Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g x18xe1 sneller maken opties?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2013 om 11:25 #17255289
Beste Opel Liefhebbers
Ik ben in bezit van een x18xe1, nu is mijn vraag wat zijn de mogelijkheden om er meer pk/koppel in te krijgen?
11 februari 2013 om 11:31 #18105525Nokkenassen en http://www.dbilas-dynamic.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
11 februari 2013 om 12:09 #18105526Goed compleet uitlaatsysteem, andere nokkenassen, throttle bodies of turbo en op maat laten chippen.
Wel een erg grote uitgave voor zo’n blok maar dan heb je wel wat leuks.11 februari 2013 om 12:25 #18105527De chip op maat laten doen bij Unlimited Tuning zou ik zeggen.
Die gasten kunnen uit een ongeblazen blok zonder verdere significante upgrades in verhouding al enorm veel eruit halen. Bij bijvoorbeeld de X16XEL zijn vermogenswinsten van 13PK en 23NM al haalbaar. En in ieder toerental meer koppel.
Mijn X16SZR (1.6 8v single point injection) is daar ook gechipt. 9,5PK en 16.7NM gepakt en in ieder toerental meer koppel.
Ze zijn hier trouwens ook sponsor, ze bieden chiptuning op maat voor scherpe prijzen aan.
Mocht je meerdere updates uitvoeren: eerst de hardware, dan pas de software.
11 februari 2013 om 12:28 #18105528Chippen is inderdaad een mogelijkheid (er zijn behoorlijk veel bedrijven, maar let op dat ze ‘m wel op maat schrijven en er een rollenbanktest bij doen zodat je een uitdraai krijgt).
Je kunt ook denken aan scherpere nokkenassen en dat soort mechanische wijzigingen, erg leuk om te doen :thumb
Je kunt ook je x18xe1 eruit halen en en Z20LET of LEH inbouwen.
Ik denk dat dat qua kosten/vermogenwinst verhouding wel het meest gunstige is, maar het kost wel wat natuurlijk.11 februari 2013 om 12:39 #18105529belangrijke vraag is, wat is je budget?
een paar honderd? motorwissels naar LET ect. kost een vermogen.11 februari 2013 om 14:08 #18105530Ik heb her en der opgevangen dat een x18xe1
bijna de zelfde kop heeft als een x16xe
misschien is het mogelijk een x16xe inlaatspruitstuk met mantzel te plaatsen
spaghetti er op, group n pijp er achter BBBhhhaaaaaap!! :D11 februari 2013 om 22:23 #18105531Ze zijn toch knap anders Trashm…
Verschillen in koppen (1e generatie) X14XE C16XE X16XEL-I X16XE tov (2e generatie) Z14XE X16XEL-II Z16XE X18XE1 Z18XE
1e generatie:
– Carterventilatie buiten de motor langs
– EGR alleen in inlaat traject en inwendig in de kop verwerkt2e generatie:
– Carterventilatie inwendig in de motor verwerkt (geen slang van onderblok naar kleppendeksel / ander kleppendeksel nodig)
– EGR geheel buitenom, (direct van inlaatspruitstuk naar uitlaatspruittuk) (extra gat op uitlaatspruitstuk) (X16XEL-II niet geheel zeker)
– andere aansluiting inlaat spruitstuk (behalve X16XEL-II)
– Kleinere kleppenWillem
12 februari 2013 om 09:38 #18105524Ik zou lekker beginnen met powerfilter,kat weghalen of uitwisselbaar maken en een chip van unlimited tuning…bevalt dat niet dan kun je nog altijd verder kijken….
12 februari 2013 om 14:38 #18105532heb ff de pakkingen vergeleken
en het gaat indd niet lekker passen
waterkanalen komen niet overeen
inlaatkanalen en de 3 boutgaten er tussen overigens wel
egr heb je toch niet nodig :D
iemand die goed aluminium kan lassen
zou het misschien passend kunnen maken
ik helaas (nog) niet :(12 februari 2013 om 14:43 #18105533@ trashmetal en willem, volgens mij komen de onderblokken wel overeen, toch?
Ik heb namelijk vorig jaar bij een forumlid een x18xe1 onderblok opgehaald, waarvan hij de kop had gebruikt om op zijn opgeboorde x16xe te plaatsen?
12 februari 2013 om 14:53 #18105534ook daar heb ik net de pakkingen van gezien, en die zijn op de boring na het zelfde :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.