Forumindex › Forums › Modellen › Astra › sleutel bij laten maken astra H
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2013 om 13:22 #17254958
hallo mensen,
Ik heb maar 1 sleutel bij mijn auto gekregen. Nu heb ik de dealer een mail gestuurd waarin
ik heb vermeld in het bezit te zijn van de carpass.Ik wil graag een sleutel laten bijmaken. zij geven aan dat de sleutel al €90 inc BTW is.
het inleren van de sleutel kost € 35 euro.Toch wel erg prijzig of vergis ik me nou. Is het met de sleutelcode nog steeds nodig de sleutel in te leren??
30 januari 2013 om 13:40 #18101527Tweedehands sleutel kopen en een nieuw sleutel baardje (15 euro) laten slijpen (10 euro). In laten leren door een forumlid met opcom (biertje).
Kan je onder de 50 euro klaar zijn.30 januari 2013 om 13:51 #18101528Dus als ik het goed begrijp is ” inleren ” :
enkel dat je sleutel geprogrammeerd gaat worden voor jouw auto met
centrale vergrendeling en startonderbreking.Heb je voor het inleren dan de keycode nodig?
En de 2ehands sleutel moet wel een soort chip hebben ofzoiets?Iemand die dit kan regelen in de buurt van Apeldoorn??
30 januari 2013 om 16:07 #18101529koop gelijk klapsleutels met een opel logotje en ff late slijpe
30 januari 2013 om 17:01 #18101530Transponder inderdaad, die moet in de sleutel zitten.
Wat je kan doen is een tweedehandssleutel kopen en zoals cano666 zegt een klapsleutel met baard kopen (heb ik ook)
http://www.nieuwesleutel.nl/index.php/nieuwesleutel-opel-handzender-behuizing/nieuwesleutel-opel-klapsleutel-conversie-2-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;30 januari 2013 om 17:05 #18101531dus zoals je link : daar 2 van kopen bijvoorbeeld.
Dan uit mijn originele sleutel iets demonteren en in de huls van 1 vd nieuwe stoppen.( de chip ofzo )En dan nog iemand vinden die de sleutels op mijn auto kan laten passen :shock:
Mijn autosleutel heeft trouwens geen sleutelbaard hoor :hmmz
30 januari 2013 om 18:51 #18101532Haha wat heb je dan, keyles entry en een startknop in je auto :p?
Sleutelbaard is het metalen dingetje met relief, wat in het slot gaat.
Wat voor sleutel heb je, astra g sleutel met twee knoppen?30 januari 2013 om 19:02 #18101533:cry nee inderdaad geen keyless entry en startknop …
Naar mijn idee heb ik dus een vaste sleutel met cv open/dicht,
Dus 2 knops. Wat ik op jouw link zie is dat de sleutel op een
Bepaalde manier open kan en vraag mij dus af of mijn sleutel
Wel los te halen is ( zonder hem te mollen).
Als ik wist hoe je pics kan plaatsen zou ik ff een fotootje doen.Bijkomend nog het probleem dat ik een techneut in de buurt moet hebben…
30 januari 2013 om 19:16 #18101534Foto’s van een sleutel van mij:
Schroevendraaier insteken en open wippen.
Open gemaakt
Kleine blokje is transponderIn opcom gedeelte kan je om hulp vragen, genoeg mensen met zo’n ding :thumb
30 januari 2013 om 20:55 #18101535Het spijt me echt maar die van mij heeft niet hetlipje waar je de
Schroevendraaier in stopt. Ik zal me eens verdiepen in fotos plaatsen maar
Mijn sleutel heeft aan de ene kant het opelteken en aan de andere kant de knopjes
Open/dicht ( die trouwens naast elkaar zitten ipv boven elkaar)30 januari 2013 om 23:00 #18101536gewoon een beetje wiebelen en, trekken dan komt die vanzelf los.
als je die chip uit je sleutel haalt en, met secondelijm op je contact plakt ,dan hoef je niks in te leren en, kan je voor een paar euro zoveel sleutels laten bij maken als je zelf wil,dit kan bij elke sleutel boer.
het voordeel hier van is ,dat als je een sleutel kwijt raakt je gewoon een andere sleutel kan pakken en, weer verder kan rijden.
als jij die chip in je sleutel laat zitten en, je raakt em nu een keer kwijt ben je de lul en kan niet meer rijden ,omdat jij maar 1 chip hebt.
31 januari 2013 om 06:52 #18101537Dus dat houdt in dat ik met mijn originele sleutel in de zak
Een hobbyist sleutel zou kunnen gebruiken om mijn auto te starten?
Moet die chip dan niet ” in de buurt” van het contactslot.En is die chip dan zowel voor de startonderbreking als de centrale deurvergrendeling?
EDIT : http://www.transpondersleutel.nl/index.php?page=details&prod=12&cat=24&group=8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dit is trouwens het type sleutel die ik heb , ook al open gehad maar nog niet echt wat wijzer.
Ik heb liever de optie een extra sleutel te hebben ipv deze sleutel te ” demonteren ” en de chip/transponder
ergens op te plakken.By the way , de site van deze link geeft dus aan dat ze elke sleutel kunnen fizen toch??
Enig idee of er zoeits bestaat in de omg Apeldoorn31 januari 2013 om 21:04 #18101538Ik zie dus ook veel websites die transpondersleutels bij kunnen maken.
Dan neem ik dus aan dat die gasten ook kunnen inleren toch?Wat ik dan niet begrijp is dat ze dan niet de centrale vergrendeling in de reserve
Sleutel kunnen zetten.Kan iemand mij uitleggen waarom dat alleen bij de dealer zou kunnen?
1 februari 2013 om 11:22 #18101539volgens mij kan je zelf ook sleutels/chip en, cv programmeren met een security code en opcom.
1 februari 2013 om 11:25 #18101540Nou…..
Net geweest bij een sleutelmaker. sleutel geprobeerd bij te laten maken ( kosten 70 euri’s)
In tegenstelling van de dealer ( 125 euri’s) een koopje :Na veel geslijp , geprobeert : maar nu komt het euvel.
Als ik met de gekopieerde sleutel handmatig ( want ze kunnen niet de cv regelen) de deur open, en ik
trek aan de handgreep : gaan alle deuren open. Omgekeerd op slot doen, gaat enkel de bestuurdersportier
op slot. Ik baalde natuurlijk want als ik ooit de reservesleutel nodig zou hebben, kan de deur niet eens op slot.Later bleek dat mijn originele sleutel precies hetzelfde doet. als ik de auto weer op slot wil doen gaat enkel de
bestuurdersportier. Is dit een mankement in de cv of is er een ander truukje?? Ik heb natuurlijk geen in het zicht zijnde
knoppen in de portieren.” gelukkig” kreeg de sleutelmaker de reservesleutel niet goed want de sleutel kon niet draaien in het contactslot
en startte dus niet. Daarna kreeg ik netjes mijn centjes terug.Denk dat ik nu maar wat extra bijleg en een goede aanschaf bij de dealert
Ik hoor graag uw comentaren :D
1 februari 2013 om 11:52 #18101541Kan je hier iets mee?
http://www.remysteller.com/picture/opel.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 februari 2013 om 12:10 #18101542hmmm , bestuurderskant dicht , passagiersdeur opendoen en knopje indrukken op dashbord ??
eerlijk gezegd lijkt dit wel redelijk logisch :hmmzNet trouwens ook ff het batterijtje uit mijn sleutel gehaald, moet ik nog wat ondernemen bij de auto?
Ik lees iets over synchroniseren of zoiets?? Of gaat dat allemaal vanzelf?1 februari 2013 om 12:54 #18101543Gewoon is gaan proberen of het gaat werken.
1 februari 2013 om 13:01 #18101544Lijkt me inderdaad ook wel het beste :thumb
1 februari 2013 om 15:22 #18101545Laat maar weten als het je is gelukt. ;)
1 februari 2013 om 15:27 #18101546@mastahjoost wrote:
hmmm , bestuurderskant dicht , passagiersdeur opendoen en knopje indrukken op dashbord ??
eerlijk gezegd lijkt dit wel redelijk logisch :hmmzNet trouwens ook ff het batterijtje uit mijn sleutel gehaald, moet ik nog wat ondernemen bij de auto?
Ik lees iets over synchroniseren of zoiets?? Of gaat dat allemaal vanzelf?synchroniseren is om je cv te laten werken ,ik dacht dat je dan je sleutel op contact moest zetten en, 1x op het knopje van je cv moet drukken,als het goed is gaat dan je deur op slot en weer open dan is die ge synchroniseert en moet die werken.
1 februari 2013 om 16:31 #18101547Waarschijnlijk snel genoeg batterij weer teruggezet. Hij
Deed het gewoon nog normaal.1 februari 2013 om 18:11 #18101548@mastahjoost wrote:
Waarschijnlijk snel genoeg batterij weer teruggezet. Hij
Deed het gewoon nog normaal.Klopt als je meteen de oude eruit haalt en de nieuwe erin hoef je niet te synchroniseren pas als de batterij er langer uit is moet je synchroniseren.
2 februari 2013 om 08:01 #18101549Zoals al diverse malen eerder aangegeven is een Astra H niet met een Astra G te vergelijken.
Dat iets in een Astra G werkt is zeker geen garantie dat het in een Astra H ook werkt.Iedere sleutel is gecodeerd en moet idd worden ingeleerd. Het stopt niet alleen bij het openen en sluiten van de deuren en het wel of niet kunnen starten.
Wel eens opgevallen dat bijv. de laatst ingestelde temperatuur van de ECC ook wordt “onthouden” bij de sleutel ? Of de kleur van de boordcomputer om eens 2 voorbeelden te geven ?
Nu gebruik je een sleutel waar de auto niet mee kan communiceren en jaag je al dat soort dingen in de stress.Bespaar je die ellende en leg gewoon die € 40,- extra op tafel, het is even slikken maar weegt niet op tegen het gezeur wat je je nu op de hals haalt.
Kan je nu inmiddels wel de auto weer normaal afsluiten ? Mocht dat niet het geval zijn, haal dan even voor een minuut of 5 de accupolen los (houdt bestuurdersdeur wel open als je daarmee bezig gaat).
2 februari 2013 om 08:06 #18101550Nou, net wat ik al zei ; gelukkig kreeg ik mijn centjes terug. Nu ga ik inderdaad
Gewoon voor de dure maar veilige optie. Een originele sleutel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.