Forumindex › Forums › Modellen › Astra › zwaar sturen na starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2013 om 15:37 #17255771
Geachte forumleden,
Ik kan over dit probleem nergens iets op het forum vinden, vandaar ik deze vraag ga stellen.
Mijn zoon heeft een Astra g uit 1998 met een 1.6 liter motor met nog geen 80.000 km op de teller (NAP) gekocht.
Als we deze auto starten duurt het een poosje voordat de stuurbekrachtiging het gaat doen.
We hebben het oliepeil al gecontroleerd en dat staat goed.
Moet ik gaan denken aan een kapotte stuurbekrachtigingspomp of …………………………………… .
Wie kan mij een advies geven.Groet,
Jacob
28 februari 2013 om 17:01 #18111803multi riem goed? dynamo werkt?
28 februari 2013 om 17:17 #18111804Test de accu eens, vaak als die slecht is dan stuurt die ook zwaar in het begin
28 februari 2013 om 17:24 #18111805Hoelang duurt het voor de stuurbekrachtinging in komt? Enkele seconden is normaal. Heeft mijn Astra G ook, na 2 of 3 seconden werkt de st.bekr.
De st.bekr. haalt zijn energie uit de accu en wordt niet door de multiriem/V snaar aangedreven. Er zit een elektrische hydropomp op.
Als de dynamo niet werkt of geen spanning opwekt, wordt de st.bekr. niet ingeschakeld. M.a.w. gaat je dynamo onderweg kapot, valt je st.bekr. ook gelijk weg.
Blijft het rode acculampje in het dasboard ook voor een langere tijd branden na het starten?28 februari 2013 om 18:15 #18111806Het acculampje gaat direct na het starten uit, maar het duurt soms bijna een minuut voordat de stuurbekrachtiging het gaat doen.
Ik ga morgen eens laten controleren of de dynamo goed wordt geladen en hoe de accu is.In elk geval voor dit advies.
Als ik wat meer weet zal ik het schrijven.
Bedankt alvast groet Jacob.
28 februari 2013 om 20:19 #18111807@manuel25 wrote:
Hoelang duurt het voor de stuurbekrachtinging in komt? Enkele seconden is normaal. Heeft mijn Astra G ook, na 2 of 3 seconden werkt de st.bekr.
De st.bekr. haalt zijn energie uit de accu en wordt niet door de multiriem/V snaar aangedreven. Er zit een elektrische hydropomp op.
Als de dynamo niet werkt of geen spanning opwekt, wordt de st.bekr. niet ingeschakeld. M.a.w. gaat je dynamo onderweg kapot, valt je st.bekr. ook gelijk weg.
Blijft het rode acculampje in het dasboard ook voor een langere tijd branden na het starten?Hoi Jacob,
Ik heb dit ook gehad bij m’n Astra G. Zoals geschreven is de pomp elektrisch en slaat gemakkelijk lek. Een standaard 44Ah accu trekt het vermogen niet bij lage toeren dus valt de bekrachtiging weg. Bij mij hoorde je zelfs zuiggeluiden achter het schutbord wegkomen; teken van te laag oliepeil.
Nieuwe pomp zou richting €800 incl. gaan kosten en had ik weinig trek in; in plaats daarvan flacon hydro-olie gehaald (let op; je hebt groene of rode olie) , paar keer volledige stuuruitslagen gemaakt links/rechts, olie opgetopt en 60Ah accu erin gebouwd……. Nooit meer problemen mee gehad!!
Enige wat je moest doen was bij de periodieke BRAVO-check (banden,remmen,aandrijving,verlichting, olie) ook even de bekrachtigerolie controleren om te voorkomen dat je stuurhuis droog staat. Hydraulische olie kost je €15 en goede 60Ah accu ca. €80 en ga veel plezier van beleven. (betere+snellere koude starts en stuurbekrachting) Suc6!Greetzz Peter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.