Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › 15” velg past niet meer corsa b schroefset voor. spacer???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 16:10 #17255048
hallo,
ik heb een corsa b, verlaagd met een kw schroefset variant 1.
vandaag kon ik mijn velgen weer ophalen van de spuiter.
15” irmscher velgen.
nu komt voor de band tegen de stelring van de schroefset aan.
hij zit er echt niet iets tegenaan. steld niets voor.moet ik voor nu een 1/2cm spacer plaatsen??
wat voor soort spacer moet ik pakken??
velg moet natuurlijk wel goed over de naaf passen. dat gaat nu net, maar met een spacer denk ik dat ik een probleem heb.
zijn er spacers met een verlengstuk van de naaf??gr, robert
2 februari 2013 om 16:29 #18102500Laat ‘m eerst eens uitlijnen. Dan weet je zeker dat je Camber niet te negatief staat.
Hoe negatiever, hoe minder ruimte bij je stelring.Daar na zou ik eens goed gaan opmeten hoeveel ruimte je nodig hebt, en hoeveel ruimte je tussen de spatbord rand en je band over hebt.
Soms kan een 5mm spoorverbreder al ruim voldoende zijn.En ja, er zijn spoorverbreders met een centreer-rand, maar die zijn er meestal pas vanaf ongeveer 20mm dik. Soms zijn ze er ook wel bij 15 of heel uitzonderlijk ook nog bij 10mm, maar meestal niet.
Dat is namelijk ook niet nodig, omdat de naaf van je auto verder uitsteekt dan dat de spoorverbreder dik is, en je dus nog gewoon je velg op de naaf kan centreren.
Check wel even of je bouten bij je spoorverbreders krijgt. Neem ze altijd net zo veel milimeter langer als je spoorverbreders dik zijn.2 februari 2013 om 17:16 #18102501oke, auto is pas terug uitgelijnt.
heb wel het schroefdraad wat aangedraait. maar dat was maar 3cm.wielen staan gewoon netjes zo.
heb er wel 195-50-15 banden op zitten. band is breder dan de velg dus.
heb wel aan een maatje smaller gedacht.
denk dat mijn wielrandjes net gespaard zullen blijven.schroefset kwam van een gsi, met wielen die meer uitstaken. en die gsi stond echt goed laag:)
als de velg een halve cm verder komt is het al genoeg.
2 februari 2013 om 22:13 #18102502heb je hem nog 3 cm extra verlaagd na het uitlijnen ?
zo ja dan mag je je sporing weer laten corrigeren.
de hoogte heeft invloed op je toe/uit spoor.bij een corsa kun je excentrische bout monteren hiermee kun je je camber corrigeren.
voordeel hiervan is de ruimte die je krijgt aan de achterkant van de velg.2 februari 2013 om 22:34 #18102503Wat zijn je et waarden en hoe breed is de velg?
Ik weet nog bij mijn Corsa met de vorige velgen (8Jx14 et26mm) dat die maar een paar millimeter van de veerpoot afwaren met mijn hoogteverstelbaar onderstel en flink verlaagd (90mm). Huidige velgen (8Jx14 et15mm) is beter.
3 februari 2013 om 19:45 #18102504irmscher inter gamma velgen. 6.5j volgens mij. et 49 als ik mij niet vergis.
schroefdaar zal wel omhoog moeten,
4 februari 2013 om 19:48 #18102505moet ik overigens nog langere wielbouten hebben??
volgens de speciaalzaak was dit niet nodig.
met een 5mm heb ik nog net genoeg speling om de wielen voor te kunnen draaien, dus het gaat nog goed.
zal wel de modderkuipen gaan aanpassen zodat ik meer spelling heb.4 februari 2013 om 22:58 #18102506Wielbouten moeten minimaal 7 gangen aangedraaid worden om veilig vast te zitten (7 keer 360 graden)
Met 5 mm spacer heb je waarschijnlijk langere bouten nodig. Even uitproberen / tellen.5 februari 2013 om 06:47 #18102507Met ET33 had je er mee weggekomen… ET49 is veel te hoog voor de dikkere benen van een schroefset.
Als je spacers gaat steken ga je het moeten bekijken naar de rand van je spatbord. Kan zijn dat je die wat moet gaan plooien om die banden netjes eronder te krijgen. Als je wielen gaan recht staan is er normaal niks aan de hand maar als je gaat afdraaien bij snelheid en je demper gaat in heb je geen spatbord meer :???: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.