toerental x20xev/c18xe mechanische stoters

Forumindex Forums Techniek Ecotec toerental x20xev/c18xe mechanische stoters

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255103
    arnold kadett
      Lid sinds:
      17 October 2010

      hallo

      na 2 seizoenen en een heleboel bekers heb ik mijn trouwe c18xe verkocht uit mijn cosser
      blokje was weer aan de revisie toe en kreeg een heel knap bod …..
      het wordt een x20xev of weer een c18xe
      wat ik al verzameld heb is
      x20xev moterblok met 272 gr dbilas nokkenassen dik uitlaat spruitstuk
      c18xe blok met licht vliegwiel dikke nokkenassen 421 spruitstuk en omgebouwde kop naar mechanische stoters
      nu ben ik er nog niet uit of ik in de 2l klasse ga rijden of in de 1800 klasse

      beide keren komt de kop met de mechanische stoters erop
      nu vroeg ik me af tot hoever je het toerental kan brengen zonder problemen
      blok wordt verder wel gereviceerd maar wel met de originele drijfstangen/zuigers
      hij gaat draaien met een kdfi managment

      arnold

      #18103245
      arnold kadett
        Lid sinds:
        17 October 2010

        niemand ?

        #18103246
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Je kunt zonder aanpassingen maximum ongeveer 8000 toeren draaien met stock internals daarboven niet proberen.
          Advies is wel om mechanische stoters te gebruiken bij dit toerental en te kijken of je nokkenassen wel geschikt zijn voor dit soort toerentallen.
          Anders heeft het vrij weinig zin.

          #18103247
          arnold kadett
            Lid sinds:
            17 October 2010

            nokkenassen zijn op maat gemaakt voor deze kop(blok) dus dat zal wel goed wezen
            blok is gebouwd bij dvo belgie
            de gozer waar ik hem van gekocht heb weet er verder weinig van
            maar tot een 7400 toeren moet wel een beetje safe zijn?
            moet eerst ook maar kijken als hij dan vermogen houdt op dat toerental natuurlijk
            vorige blokje had net voor de begrenzer 6800 toeren ong een dip

            bedankt alvast voor de info in iedergeval

            #18103249
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Dat vermogen houden op bepaalde toeren ligt meestal aan de kleptime en dus nokkenassen ik heb nu in mijn z16xe nokkenassen welke een powerband hebben van 2500 naar 7000 rpm maar er zijn er ook welke bijvoorbeeld van 3500 naar 7400 rpm gaan enz.

              Is maar net welk toerengebied je rijd. Vaak ook afhankelijk van de bakverhoudingen.

              #18103248
              arnold kadett
                Lid sinds:
                17 October 2010

                ik rij met een f18 wr 357 bak lange bak dus
                als ik nu op het rechte stuk rij kom ik altijd net een stukje te kort
                ben meestal bij 4/5e van de baan aan de begrenzer toe
                net niet de moeite meer waard om over te schakelen ;)
                banden heb ik ook al vrij groot ong 205 omtrek
                maar we zullen het zien wat hij straks op de testbank doet bovenin ben echt benieuwd

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.