Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c14nz motor slaat nog steeds af en toe af. lijkt stroom prob
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2013 om 13:26 #17255510
Sinds n tijdje had de corsa de neiging opeens zomaar af te slaan. Erna werd het steeds moeilijker starten, maar hij ging aan. Maar nu start ie helemaal nie meer.
Ik meet geen stroom bij de benzinepomp. Bij de pomp niet. maar ook bij de zekering niet. Nu kan ik niet zo goed zien of hier nog een relais voor zit..?? En welke dit is? En waar die zit?
Het gaat om een corsa A2. Een rooie :P18 februari 2013 om 14:19 #18109174ok ondertussen nog even flink doorgezocht op internet. :D tuurlijk zit er relais. Maar waar is nog de grote vraag! :D
Heeft dat relais niet gewoon een nummer? Dan is het een stuk makkelijker zoeken.18 februari 2013 om 14:43 #18109172volgens mij zit die bij een a corsa in de zekeringkast, de paarse
18 februari 2013 om 14:44 #18109173Relais van de C14NZ zit op het schutbord.
De enige relais die lijkt op een brandstofrelais die in de zekeringkast bevind is een voor de achterruit:
(Mss die paarse die ^^ beschrijft, als dat zo is hoort die niet paars te zijn, maar groen of zwart en is voor de achterruitverwarming. (Paars is wel een brandstofrelais, maar dat hoort daar niet. Zal een vage werking op de ruitverwarming kunnen opleveren :P))Hij zit bij de accu ongeveer in de motorruimte dus.
Ik had van de week ook problemen met starten van mijn c14nz. Beetje vaag toeval misschien, hij wou bij mij wel goed starten, oliedruk kwam netjes, maar aanslaan ho-maar. Alleen bij mij hoorde ik de brandstofpomp wel zoemen. (Bij mij was het erg vochtig onder de motorkap, dus ik vermoed dat de bougiekabels/ontsteking rot zijn). Je moet de brandstofpomp iig horen pompen als ‘m net op contact zet.
18 februari 2013 om 15:55 #18109175excuus, was verward met de corsa b ;)
was er ook niet stellig van overtuigd, vandaar “volgens mij”…18 februari 2013 om 16:15 #18109176Ja! Dat geluid was ik ook gewend van de pomp. Er zit namelijk geen kapje boven op de pomp onder de achterbank en daarom hoor je hem altijd goed ;) Maar nu hoorde ik helemaal niks. Vandaar meteen gemeten bij pomp en in zekeringkast. Helemaal niks.. dus kwam ik bij het relais. En nu ik er over nadenk hadden we van de zomer dat de pomp niet ophield als je het contact uitzette. Dus het relais moet al langer raar zijn.
Nu ben ik er net naar op zoek gegaan. Er hing niks aan het schutbord. Maar het lag lekker los te bungelen. Samen met de controle stekker en nog een of andere stekker waar niks op zit. Zo vlak naast de dynamo. En tussen de gaskabels. :P geweldig weggewerkt dus door de voorgaande eigenaars.. :D not :P
Relais open gemaakt: een zwarte hella, helemaal vol met roest en prut.. hij hing ook naar beneden te bungelen dus zal wel genoeg vocht in gelekt zijn.. nahja.. ik heb hem even goed schoongemaakt en doorgespoten met contact spray. EN de auto starte meteen weer.18 februari 2013 om 16:17 #18109177Kijk :) Mooi nieuws :)
18 februari 2013 om 16:22 #18109178:thumb :D
18 februari 2013 om 16:28 #18109179Aaaah! Ik was het typen op mn telefoon even helemaal zat :P
Nu dus op de pc verder ;)Ik zal de diagnose stekker (of is dat een octaanstekker ofzo?) en het relais even mooi aan het schutbord hangen. Want er is plek. en het relais heeft daar een mooi oogje voor. En nu even aankijken of ie het wel blijft doen.
Ik dacht zelf altijd dat een relais het of wel of niet doet.. Maar ja. als ie niet eens kan bewegen door alle roest en troep dan gebeurt er ook weinig.
Het stinkt trouwens een stuk minder met nieuwe ontluchtingslang! ;)Maar goed. Ik ben wel blij dat ie weer rijdt. Kan ik weer naar Hongaarse les vanavond. :thumb
Ik krijg altijd nogal de zenuwen als er iets elektrisch voor zorgt dat de auto niet start. Boutjes en moertjes prima! Alles kan ik onderhand wel zelf vervangen. Maar als ik draadjes moet gaan volgen wordt ik gek. Alleen al vanwege de onbreikbare plekken waar die altijd zitten.Nu de achterraamverwarming toch ter sprake kwam :) Die doet het ook niet. Misschien dat relais ook even bekijken. Die is inderdaad blauw trouwens! Ah.. er zit geeneens een zekering in. hmmm.. Dat zal wel niet voor niks zijn.. Gevalletje laat maar zitten dan.. :D
7 maart 2013 om 16:28 #18109180Gister stond mijn vriendin in Utrecht met startproblemen.
Hij startte, zakte meteen in de toeren, sloeg af en daarna niet meer aan te krijgen.
En 3 kwartier later gewoon als normaal starten en blijven lopen.
Jammer genoeg weet ik niet of de pomp er wel bij draaide. Maar het klinkt precies als ik ook al had.
Dus ik ga maar een nieuw of ander brandstof relais halen..Weet iemand waar die dingen nieuwe te koop zijn? Ik kan ze niet vinden bij de typische onderdelen sites.
8 maart 2013 om 13:17 #18109181hmm.. Ik heb alle onderdelen sites nu wel doorgespit.. Voor corsa B kom je ze nog wel eens tegen. Maar die lijken op het plaatje anders. Misschien zo eens ff langs lopen bij brezan ofzo.
11 maart 2013 om 16:14 #18109182Brezan deed moeilijk met allemaal verschillende types..
Ik heb zo’n hekel aan die gasten die helemaal niks meer kunnen vinden voor oudere autos..
Het enige wat ze kunnen is kenteken invoeren in een pc en hopen dat iemand die database een beetje netjes heeft gemaakt. NOT! Ik heb al zo vaak het verkeerde gekregen op kenteken. En hun maar mekkeren dat de pc het zegt.
Computer sais noooooooo… Dat soort lui. Voor de little britain kijkers ;)
Waar zijn de mannen met de grote rooie boeken vol met onderdelen met plaatjes heen????Anyway.. :P
In mn hoofd zat nog dat iemand hier eens gezegd had dat het brandstofrelais voor corsa B paars was.
En in 1 van de 5 corsa’s B en 2 astra’s F zat nog een paars relais. king:
Heb ik maar even meegenomen voor 5 euro. Kan nooit verkeerd zijn. :D
De auto doet het er ook mee. Dus score! :thumb
Nu kijken of ie de komende tijd niet meer uitvalt en blijft starten. Anders ga ik de pomp vervangen. Heb er al 1 liggen voor astra f GSI. Dan komt die er mooi in.12 maart 2013 om 13:07 #18109183gister had ik dus eindelijk zelf dat ie af wilde gaan slaan bij het stoplicht. en wat me opviel was dat telkens als ie lager ging lopen de stroom meter drastisch inzakte. dus daar ben ik nog even verder mee gaan spelen. radio eruit. kachel uit. lampen uit. en toen bleef ie weer gewoon aan.
moet ik dit dan dus zoeken in de dynamo? of een massakabel? de accu? kan toch eigenlyk niet? de accu heeft geen enkele moeite de motor rond te draaien om te starten. ook nu met de kou niet. zou je zeggen datg ie goed bnijgeladen wordt..
iemand nog een idee??12 maart 2013 om 15:59 #18109184Heb vanmiddag de dynamo eruit gehaald. Hij giert en je kan de hele as met pullie erop klein beetje naar binnen en buiten trekken.
Klein beetje speling dus en versleten lagers… Is dat een voorbode van dode dynamo?
Ik kan er morgen 1 op halen voor 30 euro.
Denk dat ik dat maar doe.. Als het niet helpt kan ik hem altijd nog verkopen voor hetzelfde.14 maart 2013 om 09:23 #18109185ben hier verder gegaan met fotos enzo om het probleem nu eens echt op te lossen.. :)
posting.php?mode=reply&f=8&t=174693 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.