Twee verschillende hydrostoters!!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Twee verschillende hydrostoters!!

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255365
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Net even wat info gevonden en er blijken dus twee verschillende hydrostoters te zijn!!

      De ene variant heeft een veel groter intern volume en is dus gevuld met olie een stukje zwaarder dan de lichte variant. De lichte zijn de later ontworpen stoters en zijn dus beter geschikt voor hogere toerentallen en hebben minder snel de neiging om te tikken.

      Zo ziet een stoter er trouwens in doorsnede uit:

      En hier het verschil!

      Dit zijn dus de goede:

      En dit niet:

      #18106437
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Die ben ik nog nooit tegen gekomen in een Xe.

        lijkt me ook niet ideaal voor de klepveren

        #18106438
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Das macht kein flaus aus voor de klepveren man, die zitten netjes onder een ring en het enige wat deze dingen aanraakt is de klepsteel zelf…. :vertag

          Ze zijn 100% uitwisselbaar, alleen lichter van gewicht.

          #18106439
          otdh
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2010

            Ik heb 1x die lichte variant in n motor aangetroffen
            Ook deze kunnen tikken ( en niet zo een beetje ook )

            Kon idd wel naar de 7800rpm met alleen zwaardere klepveren zonder problemen

            #18106440
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Uiteindelijk kunnen ze natuurlijk allemaal tikken, dat gaan ze gewoon doen als ze geen druk meer houden of onvoldoende oliedruk krijgen. En als je echt hoge toeren wilt kunnen halen neem je natuurlijk vaste stoters, maar het zal niet helemaal voor niks gewijzigd zijn denk ik. Ook het aanvoer gat is groter, dus denk wel dat ze beter zijn qua constructie.

              Nou wordt voor de Ford RS Cosworth weer juist gezegd door een verkoper dat de INA stoters met klein resevoir minder van kwaliteit zijn… Dusss…..

              http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=181070953113&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              Alleen die passen denk ik niet in een XE… Weet dat eigenlijk wel zeker, want in de motorsport winkels staan de massieve stoters voor de XE/RS naast elkaar op de plank, en anders hadden ze wel één type gemaakt…

              #18106441
              mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                heb ook beide gehad, nieuw gekocht ook niet echt verschil kunnen merken hoor. Reed met standaard 16v.

                #18106442
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Bij SBD in Engeland zweren ze bij die latere lichte stoters, en dat zijn niet echt de eerste de beste…. Heb ook al talloze reacties gelezen op Migweb en totalvaux van mensen die ze 1:1 hebben vergeleken en veel betere resultaten hadden met die lichte.

                  http://www.sbdev.co.uk/Camshafts/2L_Valve_Train_Components/2L_Valve_Train_Components.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  In Engeland zijn ze motorisch toch vaak net een stapje verder dan hier heb ik al eens eerder gemerkt… :jerry

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.