Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Koelvloeistof lekkage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2013 om 14:16 #17255513
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje aan de kenners hier.
Mijn zwager heeft een vectra met C2.0NE motor die volgens de ANWB koelvloeistof lekt via de koppakking.
Nu gaf hij als tip om een busje K-Seal bij de koelvloeistof te gooien en dat zou alle problemen oplossen.
Dit zou top-spul moeten zijn. :shock:
Hier een voorbeeld van het spul.
http://www.youtube.com/watch?v=D7pus6Xr41c” onclick=”window.open(this.href);return false;Nu lijkt het mij sterk dat er zoiets bestaat maar goed wie ben ik? :agent
Heeft iemand van jullie hier wel eens van gehoord en is het wat?
Of is het het zoveelste toevoegingsmiddel wat meer kapot maakt dan je lief is? :jerryGroeten Patrick.
18 februari 2013 om 14:31 #18109200als de koppakking lekt, vervang de koppakking.. zo is het mij geleerd in elk geval.
18 februari 2013 om 18:06 #18109201Ik kan me niet voorstellen hoe een spulletje een pakking zou vervangen :) Meestal is er gewoon een stukje pakking weg waardoor een kanaal mengt met een ander kanaal.
Daardoor gaat er dus kvs met de olie mee. of andersom.
Misschien baggert dit spul zo’n kanaaltje dan gewoon dicht met meuk ofzo. lijkt me dat je koelwerking dan ook stukken minder is.Hoe snel verdwijnt de kvs is altijd de eerste vraag. als het langzaam gaat en je de olie op tijd vervangt is het allemaal nog niet zo’n probleem.
tweede is of de motor oververhit is geweest. Want pakkingen kunnen ook gewoon wegrotten ;) Hoeft helemaal niet altijd maar door oververhitting te komen. Geen oververhitting hoef je vaak ook kop niet te vlakken etc.
Scheelt allemaal weer geld.
Dan is het alleen maar riem, bouten, pakking, thermostaat en waterpomp. En liefst meteen de inlaatpakking.
Is op deze motor zo vervangen joh..18 februari 2013 om 21:14 #18109202Koppakking kan ook uitwendig lekken he, ipv naar een kanaal. Als dit het geval is waar ik wel van uit ga als de anwb zo’n busje adviseert, zou het het best wel eens een oplossing kunnen zijn. Al blijft mijn voorkeur toch altijd nog vervangen ipv al die sjakie’s wondermiddeltjes.
Succes
19 februari 2013 om 16:26 #18109203Ik ben zelf ook niet overtuigd van het spul, er zit maar 1 ding op dus. :vertag
Dat wordt sleutelen.
Bedankt voor de reactie’s
Patrick.
19 februari 2013 om 17:03 #18109204Koppakking kan ook uitwendig lekken he
Helemaal waar natuurlijk! ;) Maar behalve misschien wat verminderde compressie heb je er dan eigenlijk nog minder last van.
En dan zou ik al helemaal niet aan zo’n spulletje beginnen.
Alles wat je erin dondert maakt er een groter zooitje van lijkt me.
Jep! Sleuteltijd :D19 februari 2013 om 19:47 #18109205Zelfs compressieverlies hoeft niet eens. Het is gewoon puur een koelkanaal naar buiten toe. Stel dat die wel compressie in je koelsysteem blaast, heb je je pakking pas echt stuk en werkt dus geen 1 middel meer. Als je dan 2 dagen na je laatste rondje rijden je koelwaterdop los haal, knalt die nog tegen het plafon, zoveel druk staat er dan op, ;).
Maar zoals eerder gezegd, gewoon vv
20 maart 2013 om 07:52 #18109206[youtube:14siq0nh]http://www.youtube.com/watch?v=76GpMD4LIwY[/youtube:14siq0nh]
Kijk hier even naar.
Stopleak producten zijn zooi. Het helpt vast eventjes, maar de monteur die uiteindelijk de koppakking zal gaan vervangen, zal je uit de grond van z’n hart haten. ;)
24 maart 2013 om 21:16 #18109207Stop leak, kan een aardif zooitje van je motor maken, dat kan ik je ook vertellen…
Die zooi zit vaak overal waar je het niet wil hebben…
Willem
7 april 2013 om 09:13 #18109208ik weet dat opel nog al wat sluk in het kleppen deksel huis heeft (bruine drek)hoe kan je dat verhelpen??
ik gebruik vol senthetische olie 10-40 weet iemand daar wat van ??want het komt ook in de slang.
gr;hans7 april 2013 om 12:18 #18109209Sludge is de naam, of “mayonaise”. En het is een mix van water en olie, ookwel bekend als een emulsie.
Meestal komt dat voor als je de auto gebruikt voor erg korte stukjes rijden en hem dus nooit even lekker warm rijdt.
Verhelpen er van? Alles goed schoon maken tot zo ver je kan komen.
Olie wisselen voor nieuwe met behulp van een flesje engine flush (reinigingsmiddel die je bij de olie in kiept, motor warm draait en dan de boel aftapt).
Dan alles weer in elkaar zetten, olie bijvullen en 100km rijden. Ff lekker warm stoken.
Als je even de kans hebt, vervang dan ook de thermostaat en thermoschakelaar (in radiator) voor nieuwe. Dan loopt de motor meestal ook wat warmer, hoewel je dat niet zou verwachten.Het is ook wel raadzaam om koelvloeistof in de gaten te houden. Als dat op magische wijze langzaam verdwijnt, en de sludge komt vrij snel terug, dan kan dat ook de oorzaak zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.