Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ff voorstellen met ascona b project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 maart 2013 om 18:59 #17255936
altijd ff voorstellen met foto’s!
ik, erwin uit oss zal wat vaker iets van laten horen om jullie hulp te vragen.
Na enkele amerikaanse projecten (jeep cj7 en cougar 67) nu een dagelijkse auto, een ascona b 2 deurs.
De auto die ik ga restaureren, heb ik gevonden in Coevorden. Een rode 1.9n automaat.
Uploaded with ImageShack.us
ik ben nu begonnen met strippen ( motor en bak staan op marktplaats) wat we gaan doemn weet ik al een beetje;
x20xev met 4 r1 carbs en een r25 bak.( staan al klaar)
nu de body? zeker is al 400r + wit… maar smal of brede uitvoering?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
wat is jullie advies, voor en achterspoilers heb ik al , moet ik die €500,- uitbouw-meerprijs investeren en voor een brede uitbouw gaan? ik denk dat brede modellen geliefder/waardevaster zijn…
6 maart 2013 om 15:53 #18113347welkom,altijd goed als iemand weer een ascona aanpakt!
ikzelf zou voor een smalle 400 gaan,een brede is nou wel wat afgezaagd inmiddels.
een hele mooie smalle maken zoals uit de folder lijkt me een stuk waardevaster.
met een brede kan je zoveel bak en braad verwachten onder de kappen enzo iets wat je bij een smalle niet kunt maken,die moet perfekt strak.
met een brede weet men nooit wat er onder zit.
maar ik denk dat je niet te veel van waarde moet verwachten als je het daar voor doet zal het wel tegenvallen,je centen krijg je meestal nooit meer terug wat je erin steekt.
ik zeg….maak een mooie strakke smalle uitvoering tot in de detail perfekt daar zou ik meer eer aan hebben dan dat tupperware maar goed ieders keuze7 maart 2013 om 18:59 #18113348x2 :thumb
7 maart 2013 om 19:12 #18113349Ik hou wel van breed, maar dan niet met 18 inch zoals op de foto..
Maar uiteindelijk moet je er zelf toch mee rijden? naar waarde vaster zou ik niet direkt kijken, als ik ‘m zelf maar mooi zou vinden.
7 maart 2013 om 20:56 #18113350denk toch dat ik bij mijn eerste idee blijf. een smalle 400. de delen hiervoor heb ik ook al, ook een andere motor met r25 bak.
Uploaded with ImageShack.us
van nu zal ik proberen wekelijks foto’s te plaatsen van vorderingen. ( net begonnen met strippen)7 maart 2013 om 23:44 #18113351we blijven hem volgen weer een leuk project :wors
30 maart 2013 om 09:02 #18113352ook ik ben bezig met een smalle,ga dit ook volgen! :thumb
12 april 2013 om 09:46 #18113354Hier ook een voorstander van smal.
Ga je werkzaamheden zeker volgen.12 april 2013 om 10:33 #18113355AnoniemLid sinds:
1 January 1970laat mij dan de eerste voorstander zijn voor n brede uitvoering ;)
enkel die 500 euro meer prijs ga je t niet mee halen
denk enkel maar aan bredere wielen en bandenen meer werk
wat corres post dat n smalle strakker moet zijn dan n brede???nee ben ik t niet mee eensmeeste pruts werk komt altijd onder n laag plamuur
dus das met n smalle vaak erger vooral rond de achterste spatbordranden :shock: ;)waardevast tjah t blijft moeilijke handel
hoewel er de laatste tijd best dikke prijzen betaald worden voor brede ascona en manta 400 replica,s
alles valt of staat bij de kwaliteit van de verbouwing
en hoe ver je wilt gaan wel of geen ombouw naar 5 gaats onderstel
welke achteras enz enz
niet bij breed of smalverder mooie plannen cker met deze motor ;)
ben zelf al heel lang bezig met een brede rally replica ;)
maar dat staat op n laag pitje ;)zoek maar eens op “mijn ascona 400 project”
12 april 2013 om 16:19 #18113353Even off topic maar wat voor maat hoofdsproeiers heb jij in die carbs zitten?
En voor de rest zijn er geen aanpassingen nodig in luchtomloop (die kleine gaatjes op de achterkant) of stationair sproeier? Heb gsxr carbs en ben langzaam mijn spulletjes bijelkaar aan het zoeken.
21 april 2013 om 17:10 #18113356de sprooeiers zijn 1.8mm voor een opel 2.0 schrijven ze. ik zeg er wel bij, nog niet getest.
mijn set komt van een zzr1200 maar dat zijn de zelfde carbs.
ontsteking is volledig programmeerbaar, http://www.ignitech.cz gelijk aan megajolt maar veel goedkoper. :thumbupcarbs info/ instuctie heb ik ook weer gevonden;
http://www.totalvauxhall.co.uk/files/legacy/TOV64.tech60697.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;groeten,
erwin
3 oktober 2013 om 18:16 #181133574 oktober 2013 om 08:53 #18113358AnoniemLid sinds:
1 January 1970ziet er goed uit ;) :thumb
keus is dus toch op n smalle uitvoering gevallen ;)je gaat mooi vlot door ook
houd onz maar op de hoogte met veel foto,s :thumb :kewlpics7 oktober 2013 om 15:45 #18113359Kijk jou eens even gaaaan zeg!! :thumb
En idd,we zijn erg gek op VEEL foto’s
4 november 2013 om 19:37 #18113360uitgespoten in opel 452 wit
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
nu de onderkant schoon krabben, daarna nieuwe witte motip undercoating.
4 november 2013 om 19:44 #18113361Schiet lekker op zo :thumb
14 november 2013 om 20:49 #18113362Een mede ossenaar :thumb je bent goed bezig daar zeg.
3 februari 2014 om 16:26 #181133633 februari 2014 om 16:29 #18113364Ziet er erg stak uit man! :thumb
10 mei 2014 om 12:27 #1811336515 september 2014 om 18:40 #1811336618 september 2014 om 08:30 #18113367Kijk, begint ergens op te lijken!
9 oktober 2014 om 21:09 #18113368He collega, leuke auto!
Groeten Remco ;)
5 januari 2016 om 19:38 #181133695 januari 2016 om 21:17 #18113370met de kerstdagen was ik zover met waterproef schuren, dus ik een spuitkabine gehuurd en..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.