Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › welke nokkenassen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2013 om 16:48 #17255445
welke snelle nokkenassen monteer ik best in een x14xe me orginele klepveren
mvg sven16 februari 2013 om 16:53 #18108087ik zoek er waarmee ik het minste koppel verlies en geen andere aanpassingen vragen aan het blok mvg sven
16 februari 2013 om 16:55 #18108088Ik vraag me ook af
Als je nog mildere nokkenassen erin zet dan dat je nu al hebt , trekt hij dan minder hoog in de toeren en meer laag in de toeren ? (x16xe)
En als je scherpere nokkenassen pakt. Trekt hij dan ALTIJD minder laag in de toeren?
16 februari 2013 om 19:15 #18108089Voor een X1.4XE zou ik Dr Schrick 256 graden nemen, maar zoveel winst ga je er niet mee behalen. Setje nokassen, nieuwe distributie riemset en je moet een chip op maat laten maken. Ben je toch al gauw richting de 1000 a 1200 euro kwijt voor maximaal 15PK.
Kan je beter een Mantzel powerbox nemen en een chip op maat, of een X1.6XE erin laten hangen.17 februari 2013 om 13:25 #18108090Denk dat de 262 van dbilas en de 264 van schrick ook nog wel gaan, zijn ook relatief milde assen.
En deze zouden ook zonder aanpassingen van ecu en / of brandstofdruk kunnen werken.Maar goed wat Axel zegt, met een Mantzel Powerbox ben je goedkoper uit.
17 februari 2013 om 13:57 #18108091ik begrijp het wel van de powerbox maar
dat mag niet volgens het regelement
bedankt voor de info mvg sven17 februari 2013 om 15:43 #18108092262264 graden gaan zeker, alleen het inlaat spruitstuk van de X1.4XE is te small qua diameter voor de hogere toeren (te weinig lucht). Het maximale vermogen gaat niet verder dan 6800rpm met wildere nokken. Wil je hogere toeren maken dan 6800rpm, dan moet je TB’s nemen. Je kan beter kijken naar een K&N paneel filter, grotere gasklep, andere uitlaatsysteem bijv LexmaulSupersprint 4-2-1 spruitstuk.
Voor wat voor doeleinden wil je het gebruiken?
18 februari 2013 om 07:05 #18108093er ligt een cilinderkop op van een x16xe deze kanale zouden iets groter zijn. van aan de gasklep tot filter (sport filter) is een grotere diameter buis gemonteert, en een 4-2-1 uitlaatspruitstuk zit er ook op ik zoek een beetje het zelfde vermoge of iets meer al men x16xe (is voor de autocross)
18 februari 2013 om 11:40 #18108094Wil je juist vermogen onderin hebben of in de hogere toeren?
Met andere nokassen verleg je de koppelband, wat er veel later inkomt dan origineel! Met 264 graden nokken ligt je max vermogen rond de 7200rpm en dat houdt hij dan vast tot 7500rpm. Koppel komt er in bij 4500rpm en houdt dit vast tot bijna 7000rpm.
18 februari 2013 om 21:33 #18108095zo snel mogelijk vermogen en zolang mogelijk:) ben ik miss dan beter af met het orgineel met de gsi nokkenassen te moteren mvg sven
19 februari 2013 om 00:09 #18108096@svenv wrote:
er ligt een cilinderkop op van een x16xe deze kanale zouden iets groter zijn. van aan de gasklep tot filter (sport filter) is een grotere diameter buis gemonteert, en een 4-2-1 uitlaatspruitstuk zit er ook op ik zoek een beetje het zelfde vermoge of iets meer al men x16xe (is voor de autocross)
dus je hebt een kop van een X1.6XE op een X1.4XE gelegd? is die nog gevlakt of is die standaard gebleven?
als die nog standaard is heb je nu een lagere compressieverhouding,en een lagere compressieverhouding is vermogensverlies20 februari 2013 om 14:29 #18108097Komt zeker door de grotere verbrandingskamer van de 1.6 kop, dat je een lagere compressie krijgt.
20 februari 2013 om 18:43 #18108098kop is gewoon gevlakt, denk niet dar er zoveel verschil op zit?
20 februari 2013 om 19:16 #18108099Met andere nokassen komt je vermogen later erin dan nu, anders laat je hem chippen. Bij Unlimited tuning kost het volgens mij iets meer dan 300 euro, chip op maat. of je laat je onderblok opbouwen naar een 1.8, niemand die het ziet ;)
20 februari 2013 om 19:43 #18108100hmm ga eerst is probere met orginele nokkenassen kijken wat het geeft denk dat chippen op een orginele motor niet veel helpt
20 februari 2013 om 21:37 #18108101@axel wrote:
Komt zeker door de grotere verbrandingskamer van de 1.6 kop, dat je een lagere compressie krijgt.
inderdaad
20 februari 2013 om 21:40 #18108102@svenv wrote:
kop is gewoon gevlakt, denk niet dar er zoveel verschil op zit?
wat is gewoon gevlakt? gewoon een keer om hem vlak te hebben of maximaal gevlakt om een hoge compressieverhouding te creeeren?
21 februari 2013 om 20:28 #18108103ik denk dat de verbrandingskamer enkel bij de 8v verschilt en anders kan het echt niet veel verschil hebben
kop is gewoon gevlakt21 februari 2013 om 21:26 #18108104 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.