Opel vectra CDTI gaat niet harder dan 130

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Opel vectra CDTI gaat niet harder dan 130

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255220
    steve1963
      Lid sinds:
      7 February 2013

      Na vele prutswerk van een garage en het plaatsen van een andere motor voor mijn Opel VEctra CDTI bwjaar 2007, moest de garage houder nog een kleinigheid plaatsen wat te maken heeft met de EPG of EPC.
      Helaas is deze failliet. Veel geld aan uitgegeven met weinig resultaat.

      Nu houdt de in en gaat niet harder dan 130 á 135, dit zou worden verholpen door het plaatsen van een EPG of een EPC.
      Wie heeft er een beetje kijk op en wat zijn de mogelijke kosten of is het makkelijk zelf te plaatsen of vervangen.

      groetjes,

      reggy

      #18104519
      JelleV
        Lid sinds:
        2 June 2011

        Nou dat is de huidige maximum snelheid dus veel harder is niet nodig.

        Bedoel je misschien de EGR?

        #18104518
        kleinegee
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2011

          Welkom hier op het forum, en misschien wel leuk je even voor te stellen met wat foto’s van je vecie
          Welke motor zit er in je vectra?
          Z19DTH-150pk
          Z1.9DT -120pk
          Z19DTL -100pk.
          weet je ook de code van de fout melding?
          Als het probleem je EGR klep is dan heb je een nieuwe EGR klep voor de 100 en 120 pk voor 120 euro.
          Die van de 150 pk 160 euro.
          Inbouwen is goed te doen ook voor de niet sleutelaar.
          Maar houd de motor in ( laag in de toeren en indien hij hoger in toeren gaar schiet de auto vooruit?

          #18104516
          kimmiej666
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2008

            @kleinegee wrote:

            Welkom hier op het forum, en misschien wel leuk je even voor te stellen met wat foto’s van je vecie
            Welke motor zit er in je vectra?
            Z19DTH-150pk
            Z1.9DT -120pk
            Z19DTL -100pk.
            weet je ook de code van de fout melding?
            Als het probleem je EGR klep is dan heb je een nieuwe EGR klep voor de 100 en 120 pk voor 120 euro.
            Die van de 150 pk 160 euro.
            Inbouwen is goed te doen ook voor de niet sleutelaar.
            Maar houd de motor in ( laag in de toeren en indien hij hoger in toeren gaar schiet de auto vooruit?

            Edit Z30DT is ook nog een noemer in de cdti varianten :-)
            Andere belangrijke vraag is is ie met of zonder roetfilter.

            EPC of EGR zal een van de 2 zijn die je bedoelt.
            EPC heeft te maken met je aandrijving.
            EGR staat voor eletronische gas recirculatie

            Welke storingen krijg je, bij problemen epc moet dit lampje gaan branden op je dash, gezien deze elektronisch geregeld is.

            Overigens als je je even netjes voor stelt zullen mensen je hier ook wat beter willen helpen.
            Intentie hier is een community voor Opel rijders en niet enkel probleempjes oplossen, daarvoor bestaat problemcar.nl ;)

            #18104517
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Bij het overhangen van een andere motor ( ongeachte welke CDTi je er in hangt ) krijg je altijd een sh*tload foutmeldingen.
              Tevens weet je nooit of alle sensoren naar behoren werken. Dus dat is een hele uitzoekerij!

              Ik neem aan dat je MM-lampje op je dash gaat branden , want volgens mij gaat ie in noodloop en dan idd niet harder dan 120km/u.

              Uitlezen is het eerste wat moet gebeuren!! Daarna kan je de storing(en) oplossen!

              Waar kom je vandaan?
              Ik heb hier in Almere een adres voor je die wekelijks (deze) motoren overzet en altijd zonder problemen, dus jouw probleem kan hij ook wel oplossen !

              #18104515
              stiggel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 November 2010

                Ik heb hetzelfde probleem (max. 120 km/h) ook eens gehad met mijn Signum 1.9 CDTi (120 PK).
                Het bleek een roetfilterprobleem. Deze zat voor 80% vol en ik was er nog net op tijd bij:
                Deze kon geregenereerd worden door de VOD. en hoefde niet vervangen te worden.

                STiGGEL

                @steve1963 wrote:

                Na vele prutswerk van een garage en het plaatsen van een andere motor voor mijn Opel VEctra CDTI bwjaar 2007, moest de garage houder nog een kleinigheid plaatsen wat te maken heeft met de EPG of EPC.
                Helaas is deze failliet. Veel geld aan uitgegeven met weinig resultaat.

                Nu houdt de in en gaat niet harder dan 130 á 135, dit zou worden verholpen door het plaatsen van een EPG of een EPC.
                Wie heeft er een beetje kijk op en wat zijn de mogelijke kosten of is het makkelijk zelf te plaatsen of vervangen.

                groetjes,

                reggy

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.