Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waar op letten bij aanschaf LPG auto ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2013 om 14:59 #17255071
Momenteel rijdt ik een Astra G Van diesel, maar omdat ik binnenkort in de bijstand kom
moet ik mijn eigen (kleinschalige bedrijfje) aan kant zetten en kan ik hem niet meer op ‘grijskenteken’ rijden.
Ook heeft de auto reeds 300.000 gedraaid en krijg ik steeds meer motorische kosten (brandstofpomp, verstuivers enz.)Ik zit nu om me heen te kijken naar wat anders en wil eigenlijk een GTC, en dan diesel of LPG.
Nou zag ik deze staan:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=226161233″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar de tekst “Kleppen en katalysator recent vervangen” geeft mij twijfels, ook omdat het particuliere verkoop is.
Waar moet ik bij een LPG auto eigenlijk op letten, en wat is een beetje een haalbare km-stand voor een LPG auto ?
Alvast dank voor reacties !
3 februari 2013 om 16:09 #18102741aangezien denk elke tip welkom is bij je aankoop even mijn ervaring. Ik kocht een station 1.8 16v van 2005. De auto reed zo’n 15 km op gas en schakelde terug naar benzine. Oorzaak; verstuiver kapot en een schade post van ca 1200 €. Gelukkig betaalde de garage de helft maar toch… Bij mijn astra werkt de inspuiting van coltec gsi installatie op de computer van de auto, dan werk je weinig of niets van het zogenaamde terugval van vermogen. Succes met je aankoop, en gas dat rijd echt erg goedkoop, voor mij in ieder geval niks anders meer!
3 februari 2013 om 17:38 #18102742Heb zelf een astra gtc met inmiddels 208000 op de klok
rond 205000 km wat problemen gehad met misfire’s,
werkelijk alles vervangen wat er te vervangen viel ook alle pakkingen gedaan vacuum en compressie controle, klep speling controle gedaan maar niets gevonden
Schijnt een kwaaltje te zijnDie van ons gaat ook de verkoop in omdat ik werk naast de deur gevonden hebt en de auto nu nog maar om en na bij de 50 km per week rijd
Het is altijd kijken en geluk hebben3 februari 2013 om 17:41 #18102743Waar je op moet letten, op LPG, is dat je GEEN Z16XEP 1.6 105pk of Z18XER 1.8 140pk koopt
Daar kan het kloppen dat de kleppen zijn vervangen!!!
bij die motoren wissel je op LPG haast vaker de Cilinderkop als de motorolie haha…
Willem
3 februari 2013 om 17:53 #18102744Erg overdreven Wim, maar idd ze zijn niet lpg gewillig nee
ze lopen er wel goed op maar de standaard koppen zijn er niet op gebouwd3 februari 2013 om 18:02 #1810274550.000km per kop is niet raar bij deze motoren.
Komt dus meer neer bij iedere Grote beurt even de kop vervangen…
Willem
3 februari 2013 om 18:15 #18102746Helemaal met Willem eens!
Als tie de 50.000 al haalt..
Die motoren zijn niet berekend op LPG.3 februari 2013 om 19:19 #18102747Ben blij dat in de mijne een aangepaste kop/ kleppen gemonteerd is toen der tijd
3 februari 2013 om 20:26 #18102748Dank voor de reacties dusverre :thumb
Weet in ieder geval dat ik dit exemplaar mooi moet laten staan ivm genoemd motortype.
Maakt de zoektocht wel iets ingewikkelder, maar wel ‘veiliger’. :vertag4 februari 2013 om 19:38 #18102749wat wim zegt is niet overdreven hoor, heb ze regelmatig gehad waarbij de kop er bij 60.000km afmoest en om de 30.000 kleppen stellen
4 februari 2013 om 20:49 #18102750de enige Astra H die je op LPG kan hebben is de eerste 1.8 versie,de Z18XE 92KW,de latere 103KW Z18XER moet je laten staan,Z16XEP gaat ook niet,ik begreep dat de Z14XEP beter gaat,maar die is met 90pk wat aan de zwakke kant voor deze auto’s.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.