zien.
Via de zoekfunctie zie ik dat het de bobine kan zijn.
Waar zal ik het het eerst zoeken/methode van aanpak?
7 maart 2013 om 19:40 #18113921INSP = service interval bereikt, hij moet een beurtje!
bobine kan idd, of andere onderdelen van je elektrisch cirquit. Bougies, bougiekabels, bobine, maar ook bijv. je brandstofpomp.
Hoe is het met je koelvloeistof niveau? Is en blijft dat goed?Ik zou beginnen met eens wat dingen doormeten, en misschien even je bougies en kabels lostrekken en checken op vuil en vocht. Dat is gratis en kan misschien al iets oplossen als je de boel schoon en droog hebt.
7 maart 2013 om 19:41 #18113922zou eens beginnen met uitlezen
7 maart 2013 om 21:42 #18113923@Nick-GSI wrote:
zou eens beginnen met uitlezen
heren, bedankt voor de suggesties.
Welk OPCOM-setje (versie en waar, bijv. ebay.de) kan ik dan het beste aanschaffen? (en vertelt zo’n Chinees setje naast een eventuele foutcode ook in een omschrijving wat er aan de hand is?).
7 maart 2013 om 21:45 #18113924Ik heb een Clone, en die werkt perfect, kan je alles mee..
Nederlands talig apparaatje, waarmee je alles kan wat je met een normale Op-com ook kan.
Willem
8 maart 2013 om 10:03 #18113925@wim-v6 wrote:
Ik heb een Clone, en die werkt perfect, kan je alles mee..
Nederlands talig apparaatje, waarmee je alles kan wat je met een normale Op-com ook kan.
Willem
welk setje is dat en waar kan ik dat aanschaffen?
8 maart 2013 om 10:11 #18113926@xladage wrote:
INSP = service interval bereikt, hij moet een beurtje!
Wanneer ik de auto een beurt heb gegeven, hoe zet ik dat INSP in het display dan uit?
8 maart 2013 om 14:47 #18113927Resetknop van de dagteller indrukken als de auto uit staat.
Resetknop van de dagteller ingedrukt houden en dan het contact aan zetten.
“INSP” gaat nu knipperen. Daarna verschijnen er vier streepjes.
De resetknop van de dagteller kan nu losgelaten worden.
Vanaf dat moment ben je verlost van de vervelende melding.9 maart 2013 om 09:53 #18113928Yep, what he said ;)
9 maart 2013 om 11:38 #18113929thanks!
Ik zie een opcomsetje uit Utrecht op Speurders.nl staan, versie van 8/2010.
Linken mag geloof ik niet, dus de zoekwoorden zijn “opcom vag”Kan dat wat zijn, of beter een andere kiezen?
11 maart 2013 om 07:35 #18113930de vier bougiekabels op beide uiteinden ingespoten met WD-40, nu bijna 100km nog geen storing gehad.
Ik ben benieuwd of dat de fix is en de bobine toch niet kapot is.11 maart 2013 om 13:55 #18113931@Astra G X1.6SZR wrote:
de vier bougiekabels op beide uiteinden ingespoten met WD-40, nu bijna 100km nog geen storing gehad.
Ik ben benieuwd of dat de fix is en de bobine toch niet kapot is.Zo heb ik nog twee jaar de Clio van mijn vrouw op de weg gehouden ;) Ieder healf jaar inspuiten en probleem weg ;)
15 maart 2013 om 14:29 #18113932Zo, het reparatiehandboek ‘So wird’s gemacht’ van de Opel Astra G (3/98-2/04) en Opel Zafira (4/99 – 6/05) is binnen.
Dat maakt het onderhouden en repareren van de Astra weer wat eenvoudiger :DNa het inspuiten met WD-40 heeft de motor nog geen kuren gegeven :thumb
19 juni 2013 om 16:28 #18113933@Nick-GSI wrote:
zou eens beginnen met uitlezen
Na lange tijd goed gaan, geeft de motor helaas nu toch regelmatig problemen.
Vaak wel en soms even niet (op het moment van uitlezen even niet dus…)Er is dan geen power, loopt niet op alle cilinders, maakt een raar geluid en gaat schokken.
OP-COM zegt:
Totaal aantal foutcodes: 2
P0351 – Electronic Spark Timing (EST) leiding spoel cilinder 1+4, spanning laag
(02) – Niet aanwezigP0200 – Brandstofinjectorcircuit, spanning laag
(02) – Niet aanwezigKan iemand daar wat over zeggen?
> wat te repareren en is dat veel werk en kostbaar?Bedankt!
19 juni 2013 om 18:09 #18113934Beginnen met bougiekabels..
Willem
19 juni 2013 om 19:00 #18113935@wim-v6 wrote:
Beginnen met bougiekabels..
Willem
thanks
Die bougiekabels vind ik ook nog verdacht inderdaad
Maar eh, zou een slechte bougiekabel dan de melding “Brandstofinjectorcircuit, spanning laag” wel kunnen veroorzaken?
Ik zie het verband niet :hmmz20 juni 2013 om 03:47 #18113936de injector gaat wel vaker kapot ,dat veroorzaakt ook stotteren en , slecht lopen
code P0200 kan een kabelbreuk zijn of kapotte injector
20 juni 2013 om 06:56 #18113937@b07 wrote:
de injector gaat wel vaker kapot ,dat veroorzaakt ook stotteren en , slecht lopen
code P0200 kan een kabelbreuk zijn of kapotte injector
thanks, de auto is op LPG G3
Is dat dan een andere injector of zit er een extra LPG injector op?
En hoe bepaal ik om welke injector het gaat?
20 juni 2013 om 12:37 #18113938ik heb geen verstand van lpg ,maar heb je geen schakelaar om em van lpg naar benzine te zetten,of heeft die geen benzine tank?
20 juni 2013 om 12:39 #18113939De Storingen kunnen worden veroorzaakt door het LPG systeem, ivm uitschakelen benzine injector..
Willem
20 juni 2013 om 12:49 #18113940Op benzine (er zit inderdaad een keuzeschakelaar voor de brandstof) heeft de motor dezelfde kuren :?:
20 juni 2013 om 12:51 #18113941ja maar blijft ie na resetten, en enkel rijden op Benzine ook DEZE!! storingen geven, niet op LPG rijden dan he..
Willem
20 juni 2013 om 12:57 #18113942@wim-v6 wrote:
ja maar blijft ie na resetten, en enkel rijden op Benzine ook DEZE!! storingen geven, niet op LPG rijden dan he..
Willem
ja, enkele op benzine starten en dan rijden op benzine komt de storing ook…
20 juni 2013 om 13:00 #18113943okeej, zou nog wel eens kunnen uitdraaien op een kapotte computer. die 0200
Bij de weg, een kapotte bougiekabel geeft GEEN storing, zo ook geeft een kapotte uitgaande spoel van de bobine ook niet, een Kapotte ingaande spoel wel!!
Kijk eerst eens naar de bekabeling van diversen delen..
Willem
20 juni 2013 om 13:07 #18113944bedankt voor je antwoord
als ik je goed begrijp dan is het of de computer of de bobine en kunnen het de bougiekabels niet zijn (want die geven geen storing in opcom).
Waarom moet ik dan kabels controleren? Dat snap ik nu niet, sorry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.