Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Remschijven en blokken vervangen, geen druk meer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 17:06 #17255673
Heyy
Heb toenet me remschijven en remblokken vervangen. Alles zit erop en alles zit goed. Me remslang niet los gehad van de klauw, toch geen druk meer.. nu alles ontlucht en nog steeds geen druk.
Iemand tips?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 februari 2013 om 17:09 #18110846heb je al wel paar keer op de rem getrapt ?
24 februari 2013 om 17:17 #18110847Uiteraard. Motor uit bouwt ie druk op, motor aan valt t weg. Kan me pedaal helemaal indrukken.. wat voor t vervangen van die remmen nog niet was. Toen remde hij gewoon goed.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 februari 2013 om 17:20 #18110848Als je m niet ontlucht krijgt heb je kans dat je de Hoofdremcilinder kapot getrapt hebt.
ontlucht m eens een keer GOED..
Normaal hoef je niet te ontluchten als de remblokken vervangen worden.
Willem
24 februari 2013 om 17:27 #18110849Nee maar er zat wel lucht in. Hoe verklaar je dat? We hebben geen slangen los gehad niets. Hoe kan je zomaar je hrc kapot trappen dan?
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 februari 2013 om 17:29 #18110850Jup, dit ivm slijtrand, meestal ligt de oorzaak weer bij het onderhoud.
Als remvloeistof niet vaak genoeg ververst word, komt er veel condens in (water), en dat gaat Corroderen, en krijg je scherpe randjes in de hoofdremcilinder, waar jij als je eindelijk eens je pedaal verder intrapt dan normaal met je dichtingen overheen gaat, en dan kan de boel beschadigen..
Ontlucht m eerst eens GOED…
Willem
24 februari 2013 om 17:30 #18110851Remvloeistof is nog mooi helder.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 februari 2013 om 17:38 #18110852zegt niks over het verleden, maar ontlucht hem eerst maar eens goed, je weet wel hoe dat werkt??
Willem
24 februari 2013 om 17:44 #18110845Ja slangetje aan de nippel, olie in een potje.. slangetje in de olie leggen, nippel losdraaien, dan pedaal intrappen en dan tot er olie uitkomt, paar keer pompen en dichtdraaien. Doen we met zn 2en.. en dan de verste klauw als eerst toch?..
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 februari 2013 om 17:56 #18110853Eerst pedaal op druk brengen door te pompen, voet erop houden, nippel losdraaien totdat pedaal een stuk in is gedrukt, niet tot op de grond. Nippel dicht en pedaal rustig op laten komen, te snel en er kan weer lucht inkomen. Hou je vloeistof niveau in de gaten.
Doorgaan totdat er geen belletjes meer in de slang te zien zijn.
24 februari 2013 om 18:03 #18110854Belletjes in de slang? Kan je toch niet zien…
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 februari 2013 om 18:11 #18110855In het slangetje op die nippel hahaha
moet je wel een doorzichtig slangetje nemen he :P24 februari 2013 om 18:16 #18110856Inderdaad, anders word het een beetje natte vinger werk.
24 februari 2013 om 18:40 #18110857Even gegeten. Ook belangrijk.. nu even terug naar de werkplaats met een doorzichtige slang en alles vanachter naar voor weer helemaal ontluchten. Lets hope.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 februari 2013 om 18:42 #18110858Zorg wel dat je slangetje goed op de nippel aansluit. Heb ooit staan kloten met een slang die iets te groot was. Gaan er wel wat flesjes doorheen eer je geen belletjes meer ziet.
24 februari 2013 om 21:03 #18110859Nou.. alles ontlucht en opnieuw gemonteerd en het werkt perfect. Remt beter dan ooit en dat met nieuwe schijven en blokken :). Was zeker nodig dan. Next worden me trommels.. Zijn wel toe aan vervanging heb ik al gezien. Bedankt iig iedereen!
Groetjes, Leslie.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 februari 2013 om 16:21 #18110860Vervang gelijk de schoenen mee en let erop dat je de achterwiellagers ook nieuw moet kopen.
even goed kijken of het echt nodig is dus ;)Kan geld schelen.
27 februari 2013 om 16:34 #18110861Waarom moeten de lagers ook? Ik weet dat de trommels, schoenen en cilinders tegelijk moeten.. Maar lagers snap ik niet helemaal.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 februari 2013 om 16:38 #18110862Garages ‘vergeten’ nog wel eens om de remschoenen te vervangen, terwijl het een klusje van niks is.
Remtrommels hoef je pas te vervangen als ze (erg) onregelmatig zijn uitgesleten. Kan gebeuren als de voering van de remschoenen op is. Dan gaan de nietjes lekker krassen in de trommel. Remschoenen sowieso vervangen en eventueel de remcilinders. Daarna goed ontluchten en hij remt weer als nieuw.
Wiellagers alleen vervangen als ze hoorbaar en/of zichtbaar versleten zijn.
27 februari 2013 om 17:32 #18110863Als je de lagerschalen nog uit de trommel kunt krijgen is dat ook een optie, zijn namelijk geperst.
27 februari 2013 om 17:35 #18110864ja als je de trommels vervangt zou ik ook de lagers vervangen.
lagers kosten maar een paar euro27 februari 2013 om 17:41 #18110865Beter in één keer goed, dan dat je een tweede keer moet! :jerry
27 februari 2013 om 18:01 #18110866Lagerschalen kreeg ik er goed uit.
Ik had me van harde kunststof een paar assen gedraaid, naar de maat van de schalen.
En klopte ze er redelijk goed met eruit, en ook erin.
Geen pers nodig gehad.27 februari 2013 om 18:02 #18110867Er zit een hap in 1 van me trommels.. vandaar dat ik ze vervang :p lijkt me geen overbodige luxe
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
27 februari 2013 om 18:34 #18110868Mooie oplossing, sla je ze ook niet zo snel krom met kunstof, moet je alleen wel even een draaibank hebben ;). De kleine heb ik destijds in de nieuwe trommels getikt met een grote dop, ging ook prima.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.