Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › motor keuze kadett C
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 19:59 #17255680
Hallo,
ik wil de 1200 vervangen door een andere motor, alleen weet nog niet precies welke. kunnen jullie helpen, wat bv de voor en nadelen van de blokken is.
– 2.0 CIH
– C20XE
– c20NEalvast bedankt!
mvg martijn
24 februari 2013 om 20:34 #18110948Doe eens gek en hang er een Corsa B Gsi blok in, er zijn er al zo veel met de 3 motoren die je noemt.
24 februari 2013 om 20:44 #18110949wtf….waarom zou je een 1600 gsi motortje er in hangen als je weet dat een c20xe veel meer potentie heeft.
Ik wil ook weer een xe opbouwen voor mn toekomsitge racer…
dan met throttlebodies.Fijne motortjes die xe’s.
24 februari 2013 om 21:16 #181109502.0/2.2/2.4 CIH is een stukje leuker als een 1200 motortje, maar niet echt heel speciaal. Voordeel is dat die blokken (vooral de 2.0) niet echt heel duur zijn.
C20XE is een stuk leuker blok natuurlijk met meer power en potentie. Is echter wel een wat omslachtigere en duurdere ombouw, vooral ivm de benodigde manta 1.8s onderdelen die vandaag de dag voor astronomische bedragen aangeboden worden.
Van een C20NE zie ik totaal het nut niet in want je hebt dezelfde dure onderdelen nodig als een XE motor.
24 februari 2013 om 21:38 #18110951alvast bedankt voor de reacties!
28 februari 2013 om 16:33 #18110952CIH rijd leuk in een Kadettje maar is inderdaad niet heel speciaal.
2.0 16v is leuk, miss is een 2.2 16v ook wel iets?
Het ligt een beetje aan je budget.28 februari 2013 om 16:42 #18110953eenvoudig is 2l cih motor
Power en plezier 20XE met manta 1.8s carter en versnellingskast
uitlaat collector omvormen of kopen
delco verwijderen en op dis bobijn zetten in combinatie met KMS of megasquirt
en gaan met die banaan!!Ivan
28 februari 2013 om 19:26 #18110954Laten we eens beginnen bij je budget.. voor een CIH kan je rond de 1000 euro wel aardig uit de voeten, maar voor een XE oid ga je al snel naar de 2000 al dan niet meer.
28 februari 2013 om 19:52 #18110955@KoekieTurbo wrote:
Laten we eens beginnen bij je budget.. voor een CIH kan je rond de 1000 euro wel aardig uit de voeten, maar voor een XE oid ga je al snel naar de 2000 al dan niet meer.
xe voor 2000 euro
dit was 10 jaar terug nu vragen ze tog wel de hooft prijs voor de 18s spullen
manta 18s bak 500/600
kopling 150
motorsteune 100
18s karterpan 175/250
motor c20xe 500 c20xe dis 700
kardan as 100
dike achter as 250/350zo kan ik nog even door gaan
1 maart 2013 om 12:48 #18110956Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een CIH dit is eenvoudiger en goedkoper! En past naar mijn mening beter bij de auto, ouder blok in een oude auto ipv nieuw blok in een oude auto :)
maar andere ideeën hoor ik nog steeds graag!gr martijn
2 maart 2013 om 17:11 #18110957Inderdaad budget afhankelijk en dan nog hoeveel vermogen wil je hebben. Neem een 2l cih boren en hoonen nieuwe zuigers ,laat de kop bewerken zoek een goede/mooie nokas, setje webers en laat het geheel GOED afstellen en je hebt ook wat leuks.
rond de 160pk?2 maart 2013 om 17:37 #18110958@cuupi wrote:
Inderdaad budget afhankelijk en dan nog hoeveel vermogen wil je hebben. Neem een 2l cih boren en hoonen nieuwe zuigers ,laat de kop bewerken zoek een goede/mooie nokas, setje webers en laat het geheel GOED afstellen en je hebt ook wat leuks.
rond de 160pk?Maar dan zit je ongeveer gelijk aan een c20xe ombouw, of meer.
2 maart 2013 om 18:53 #18110959cilinders honen en kop vlakken/fresen kan ik allemaal op school doen :) dubbele 40 dellorto’s heb ik nog thuis liggen, moet dan alleen nog een op maat spruitstuk tekenen met CAD, maar dat is ook geen probleem.
het gaat dus meer om de kosten van de onderdelen, de rest kan ik zelf.7 maart 2013 om 19:16 #18110960gelaserde uitlaatflensen van een cih heb liggen :D
8 april 2013 om 10:33 #18110961kan de 2.0 cih motor en bak zo onder de kadett?
gr martijn
8 april 2013 om 16:41 #18110962met de goede motorsteunen hang je m er zo in.
8 april 2013 om 16:41 #18110963Dat past zo in een kadett. (zijn immers ook ooit geleverd met een 1.9 motor welke het zelfde formaat omvat)
je dient echter wel wat aanpassingen te verrichten die behoorlijk voor de hand liggen zoals bedrading enz.
Ik zou zeggen neus eerst even goed rond op diverse fora.mvg Gerry
9 april 2013 om 10:49 #18110964Was er niet iets met de tunnel dat die te smal is voor een 5 bak???
en dan heb je ook andere achteras en tussen as nodig.9 april 2013 om 17:14 #18110965dat van de aandrijfas en achter as wist ik dat die anders moesten. De tunnelbak wist ik niet
9 april 2013 om 20:42 #18110966mijn keuze bij die auto: 2.0 16 v, ziet er super uit onder de motor kap bij die auto
15 april 2013 om 11:47 #18110967Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.
Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.
Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo’n benzineslurpende CIH.15 april 2013 om 12:03 #18110968@coot wrote:
Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.
Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.
Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo’n benzineslurpende CIH.Dit houd in: carter aanpassen, olieaanzuiging waarschijnlijk dan ook, uitlaatspruitstuk, motorsteunen, versnellingsbak tunnel zal ook te smal zijn met de toch wel dikke bmw bakken, aandrijfas laten maken, uitlaatlijn aanpassen, bedrading, koeling, ……..weet niet of dit veel goedkoper gaat worden, zelfs als je handig ben.
Ik heb zelf een c20xe, (voorlopig) genoeg vermogen en loopt erg lekker. Maar ik was wel serieus veel geld kwijt, en ik had het meeste al gekocht in de tijd dat de 1.8s spullen nog redelijk van prijs waren.
15 april 2013 om 14:17 #18110969Ik vind de prijzen die hier genoemd worden voor 18s delen wel wat aan de hoge kant.
Ik betaal niet meer dan 400 voor de bak, 150 voor het cartergebeuren, en 75 voor de steunen.
Soms wordt er wel wat geks voor gevraagd, maar als je het mij vraagt gaat het niet voor die prijs weg. (in elk geval niet naar mij)Steunen kan je trouwens nieuw uit engeland in huis hebben voor 60 euro bij elkaar ongeveer.
Carterpan nieuw 160 pond ook trouwens.Bmw 318 blok lijkt me niet echt spannend, maar misschien is het wel wat, nog nooit in verdiept.
Heb me wel verdiept in Ford Zetec 2.0 blacktop motoren , das ook mooi speelgoed, ook licht (115 kg ofzo), sterk en geeft leuk vermogen met kleine aanpassingen.
Nieuw koop je die voor 899 euro , fabrieksnieuw! Andere nokkenassen erin , throttle bodies erop, kop bewerken, dan gaan ze richting de 200 pk… (niet de arp drijfstang en vliegwielbouten vergeten, de rest is sterk genoeg)
Standaard zuigerbodem koeling, vaste klepstoters, en nog wel meer dingen die netjes in orde zijn bij die motoren, fabrieksaf.Leuk als je zin in een uitdaging hebt. Eigelijk alleen leuk als je er tijd en zin voor hebt en al een vrij programmeerbaar systeem hebt liggen, anders wordt het gelijk zo duur. Hayabusa throttle bodys pakken , voor rond de 150 euro, dat houdt het leuk.
Ik had het BIJNA gedaan.
16 april 2013 om 14:27 #18110970@2000 wrote:
@coot wrote:
Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.
Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.
Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo’n benzineslurpende CIH.Dit houd in: carter aanpassen, olieaanzuiging waarschijnlijk dan ook, uitlaatspruitstuk, motorsteunen, versnellingsbak tunnel zal ook te smal zijn met de toch wel dikke bmw bakken, aandrijfas laten maken, uitlaatlijn aanpassen, bedrading, koeling, ……..weet niet of dit veel goedkoper gaat worden, zelfs als je handig ben.
Ik heb zelf een c20xe, (voorlopig) genoeg vermogen en loopt erg lekker. Maar ik was wel serieus veel geld kwijt, en ik had het meeste al gekocht in de tijd dat de 1.8s spullen nog redelijk van prijs waren.
Ik weet inderdaad niet hoe het allemaal past. Het zit tot nu toe alleen nog in mijn hoofd.
En zal waarschijnlijk wel het nodige gelast moeten worden zoals motorsteunen, uitlaat, versnellingsbaksteun dus beetje handigheid is wel een pré.
Echter zie ik het zo dat je een 318 E36 wel voor 500 euro op de kop kan tikken en dan nog geld terug kan verdienen met de overgebleven onderdelen.
Verder kan je de motor dan nog horen en wellicht testrijden zodat je zeker weet dat het spul in orde is.Maar het is zeker geen ombouw die je in een weekendje doet, wat wel kan met een CIH ombouw.
Het is net wat je zoekt………16 april 2013 om 14:39 #18110971En cih motoren zijn er in veel smaken.
Van 4 tot 6 cilinder van 1.6 tot 3,6 liter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.