Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd

Forumindex Forums Modellen Corsa Motor blijft lopen nadat sleutel uit contact is verwijderd

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255125
    corsa cdti
      Lid sinds:
      4 February 2013

      hallo allemaal,
      Ik heb een probleem met mijn opel corsa van 2003.
      De motor blijft lopen als de sleutel uit het contact is verwijderd.
      Het Contactblokje en het slot is al vervangen, ik weet even niet waar ik het moet zoeken.
      Lampjes zijn ook allemaal goed wie kan mij helpen?

      Ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

      B.V.D Groeten Sander

      #18103524
      CORSA BB
        Lid sinds:
        13 November 2012

        mischien een lekke vacuum slang..

        zijn er nog meer storingen..?

        bb
        king:

        #18103525
        corsa cdti
          Lid sinds:
          4 February 2013

          @CORSA BB wrote:

          mischien een lekke vacuum slang..

          bb king:

          Het is iets electrische naar mij weten, motor start gewoon alleen bij uitzetten blijft moter gewoon doorlopen,
          de verlichting gaat wel gewoon uit op dashbord, erg vaag allemaal

          Bedankt voor het meedenken

          #18103526
          Ali V
            Lid sinds:
            26 July 2010

            Als ik je naam zo lees heb je een diesel. Waar ik zo aan denk is het stopsysteem. Ben niet zo thuis in autodiesels, maar over het algemeen is het zo dat een diesel gestopt wordt met een magneetventiel. Die willen wel eens blijven hangen.

            #18103527
            Nique
              Lid sinds:
              7 December 2012

              Dit heb ik nog nooit meegemaakt (of van gehoord). Lijkt me wel bizar. Hoe heb je de motor uit gekregen?

              #18103528
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Ooit ergens een filmpje gezien van een oude astra, bleek uiteindelijk een massa probleem te zijn.

                #18103529
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  @Nique wrote:

                  Dit heb ik nog nooit meegemaakt (of van gehoord). Lijkt me wel bizar. Hoe heb je de motor uit gekregen?

                  Af laten slaan denk ik. Dit is idd bizzar en vreemd. Heb ooit ongeveer hetzelfde meegemaakt met een Audi B5. Auto uitzetten, ging die vanzelf weer starten, 10 seconden later viel die weer uit. Dit deed die dus een paar keer en is vanzelf verholpen.

                  Galaxy Nexus Tapatalk

                  #18103530
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    Dat ‘n diesel niet stopt kan prima gebeuren.
                    Diesels stoppen pas als ze geen brandstof meer krijgen. Ze hebben geen gasklep zoals een benzine motor en hebben geen ontsteking nodig. Diesel ontbrand puur door compressie en hitte.

                    Kortom: als de brandstof toevoer niet stopt, gaat een diesel gewoon door met draaien.

                    En nu komt t meest frapante: Diesels kunnen ook door gaan als er geen diesel meer ingespoten wordt.
                    Als er op één of andere manier olie in de zuigers van een diesel terecht komt (b.v. door een inwendig lekkende turbo) zal hij daar ook gewoon op verder lopen, tot de carter zo ver leeg is dat er geen olie meer opgezogen kan worden. Maar tegen die tijd is het meestal te laat, want dan is er ook geen smering meer voor de motor en loopt hij in de soep.
                    Motorolie gedraagt zich onder hoge druk en hitte namelijk net zo als diesel. Dat doet net zo hard boem als diesel.

                    Dat fenomeen heet ook wel “runaway diesel”.
                    Zoek er maar eens naar op Youtube.

                    Om ‘m dan nog te laten stoppen, kan je m in de hoogste versnelling en met de rem er op ineens de koppeling los laten.
                    Andere mogelijkheid is een lap in de intake drukken en zo de luchtstroom te stoppen.

                    [youtube:ybnf6y1i]http://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w[/youtube:ybnf6y1i]
                    Vanaf 1:30. Ding vliegt ineens in hoge toeren.
                    Kerel gooit een lap in de intake van de turbo en hij vertraagt direct.

                    #18103523
                    corsa cdti
                      Lid sinds:
                      4 February 2013

                      @McKaamos wrote:

                      Dat ‘n diesel niet stopt kan prima gebeuren.
                      Diesels stoppen pas als ze geen brandstof meer krijgen. Ze hebben geen gasklep zoals een benzine motor en hebben geen ontsteking nodig. Diesel ontbrand puur door compressie en hitte.

                      Kortom: als de brandstof toevoer niet stopt, gaat een diesel gewoon door met draaien.

                      En nu komt t meest frapante: Diesels kunnen ook door gaan als er geen diesel meer ingespoten wordt.
                      Als er op één of andere manier olie in de zuigers van een diesel terecht komt (b.v. door een inwendig lekkende turbo) zal hij daar ook gewoon op verder lopen, tot de carter zo ver leeg is dat er geen olie meer opgezogen kan worden. Maar tegen die tijd is het meestal te laat, want dan is er ook geen smering meer voor de motor en loopt hij in de soep.
                      Motorolie gedraagt zich onder hoge druk en hitte namelijk net zo als diesel. Dat doet net zo hard boem als diesel.

                      Dat fenomeen heet ook wel “runaway diesel”.
                      Zoek er maar eens naar op Yo

                      Om ‘m dan nog te laten stoppen, kan je m in de hoogste versnelling en met de rem er op ineens de koppeling los laten.
                      Andere mogelijkheid is een lap in de intake drukken en zo de luchtstroom te stoppen.

                      [youtube:1wsgyxbd]http://www.youtube.com/watch?v=3NRaqgab0_w[/youtube:1wsgyxbd]
                      Vanaf 1:30. Ding vliegt ineens in hoge toeren.
                      Kerel gooit een lap in de intake van de turbo en hij vertraagt direct.

                      Morgen gaan we verder kijken,Contactblokje en slot zijn dan inmiddels vernieuwd het zal dan wel denk ik iets mechanisch zijn. Opel dealer gebeld die zei zet de auto maar neer ,ja tuurlijk en dan een berg geld kwijt zijn einde van de dag.
                      Word vervolgd dussss, bedankt voor het meedenken.

                      #18103531
                      Nique
                        Lid sinds:
                        7 December 2012

                        Zo, dan rijdt je dus gewoon met een bom onder je motorkap. Nooit geweten dit. Succes ermee :P

                        #18103532
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Afsluiter op de dieselpomp misschien kapot…

                          Willem

                          #18103533
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            @Nique wrote:

                            Zo, dan rijdt je dus gewoon met een bom onder je motorkap. Nooit geweten dit. Succes ermee :P

                            een diesel doet het ook prima op motorolie hoor…

                            Kijk hier maar eens naar: Bij the Way, dit is wel een kwaal van de BMW diesels van de generatie 1998 t/m 2008

                            [youtube:26grlrx5]http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5TTM[/youtube:26grlrx5]

                            #18103534
                            McKaamos
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 December 2009

                              Er zijn zat meer voorbeelden van idd. Ook diverse franse wagens die er last van kunnen hebben.
                              Heb het eigenlijk nog weinig gezien bij Opeltjes. Als die al door blijven draaien, dan is het meestal gewoon de diesel toevoer die niet gestopt wordt. Niet omdat ze zomaar olie uit de carter opslurpen.

                              #18103535
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Corsa-C van 2003 dat is een 1.7Di of 1.7DTi??, deze heeft een mechanische afsluiter, deze zou zomaar open kunnen blijven staan..

                                Willem

                                #18103536
                                corsa cdti
                                  Lid sinds:
                                  4 February 2013

                                  @wim-v6 wrote:

                                  Corsa-C van 2003 dat is een 1.7Di of 1.7DTi??, deze heeft een mechanische afsluiter, deze zou zomaar open kunnen blijven staan..

                                  Willem

                                  Morgen maar uitlezen, bij de opel dealer :swear waarschijnelijk de aanstuurcomputer van de auto pffff,
                                  die de brandstof klep niet dichtzet,dat word een dure grap als dat het is.

                                  het gaat trouwens om de 1.3 cdti

                                  Word vervolgd!

                                  #18103537
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    een van de Allereerste dan haha…

                                    maar dit zou in het contactslot kunnen zitten, of in de BCM, of in de motorstuurdoos.

                                    Willem

                                    #18103538
                                    corsa cdti
                                      Lid sinds:
                                      4 February 2013

                                      @wim-v6 wrote:

                                      een van de Allereerste dan haha…

                                      maar dit zou in het contactslot kunnen zitten, of in de BCM, of in de motorstuurdoos.

                                      Willem

                                      Ja erg vaag allemaal, Contactblokje is vervangen en tevens het contactslot.
                                      Vind het ook raar dat hij helemaal geen foutcodes uitleest.

                                      Bedankt voor het meedenken!

                                      #18103539
                                      cano666
                                        Lid sinds:
                                        28 September 2012

                                        cool ik wil dat ook lol

                                        #18103540
                                        Corsaliefhebber
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 February 2012

                                          @cano666 wrote:

                                          cool ik wil dat ook lol

                                          :wtf :wtf waarom zou je zoiets willen????????

                                          #18103541
                                          noppe889
                                            Lid sinds:
                                            22 September 2012

                                            ik heb dit ook gehad,
                                            bij mij was het iets simpel maar moet even kijken want heb het ergens opgeschreven maar het was wel een naftje

                                            #18103542
                                            corsa cdti
                                              Lid sinds:
                                              4 February 2013

                                              Vrijdag naar de opel dealer geweest ,100 Euro lichter en nog geen oplossing.

                                              Storingen:

                                              -Hoofdrelais en brandstofpomp relais blijft bekrachtigd
                                              -Gloeirelais word heet ,en datalijst geeft inactief aan

                                              Na storingen wissen blijven deze 2 Meldingen erin staan

                                              -P0230 br pomp relais onderbreker
                                              -p0683 circ gloeibougie spanning te laag

                                              auto ging wel gewoon uit daarna, dus even afgewacht,s,avonds starte de auto slecht en daarna helemaal niet meer

                                              volgende ochtend nieuwe accu gemonteerd,starte na aantal keer eindelijk.

                                              vanmiddag weg geweest auto heeft 3 uur stil gestaan ,en daarna zeer slecht starten en uiteindelijk accu leeg

                                              auto maar aangeduwd en naar huis gereden. ik weet het niet meer

                                              Accu en dynamo zijn goed, Misschien toch de relais die de accu leeg trekken???

                                              WIE KAN MIJ HELPEN !!! :cry

                                              #18103543
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Gloeit ze nog wel voor???

                                                en ja, als er spanning op een relais blijft, blijft het bekrachtigde circuit stroom verbruiken….

                                                Willem

                                                #18103544
                                                corsa cdti
                                                  Lid sinds:
                                                  4 February 2013

                                                  ja ze gloeit nog wel voor,verder kan ik niet meten of de relais stroom verbruiken,
                                                  zo technische ben ik ook weer niet :???: ,hoe kun je trouwens zien als een relais stuk is of deze blijft plakken?

                                                  Ik ga maar maandag maar weer is naar de dealer ik kon kosteloos wat relais gebruiken.

                                                  Het probleem was de motor ging niet uit,en nu start hij slecht en trekt hij ergens stroom weg waardoor de motor niet meer wil starten, wel als de motor nog warm is trouwens pfff ik word er moedeloos van.

                                                  Bedankt nogmaals voor het meedenken

                                                  #18103545
                                                  wim-v6
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    12 August 2005

                                                    kan je niet zien, kan je alleen achter komen door te meten of te vervangen.

                                                    met meten kom je achter meerdere dingen, kan je ook zien of ze bekrachtigd word of niet..

                                                    een relais wat niet bekrachtigd word, mag geen stroom doorlaten, en een relais welke bekrachtigd word zonder dat het betreffede circuit is ingeschakeld heeft een andere oorzaak..

                                                    Willem

                                                    #18103546
                                                    groothuis27
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      20 April 2010

                                                      heb dit grapje ook een keer gehad , dat was met een astra f 1.8 16v .
                                                      vreemde gewaarwording sleutels in de hand en auto die blijft lopen .
                                                      dynamo is toen vervangen en het probleem was op gelost , misschien kun je daar iets mee ?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.