Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Smeren stabilisatorstangrubbers – Fingrease dé oplossing??!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 11:08 #17255663
Ik wil de stabilisatorstangrubbers van mijn Vectra smeren/inspuiten, omdat ze zo ontzettend kraken. Alleen… ik heb geen idee waar ik ze kan vinden…. :angel Hoe kan ik ze herkennen en kan ik er makkelijk bij? Ik kom er niet uit met het boek van Haynes. Heeft iemand misschien foto’s? En kan ik ze dan insprayen met WD40 voor een goed resultaat?
24 februari 2013 om 11:52 #18110692AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb ze met blanke tectyl ingespoten, normaliter werkt dat overal.. Hier heeft niks effect, het kraken zit volgens mij in de veringlagers, zoals meerdere mensen op het forum hebben..
Je hebt tussen je wielen een stang lopen, waar de rubbers op zitten, je kunt er moeilijk bij..
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/41/422/4350/41553/” onclick=”window.open(this.href);return false;
nummer 10 op het plaatje, dat zijn ze..
24 februari 2013 om 14:26 #18110693om er echt vanaf te komen, moet je de rubbers verwijderen, wat ik dan altijd doe zijn 3 gaatjes er helemaal doorheen boren en dan leker vet erin ( ook in die gaatjes ) en dan de rubbers weer monteren
24 februari 2013 om 15:28 #18110694ik heb daar vorig jaar ook last van gehad, ik heb de rubbers vervangen voor Powerflex rubbers,
en heb helemaal geen last meer van het kraken25 februari 2013 om 10:19 #18110695Maar kan ik er bij als ik de auto opkrik?
25 februari 2013 om 10:44 #18110696AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja.. wel moeilijk maar het gaat..
25 februari 2013 om 10:44 #18110697het is te doen….. maar op een brug is wel een makkelijker, en dan nog eerder op een twee-kolomsbrug dan op de vier-kolomsbrug
25 februari 2013 om 18:55 #18110698het is te doen, maar dan wel de auto links en rechs op goede stevige assteunen zetten. 2 kolomsbrij is idd wel beter om op te doen ja
25 februari 2013 om 21:36 #18110699Bekend probleem, is in 5 minuten opgelost met Fingrease van Interflon. Honda garage heeft inmiddels een contract met ze….
Twee collega’s van mij hadden dit, met een insight en een Jazz (zelfde onderstel) en schijnt serieklacht te zijn. Ons bedrijf gebruikt al meer dan 15 jaar Interflon en dat spul is zo goeeeeeeed!
WD40 doet in dit geval NIKS. (ja, 5 minuten werken, nee, maximaal 2 weken…)
Het is een eindje tuffen, maar als je er voor wilt komen spuit ik het voor je in, zul je zien! Mooie is, dat spul is super dun uit de spuitbus, maar droogt na een dag op als vet en tast geen rubber aan. Kruipt dus tot het diepste er tussen. Het kan ook tegen vrieskou, in tegenstelling tot bijv. vaseline (wat de Honda dealer eerst gebruikte, dan kwam het gekraak met de vorst weer terug)
2 maart 2013 om 18:15 #18110700die tip met die Interflon grease ga ik gebruiken. ik word er ook zo langzamerhand gestoord van !! heb pas nog 250 euro gespendeerd aan de nieuwe veerschotels met rubbers lagers enz. alleen het spons geluid is daarmee verdwenen. nu dat akelige gekraak nog …..
2 maart 2013 om 18:22 #18110701Is dit het?
2 maart 2013 om 18:30 #18110702Is dat Interflon Fin grease ook te koop voor de particulier?
Mijn Signum heeft er ook last van bij hoge drempels :???:2 maart 2013 om 20:07 #18110703Ja, dat is het! Sommige winkels verkopen het wel, maar het is eigenlijk voor de prof. onderhouds bedrijven bedoeld. Veel mensen vinden het te duur, maar dan denk ik altijd liters WD40 overal op spuiten elke twee weken is pas duur!
Als jullie er moeilijk aan kunnen komen kan ik het eventueel winstloos leveren, stuur zo een bussie op evt. Dacht dat die 300ml busjes iets van 12 euro doen, maar dat zou ik nog even na moeten gaan wat onze laatste bestelling heeft gekost. De minimale afname is normaal 12 busjes in een doos…
2 maart 2013 om 20:16 #18110704Dat klinkt wel wat beter dan € 32,00! Laat maar even weten wat dat zou kosten.
2 maart 2013 om 20:24 #18110705AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar dan moet je dus een gat boren in het rubber tot aan de stang, en daar dat kniftige spullie in spuiten?
2 maart 2013 om 21:16 #18110706@pixels66 wrote:
Maar dan moet je dus een gat boren in het rubber tot aan de stang, en daar dat kniftige spullie in spuiten?
Nee, dat spul komt er bij je mond uit als je het op je billen spuit…. :jerry
Effe serieus, het kruipt er echt tot op het bot in als je het gewoon globaal over de kappen heen spuit. Zal je nog wel merken. Die vertegenwoordiger heeft daar ook een mooi test dingetje voor van twee plaatjes perspex op elkaar, spuit je er WD40 druipt het er gewoon zo vanaf, dit spul zie je in één klap helemaal tot het dak omhoog kruipen.
Heb het even opgezocht de laatste bestelling (mooie van een remote desktop verbinding) en het kost €14,95 per pus br.ex. Dus komt nog 21% dan bij en evt. verzending.
2 maart 2013 om 22:52 #18110707doe mij er maar 1. als het zo’n wonder middel is, dan hoef ik geen wd40 meer, en word dit mijn nieuw anti piep / kraak middel. laat maar weten hoe ik het kan bemachtigen.
mvg.
Marco2 maart 2013 om 23:04 #18110708Stuur maar een PM en dan regelen we wel wat. Dit spul is spuitvet, maar als WD40 tegenhanger hebben ze ook een spray die niet vet is en dus echt niet plakt. Smeert wel 100 keer beter als WD40. Dat is alleen weer niet ideaal voor deze rubbers, meer voor open metalen delen omdat het echt geen vuil aangrijpt. Dat spul heet Finlube tf. Eigenlijk is dat waar ik al het langst mee werk omdat dat al zo’n super en heel universeel middel is, en het kost allemaal al genoeg heh…. Sinds een paar jaar hebben we ook de grease in gebruik omdat je soms gewoon wat wilt hebben wat wel lekker vet is…
3 maart 2013 om 06:07 #18110709Hier nog iemand met de bekende enorm krakende rubbers, garage heeft ze al eens ingespoten ergens mee maar 0,0 resultaat, dus nu, of nieuwe rubbers denk ik of inspuiten met boven genoemde goedje of misschien maar gelijk alle 2 laten doen, zal wel weer wat kosten die rubbers vervangen :( Zie het niet echt zitten om dit zelf te proberen op de parkeerplaats voor de deur, plat op mijn oude rug en dan uit vogelen welke rubbers t zijn.
Mijn idee is dus genoemde Powerflex rubbers+Inspuiten met Interdinges= echt kraak weg
Mja maar eens op zoek naar een beun de haas die mij kan helpen dan, in plaats van naar de vakgarage prutsers
Al helemaal als ik dit zie http://www.biesheuvel.nl/powerflex/3/151″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan zie ik me al uren op de klinkers liggen :(
3 maart 2013 om 07:31 #18110710Klinkt goed allemaal! PM komt er aan!
3 maart 2013 om 09:47 #18110711AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik vraag me alleen nog af hoe dat spul nu tussen de rubbers en de stang komt..
3 maart 2013 om 09:59 #18110712@pixels66 wrote:
Ik vraag me alleen nog af hoe dat spul nu tussen de rubbers en de stang komt..
Gewoon royaal inspuiten en gelijk over een paar verkeersdrempels rijden… Het verdeeld zichzelf verder. Het geluid wat meestal lijkt op wat ze in films gebruiken om krakende/knarsende touwen op zeilboten na te bootsen (pirates of the caribean bijv.) komt door wrijving. Waar wrijving is is ruimte en waar ruimte is gaat dat spul er keurig tussen en wordt het prima stil. Die collega’s van mij waren ook sceptisch, maar ook ten einde raad, we hebben gewoon alle rubbers van de draagarmen, en de stabilisatiestang van buiten af ingespoten en klaar. Is nu al weer maanden verder en vrieskou er overheen… stil…
Ik voel me altijd een beetje zo’n tellsell reclame met dit spul, of iemand die er belangen mee heeft ofzo… :puke
Maar ‘Het werkt echt Mike!” :jerry
3 maart 2013 om 10:18 #18110713@Kronkels wrote:
Hier nog iemand met de bekende enorm krakende rubbers, garage heeft ze al eens ingespoten ergens mee maar 0,0 resultaat, dus nu, of nieuwe rubbers denk ik of inspuiten met boven genoemde goedje of misschien maar gelijk alle 2 laten doen, zal wel weer wat kosten die rubbers vervangen :( Zie het niet echt zitten om dit zelf te proberen op de parkeerplaats voor de deur, plat op mijn oude rug en dan uit vogelen welke rubbers t zijn.
Mijn idee is dus genoemde Powerflex rubbers+Inspuiten met Interdinges= echt kraak weg
Mja maar eens op zoek naar een beun de haas die mij kan helpen dan, in plaats van naar de vakgarage prutsers
Al helemaal als ik dit zie http://www.biesheuvel.nl/powerflex/3/151″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan zie ik me al uren op de klinkers liggen :(
Sodeju! Dat zijn er wel een paar inderdaad! Persoonlijk zou ik niet de moeite doen om alles op PU om te bouwen tenzij het rubber al echt op leeftijd is. En dan nog zou ik goed oppassen, want ik heb met veel Powerflex producten problemen gehad omdat de constructie niet deugde of de passing niet goed was, of setjes die standaard incompleet geleverd worden. Ben zo ver gegaan om de fabrikant zelf in Engeland te bellen met dergelijke problemen, maar daar werd ik op een manier te woord gestaan die me niet echt een warm gevoel gaf eerlijk gezegd. Korte versie is dat ze je op geen enkele manier serieus nemen en niks van plan zijn om te veranderen. Beetje jammer, want als ik dan voor een kwart van de prijs een setje rubber koop past alles wel en is alles wel compleet.
Voordeel van PU is de lange levensduur, maar het nadeel is dat het met kou kneiterhard wordt en dat daardoor draaipunten die om een bout heen bewegen wel eens de bout los werken en dan gaat het spul op de verkeerde plek scharnieren. Draagarm rubbers bijvoorbeeld zijn niet altijd al te slim om voor PU te wisselen! Heb al meerdere carrosserieeen en subframes gezien met ovaal uitgesleten gaten. En draagarmbouten die als een klokhuis dun uitgesleten waren. Lekker veilig!! :shock: Dan een keertje hard remmen en krak, dan weet je ineens waarom je stuur al een tijdje trok met remmen en gas geven!! :vertag
3 maart 2013 om 10:25 #18110714AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben nog niet echt overtuigd van het spullie.. zeker niet omdat de stang horizontaal ligt, en het spul zichzelf niet zijwaarts zal bewegen, alleen in de richting van de zwaartekracht.. Wellicht dat het bij andere rubbers wel werkt, als die verticaal op een stang zitten zodat het goedje er tussen loopt..
Zeker voor de prijs ben ik nog wat sceptisch eigenlijk..
3 maart 2013 om 10:28 #18110715Nou ik ben benieuwd! Maar nog weet ik niet of ik er zo bij kan. Zie je ze direct als je er onder ligt of moet je nog iets weghalen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.