Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Beetje aan het orienteren: Omega B2 V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2013 om 12:19 #17255429
Hoi Mede Opel Liefhebbers :)
De laatste tijd ben ik me een beetje aan het orienteren op wat ik zou willen, mocht m’n Calibra ooit de brui er aan geven.
Het is en blijft een 1994-er die gebouwd is in Russelheim, dus sowieso is roest een puntje om goed op te blijven letten. Ik weet inmiddels hoe hard dat kan gaan, dus ik zorg liever dat ik al weet wat ik wil als de tijd ooit komt.Ik ben gek op grote Opels, met name sedans en coupé’s, heb een “fuck de benzineprijzen” attitude, wil tegen die tijd een beetje fatsoenlijk lompe motor en liefst ook nog achterwiel aandrijving.
Kortom: een Omega lijkt me wel wat.
Liefst een zo jong mogelijk model, met een V6, in het zwart en met zo veel mogelijk opties.
Een B2 Sedan X25/30XE of Y26/32SE is dus waar ik een beetje naar aan het kijken ben. En dan letterlijk kijken. Kopen gaat nog wel even duren ;)Eigenlijk probeer ik dus een soort van dossier aan te leggen van dingen waar ik op moet letten bij aankoop, of er veel voorkomende problemen zijn en of er misschien zelfs dingen zijn waardoor het slim is om toch maar geen Omega te kopen.
-Over de XxxXE blokken valt aardig wat te lezen, over de YxxSE blokken zie ik helaas minder. Hebben deze blokken bekende zwakke punten?
-Ik meen te hebben gelezen dat Omega B’s standaard een limited slip differentieel hebben. Klopt dat? En hebben die nog bepaalde nadelen/zwakke plekken?
-Hoe staat de Omega B er voor met eventuele electronische problemen? Zijn er storigen die vaak voorkomen?
-Loont het om bij een testrit/bezichtiging een laptop+Opcom mee te nemen? En weet iemand een goeie Opcom te vinden?
-Zijn de YxxSE blokken ook nog een beetje leuk te voorzien van upgrades? c.q. bestaat er uberhaupt leuk spul voor? spaghetti spruitstukken, catbacksystemen, speciale inlaten a-la Lexmaul RAM, zijn ze goed te chippen? Van de XxxXE V6’en weet ik dat er iig een inlaat van Mantzel is en dat spaghettispruitstukken wel te krijgen zijn, maar dat koelings problemen op cylinder 5 en 6 oorzaak zijn dat je niet enorm veel vermogen extra er uit kan trekken.
24 februari 2013 om 08:30 #18107956http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=105&t=4975″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Zeer strakke en super onderhouden 2.6 met historie.
5 maart 2013 om 17:55 #18107957Dankje, Colinh, maar ik ben niet van plan voor de zomer nog eentje te kopen.
Daarbij is het een automaat, en ik wil met alle geweld een handbak.Zou je misschien ook m’n vragen kunnen beantwoorden?
6 maart 2013 om 18:23 #18107958Beste Mckaamos
Een handbak is ook veel prettiger rijden.
Mijn pa had een 2.5 v6 en nu een 2.6 v6 en het klinkt gek maar de b1 met 2.5 was een hele andere auto dan deze 2.6
De oude was een stuk stijver geveerd dan de nieuwere. Beide automatische niveau regeling.
limted slip met de TC bedoel je? Beide staan op meer dan 2 ton en geen problemen mee gehad.
Bij de oude het gasklephuis 1 keer in de 10 jaar vervangen, elektronisch nooit iets mee gehad
tuning hebben ze niet nodig, ze zijn snel genoeg. wil je super snel dan de 3.0 kiezen, 3.2 met handbak zijn onvindbaar.
Groetjes
Remco
Als je lang bent zoek dan een cd uitvoering / sport dan heb je een extra steun aan de voorstoel, heerlijk met lange benen.
Benzine verbruik is voor de 2.5 1:11 gecombineerd en voor de 2.6 max 1:10
6 maart 2013 om 18:48 #181079593.2 met handbak is in NL/EU nooit geleverd, alleen speciale voertuigen voor sowieso de Britse Politie, en volgens mij ook de Duitse, maar die laatste weet ik niet zeker.
Je kan wel zelf naar handbak ombouwen natuurlijk.Handbak icm. V6 in een Omega is ook hard-to-find-and-get. Ik heb er eentje gehad, een B1 pre-facelift, van 1999, een 3.0
Idd fijne combi. Fijne auto’s wel opzich. Persoonlijk vind ik ze erg mooi, en tijdloos.
Helaas wel nog redelijk roest gevoelig, onderstel gevoellig en overall bouw kwalilteit vind ik (persoonlijk) ook matig.
Maar ze rijden wel goed en de motoren zijn over het algemeen betrouwbaar, (v6-en ook, op wat sensor gevoeligheid na, en wat specifieke V6-kwaaltjes) en de handbak schakelde echt goed vond ik.
Lekker precies en toch ook licht, maar mooi direct. Vond dat echt prettig, had zelf een sport ook, zeker fijne stoelen, met stof. Zalig… Het was dan wel een sport, maar de auto was zeer comfortabel geveerd en helde lekker over in wat snellere bochten. (helaas geen stoelverwarming en geen schuifdak, en was ‘tgeen station, anders had ik de auto nog wel gehad denk ik..) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.