Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Zafira opc Gekocht en wat vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2013 om 09:34 #17255226
Afgelopen dinsdag middag een zwarte Zafira opc gekocht z20let
rijd echt waanzinnig lekker full options Leer, stoelverwarming, etc etc
Nu het volgende: Ik wil de auto dus grote beurt geven, nu weet ik wel wat ik moet doen , Maar zijn er dingen waar ik op moet letten.
Speciale bougies, Beste motor olie, Versnellingsbak olie wissel ?Gasklep reinigen etc etc
Nu lees ik ook veel over de olie restrictor banjo: Kan iemand mij hierover het 1 en ander uitleggen ?
Ik wil hem motorisch zo origineel houden als het maar kan. dus moet het spul tiptop verzorgd worden natuurlijkPics volgen snel
9 februari 2013 om 12:10 #18104558Je vriend Botter bellen Hahaha :thumb
9 februari 2013 om 12:50 #18104559Hahahahaha ja kan ook ja
Maar doe het toch liever zelf :D9 februari 2013 om 13:04 #18104560Hoeveel km’s heeft ie gelopen? (En waar blijven die :kewlpics ????)
Edit: ik zie nu dat je het vanochtend pas hebt gepost: dan mogen die foto’s morgen ook nog wel ;)
9 februari 2013 om 20:16 #18104561mooi man en welkom op deze site.
olie restrictorbout kan je kopen bij eds motorsport of courtenay sport. check google maar even wat zo’n ding doet.
grote beurt moet je denken aan.
nieuwe distributieriem plus spanrollen en waterpomp. dit moet bij de zlet om de 60000km gebeuren of 4 jaar.
nieuwe multiriem.
bougies, originele, bij de dealer volstaan. van die iridium krijg je vaak storingen.
brandstoffilter, luchtfilter, oliefilter, pollenfilter.
nieuwe olie, 5W30 is prima voor dit blok.
remmerij checkenveel zlet problemen zijn
kapotte turbo, blauwe rook uit de uitlaat. als er veel olie uit de slang komt van je intercooler naar je turbo toe (dikke slang ligt achter je voorbumper) is je turbo waarschijnlijk gaar.
versleten klepseals, blauwe rook uit de uitlaat en olielucht in de auto bij stilstand.
radiateur vaak lek bij de plastic delen.
op dit forum is hierover genoeg te vinden.
verder zijn het fijne auto’s waar je veel plezier van kan hebben.
zet na de grote beurt een 1e kat vervanger erop en een phase 1 chip op maat en je zult pijn krijgen in je mondhoeken van het grijnzen.9 februari 2013 om 21:20 #18104562@danny wrote:
Hahahahaha ja kan ook ja
Maar doe het toch liever zelf :DDat snap ik ook wel Danny
Bedoelde meer dat hij je kan vertellen wat je allemaal moet doen
Distributieriem etc kan ik je ook vertellen, dat moet elke 60.000 km zoals al eerder werd gezegt
En dat je dan waterpomp enz het beste kan doen hoef ik je ook niet te vertellen
Welke olie erin moet verschillen de meningen over
Bij mij zit er nu Castrol 10w60 in
En idd gewoon standaard bougies, luchtfilter en oliefilter9 februari 2013 om 22:53 #18104563Distri riem is 10.000 vervangen samen met de rollen en waterpomp
Dat verhaal van de castrol weet ik nog wel van de cali turbo die ik had jaaaaaren geleden
vandaag wel alles nagekeken geen olie lekkage’s in slangen oid gevonden
gasklep huis was iets aangeslagen maar zag er schoon uitMaandag maar wat spullen bestellen zoals olie, filters en bougietjes
De zaf heeft 180000 gelopen
alles werkt perfect alleen mis ik de wisselaar die bij mijn crt700 hoort
en die wil ik er toch graag terug in hebben.De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
en 190 pk is meer dan zat.enigste wat ik doet is de 18 inch opc velgen eronder gooien als het weer wat beter is
hij staan nu op de originele snowflakes met winterbandjes.PS.
Thanks voor de welkom op deze site :jerry
Maar ik was ooit de oprichter van deze site :vertag
affijn, nu op zoek naar een wisselaar voor mijn crt7009 februari 2013 om 23:24 #18104564Dat chippen van vroeger slecht was oke maar de technologie vliegt vooruit hoor. We leven in 2013. Heb de mijne 2 jaar geleden gechipt nog steeds tevreden. Maar dat is iedereen zijn eigen mening natuurlijk. Zo een blok kan ik dus niet standaard laten :jerry Welkom op het forum en veel plezier :)
Galaxy Nexus Tapatalk
10 februari 2013 om 13:14 #18104565@danny wrote:
De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
en 190 pk is meer dan zat.Wat voor problemen dan?
me broer rijdt al 4 jaar met een c20let turbo met 280 pk, maar nog steeds geen problemen mee gehad, het gaat er om hoe men er mee om gaat.
goed warm rijden en vooral rustig warm rijden is erg belangrijk…!!10 februari 2013 om 15:18 #18104566@Gsifreak wrote:
@danny wrote:
De Zaf blij motorisch origineel word niet gechipped oid, heb vroeger teveel ellende gezien met de opgefokte cali turbo’s
en 190 pk is meer dan zat.Wat voor problemen dan?
me broer rijdt al 4 jaar met een c20let turbo met 280 pk, maar nog steeds geen problemen mee gehad, het gaat er om hoe men er mee om gaat.
goed warm rijden en vooral rustig warm rijden is erg belangrijk…!!Gescheurde koppen, drijfstangen door het blok, gesmolten zuigers, k16 turbo’s die uit elkaar geklapt zijn etc etc
idd ligt aan je rij gedrag, maar ik vind 190 pk voorlopig genoeg
Vind het belangrijker dat een auto bedrijfs zeker is en blijft en dat optiek pas als laatste aan de beurt is
technisch moet die eerst perfect zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.