Hoi, ik heb eens een vraagje.
Ik heb gemerkt dat er olie hangt aan de darm van de turbo naar de intercooler en dat is volgens mij afkomstig van de olieleiding naar de turbo (hangt ook wat olie op)
Wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn en is dit slecht nieuws voor de turbo?
Het betreft een Astra H OPC
Hmm, ik zou zeggen om dat uit te sluiten laat je motor 5 a 10 minuutjes stationair lopen geef daarna flink wat gas… als er dan blauwe rook uitkomt zijn je olieseals aan het begeven (Dit meestal uitlaatzijde). Indien er geen blauwe rook uitkomt is je vlinder pakking niet goed meer, deze zou je kunnen vervangen (Vervang dan ook de boutjes).
Wat zijn je specs? Heb je iets aan de uitlaat gedaan? Hoeveel km??? =)
Ben vandaag bij EDS een chiptuning fase 2 laten doen + volledige 76mm friedrich uitlaat, volgens die mannen is dat beetje olie niet zo erg (ga toch een oogje in het zeil houden)
De auto heeft nu 76 000km, volgens EDS gaat een turbo maximum 80 a 100 000km mee..
Ohh wow! :)
Hoe klinkt dat nou? ik zat zelf aan milltek uitlaat te denken?
En wat was je kwijt als ik vragen mag?
Ik heb nu zelf een H Nurburgring edition met 25000 km op de teller en wil me in tuning gaan verdiepen… Denk zelf eerder zo een EDS IPF unit te bestellen.
Ik moet zeggen, het klinkt als muziek in de oren ;)
Ik was 1100 euro armer maar ik had de intercooler zelf bij, de volledige uitlaat had ik ook bij en nog een olie restrictor bout laten plaatsen. Normaal kost de fase 2 (chiptuning + frontpipe + intercooler) 1249 euro.
Zo een IPF unit is inderdaad gemakkelijk maar persoonlijk ga ik liever ter plaatste omdat ze na de tuning ook een dyno run doen, weet je onmiddelijk hoeveel de vermogentoename is en kunnen ze zien als er iets niet juist is..
En veel plezier met je nieuwe aanwinst :thumb
Auteur
Berichten
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.