motor keuze kadett C

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling motor keuze kadett C

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255680
    martijn91
      Lid sinds:
      22 February 2013

      Hallo,

      ik wil de 1200 vervangen door een andere motor, alleen weet nog niet precies welke. kunnen jullie helpen, wat bv de voor en nadelen van de blokken is.

      – 2.0 CIH
      – C20XE
      – c20NE

      alvast bedankt!

      mvg martijn

      #18110948
      InjectTheVenom
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 December 2004

        Doe eens gek en hang er een Corsa B Gsi blok in, er zijn er al zo veel met de 3 motoren die je noemt.

        #18110949
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          wtf….waarom zou je een 1600 gsi motortje er in hangen als je weet dat een c20xe veel meer potentie heeft.

          Ik wil ook weer een xe opbouwen voor mn toekomsitge racer…
          dan met throttlebodies.

          Fijne motortjes die xe’s.

          #18110950
          Ben_M
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2010

            2.0/2.2/2.4 CIH is een stukje leuker als een 1200 motortje, maar niet echt heel speciaal. Voordeel is dat die blokken (vooral de 2.0) niet echt heel duur zijn.

            C20XE is een stuk leuker blok natuurlijk met meer power en potentie. Is echter wel een wat omslachtigere en duurdere ombouw, vooral ivm de benodigde manta 1.8s onderdelen die vandaag de dag voor astronomische bedragen aangeboden worden.

            Van een C20NE zie ik totaal het nut niet in want je hebt dezelfde dure onderdelen nodig als een XE motor.

            #18110951
            martijn91
              Lid sinds:
              22 February 2013

              alvast bedankt voor de reacties!

              #18110952
              076 wokkel
                Lid sinds:
                23 December 2008

                CIH rijd leuk in een Kadettje maar is inderdaad niet heel speciaal.
                2.0 16v is leuk, miss is een 2.2 16v ook wel iets?
                Het ligt een beetje aan je budget.

                #18110953
                hillclimber16V
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 November 2009

                  eenvoudig is 2l cih motor
                  Power en plezier 20XE met manta 1.8s carter en versnellingskast
                  uitlaat collector omvormen of kopen
                  delco verwijderen en op dis bobijn zetten in combinatie met KMS of megasquirt
                  en gaan met die banaan!!

                  Ivan

                  #18110954
                  KoekieTurbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 September 2009

                    Laten we eens beginnen bij je budget.. voor een CIH kan je rond de 1000 euro wel aardig uit de voeten, maar voor een XE oid ga je al snel naar de 2000 al dan niet meer.

                    #18110955
                    16v kadett c
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2010

                      @KoekieTurbo wrote:

                      Laten we eens beginnen bij je budget.. voor een CIH kan je rond de 1000 euro wel aardig uit de voeten, maar voor een XE oid ga je al snel naar de 2000 al dan niet meer.

                      xe voor 2000 euro

                      dit was 10 jaar terug nu vragen ze tog wel de hooft prijs voor de 18s spullen

                      manta 18s bak 500/600
                      kopling 150
                      motorsteune 100
                      18s karterpan 175/250
                      motor c20xe 500 c20xe dis 700
                      kardan as 100
                      dike achter as 250/350

                      zo kan ik nog even door gaan

                      #18110956
                      martijn91
                        Lid sinds:
                        22 February 2013

                        Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar een CIH dit is eenvoudiger en goedkoper! En past naar mijn mening beter bij de auto, ouder blok in een oude auto ipv nieuw blok in een oude auto :)
                        maar andere ideeën hoor ik nog steeds graag!

                        gr martijn

                        #18110957
                        cuupi
                          Lid sinds:
                          18 February 2008

                          Inderdaad budget afhankelijk en dan nog hoeveel vermogen wil je hebben. Neem een 2l cih boren en hoonen nieuwe zuigers ,laat de kop bewerken zoek een goede/mooie nokas, setje webers en laat het geheel GOED afstellen en je hebt ook wat leuks.
                          rond de 160pk?

                          #18110958
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            @cuupi wrote:

                            Inderdaad budget afhankelijk en dan nog hoeveel vermogen wil je hebben. Neem een 2l cih boren en hoonen nieuwe zuigers ,laat de kop bewerken zoek een goede/mooie nokas, setje webers en laat het geheel GOED afstellen en je hebt ook wat leuks.
                            rond de 160pk?

                            Maar dan zit je ongeveer gelijk aan een c20xe ombouw, of meer.

                            #18110959
                            martijn91
                              Lid sinds:
                              22 February 2013

                              cilinders honen en kop vlakken/fresen kan ik allemaal op school doen :) dubbele 40 dellorto’s heb ik nog thuis liggen, moet dan alleen nog een op maat spruitstuk tekenen met CAD, maar dat is ook geen probleem.
                              het gaat dus meer om de kosten van de onderdelen, de rest kan ik zelf.

                              #18110960
                              blitznl30
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 November 2004

                                gelaserde uitlaatflensen van een cih heb liggen :D

                                #18110961
                                martijn91
                                  Lid sinds:
                                  22 February 2013

                                  kan de 2.0 cih motor en bak zo onder de kadett?

                                  gr martijn

                                  #18110962
                                  Ted-Jan
                                    Lid sinds:
                                    28 January 2008

                                    met de goede motorsteunen hang je m er zo in.

                                    #18110963
                                    Hulkie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 May 2008

                                      Dat past zo in een kadett. (zijn immers ook ooit geleverd met een 1.9 motor welke het zelfde formaat omvat)

                                      je dient echter wel wat aanpassingen te verrichten die behoorlijk voor de hand liggen zoals bedrading enz.
                                      Ik zou zeggen neus eerst even goed rond op diverse fora.

                                      mvg Gerry

                                      #18110964
                                      mantadevil
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Was er niet iets met de tunnel dat die te smal is voor een 5 bak???
                                        en dan heb je ook andere achteras en tussen as nodig.

                                        #18110965
                                        martijn91
                                          Lid sinds:
                                          22 February 2013

                                          dat van de aandrijfas en achter as wist ik dat die anders moesten. De tunnelbak wist ik niet

                                          #18110966
                                          vpal2000
                                            Lid sinds:
                                            11 September 2011

                                            mijn keuze bij die auto: 2.0 16 v, ziet er super uit onder de motor kap bij die auto

                                            #18110967
                                            coot
                                              Lid sinds:
                                              26 December 2009

                                              Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.
                                              Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.
                                              Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo’n benzineslurpende CIH.

                                              #18110968
                                              2000
                                              Moderator
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                @coot wrote:

                                                Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.
                                                Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.
                                                Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo’n benzineslurpende CIH.

                                                Dit houd in: carter aanpassen, olieaanzuiging waarschijnlijk dan ook, uitlaatspruitstuk, motorsteunen, versnellingsbak tunnel zal ook te smal zijn met de toch wel dikke bmw bakken, aandrijfas laten maken, uitlaatlijn aanpassen, bedrading, koeling, ……..weet niet of dit veel goedkoper gaat worden, zelfs als je handig ben.

                                                Ik heb zelf een c20xe, (voorlopig) genoeg vermogen en loopt erg lekker. Maar ik was wel serieus veel geld kwijt, en ik had het meeste al gekocht in de tijd dat de 1.8s spullen nog redelijk van prijs waren.

                                                #18110969
                                                lenn0
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  12 February 2009

                                                  Ik vind de prijzen die hier genoemd worden voor 18s delen wel wat aan de hoge kant.
                                                  Ik betaal niet meer dan 400 voor de bak, 150 voor het cartergebeuren, en 75 voor de steunen.
                                                  Soms wordt er wel wat geks voor gevraagd, maar als je het mij vraagt gaat het niet voor die prijs weg. (in elk geval niet naar mij)

                                                  Steunen kan je trouwens nieuw uit engeland in huis hebben voor 60 euro bij elkaar ongeveer.
                                                  Carterpan nieuw 160 pond ook trouwens.

                                                  Bmw 318 blok lijkt me niet echt spannend, maar misschien is het wel wat, nog nooit in verdiept.

                                                  Heb me wel verdiept in Ford Zetec 2.0 blacktop motoren , das ook mooi speelgoed, ook licht (115 kg ofzo), sterk en geeft leuk vermogen met kleine aanpassingen.
                                                  Nieuw koop je die voor 899 euro , fabrieksnieuw! Andere nokkenassen erin , throttle bodies erop, kop bewerken, dan gaan ze richting de 200 pk… (niet de arp drijfstang en vliegwielbouten vergeten, de rest is sterk genoeg)
                                                  Standaard zuigerbodem koeling, vaste klepstoters, en nog wel meer dingen die netjes in orde zijn bij die motoren, fabrieksaf.

                                                  Leuk als je zin in een uitdaging hebt. Eigelijk alleen leuk als je er tijd en zin voor hebt en al een vrij programmeerbaar systeem hebt liggen, anders wordt het gelijk zo duur. Hayabusa throttle bodys pakken , voor rond de 150 euro, dat houdt het leuk.

                                                  Ik had het BIJNA gedaan.

                                                  #18110970
                                                  coot
                                                    Lid sinds:
                                                    26 December 2009

                                                    @2000 wrote:

                                                    @coot wrote:

                                                    Ik weet niet of het Opel spul moet zijn.
                                                    Anders gewoon een BMW 318 kopen voor een paar honderd euro en alles overzetten.
                                                    Dat ga ik tenminste doen. Genoeg vermogen, laag gewicht vanwege aluminium en wellicht niet duurder als zo’n benzineslurpende CIH.

                                                    Dit houd in: carter aanpassen, olieaanzuiging waarschijnlijk dan ook, uitlaatspruitstuk, motorsteunen, versnellingsbak tunnel zal ook te smal zijn met de toch wel dikke bmw bakken, aandrijfas laten maken, uitlaatlijn aanpassen, bedrading, koeling, ……..weet niet of dit veel goedkoper gaat worden, zelfs als je handig ben.

                                                    Ik heb zelf een c20xe, (voorlopig) genoeg vermogen en loopt erg lekker. Maar ik was wel serieus veel geld kwijt, en ik had het meeste al gekocht in de tijd dat de 1.8s spullen nog redelijk van prijs waren.

                                                    Ik weet inderdaad niet hoe het allemaal past. Het zit tot nu toe alleen nog in mijn hoofd.
                                                    En zal waarschijnlijk wel het nodige gelast moeten worden zoals motorsteunen, uitlaat, versnellingsbaksteun dus beetje handigheid is wel een pré.
                                                    Echter zie ik het zo dat je een 318 E36 wel voor 500 euro op de kop kan tikken en dan nog geld terug kan verdienen met de overgebleven onderdelen.
                                                    Verder kan je de motor dan nog horen en wellicht testrijden zodat je zeker weet dat het spul in orde is.

                                                    Maar het is zeker geen ombouw die je in een weekendje doet, wat wel kan met een CIH ombouw.
                                                    Het is net wat je zoekt………

                                                    #18110971
                                                    Haasje17
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      8 September 2009

                                                      En cih motoren zijn er in veel smaken.

                                                      Van 4 tot 6 cilinder van 1.6 tot 3,6 liter.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 35)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.