Opel Kadett C Coupé 2.0 16v APK gekeurd!!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Opel Kadett C Coupé 2.0 16v APK gekeurd!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 85)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254841
    bettus accu
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 March 2009

      het begon allemaal met een Marktplaats Advertentie waar een leuk kadett C sedan berlina op stond. inclusief een 2.0 16v motor en versnellingsbak en een paar achterassen. die man meteen gebelt en diezelfde avond nog het kadettje op wezen halen. plannen waren dus om in dit kadettje een 2.0 16v te leggen uit een kadett E GSI.

      hieronder een aantal foto’s van het kadettje:

      helaas een sedannetje. en ik wilde heel graag een coupé hebben. wist er 1 te staan. en jawel, bij paps in de schuur :D een echte 1.6S rally uitvoering. ff om de tafel met paps en ik heb het sedannetje kunnen ruilen tegen de coupé omdat me vader er toch geen tijd voor had en het coupé’tje aardig rot was.

      hieronder een aantal foto’s van de coupé:



      en nu kan de ombouw beginnen. heb eerst de kas goed aangepakt en waar nodig de stukken erin gelast en de auto opnieuw gespoten en tussendoor ook nog de motor ”opgelapt”. dit was de eerste keer dat ik een auto zelf voorbewerkt en gespoten heb. de auto zelf is heel strak en zit ook goed in de lak. alleen de lak is hier en daar een beetje een ”sinasappelhuidje”. maar voor de eerste keer niet slecht.
































      en toen kon de echte ombouw naar 2.0 16v beginnen! had al veel spullen bij de auto zoals ontsteking van manta 1.8, carterpan manta 1.8 en oliepijlstok + houder manta 1.8. alleen de motorsteunen mistte ik nog. dus op zoek gegaan naar motorsteunen en gevonden.

      dat dacht de motor er dan zo in kon. maar niet dus. motor hing veel te schuin naar 1 links. ik wilde hem, van bovenaf gezien, recht erin hebben. dus even wat gesprutst en de motorsteunen omgedraaid. dus van links naar rechts en van rechts naar links. motorsteunen passen dan niet, maar ik heb busjes gedraaid en toen de steunen weer gemonteerd. en voila:

      vervolgens de uitlaatspuitstuik proberen te passen die ik via MP op de kop had getikt. was voor opel manta B. maar helaas dit ging never niet passen. dus het origineel spruitstuk maar in stukken geslepen.



      ook de onsteking pas gemaakt van die van een manta 1.8S en oliekoeler gemonteerd.

      tot zover mijn 2de project. volgende week weer paar updates.

      #18100263
      petrolhead
        Lid sinds:
        13 August 2010

        :wub mooi werk bettus :thumb

        #18100264
        16v kadett c
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2010

          hey leuk weer een 16v er bij alleen jamer van de onsteking had zelf liever zoon ombouw set gebruikt
          em het spruitstuk klopt niet 1 en 4 moeten same en 2 en 3 ook

          #18100265
          schuitje
            Lid sinds:
            28 April 2009

            er moet helemaal niks toch?

            leuk project, maar is de commo al klaar melvin?

            #18100266
            bettus accu
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 March 2009

              @16v kadett c; thnx! wat voor een ombouwset bedoel je? en waarom moet volgens jou 1 en 4 en 2 en 3 samen? ik kan van een ieder wat leren.. ;)

              @ schuitje; de commo is nog niet klaar. dit staat lekker droog in de showroom. heb die commo samen met paps gebouwd en nu nog steeds. dus als ik iets doe aan die auto wil me pa het eerst goedkeuren om het zo maar te zeggen :D deze kadett bepaal en maak ik helemaal zelf hoe ik het doe en wat ik precies wil. :D

              #18100267
              voederbiet
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 May 2006

                gaaf project hoor :thumb ik heb de oliekoeler precies hetzelfde zitten in mijn manta.
                van wat voor merk was dat manta spruitstuk als ik vragen mag?

                #18100268
                giuliettaevo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 November 2006

                  Omdat alle cilinders op een ander moment de uitlaatgassen het spruitstuk induwen zijn er cilinders die je bij elkaar kunt laten komen als andere. Het is bij een 4 cilinder lijnmotor idd gebruikelijk om hier 1+4 en 2+3 voor te nemen. op die manier hebben de cilinders geen last van elkaars uitlaatgaspulsen.

                  Maar het is zeker geen ‘moeten’… Op heel veel auto’s komt het gewoon alle 4 meteen bij elkaar in een gegoten spruitstuk bv.

                  Dat de motor schuin komt te liggen dat klopt, origineel heeft de OHC motor een hoek van een paar graden er in zitten waardoor hij schuin ligt in de auto. Bij de 16v met zijn vlakke kleppendeksel valt dit natuurlijk heel erg op en lijkt het net of de motor verkeerd ligt.

                  Nu ligt hij bij jou boven recht maar als je onder de auto kijkt ligt de carterpan schuin en zit de bak ook schuin… Persoonlijk vind ik dat niks en leg ik de motor dan liever schuin. ;) Maar ja, ieder zijn smaak. :thumb

                  Ziet er wel leuk uit verder de kadett. :wub

                  #18100269
                  16v kadett c
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 January 2010


                    dit is het. deze setjes zijn van mij laat ik maken

                    #18100270
                    imagine
                      Lid sinds:
                      1 December 2006

                      mooie coupe en goed aan gewerkt,ik heb ook zo’n ombouw setje van 16v kadett c en werkt prima

                      #18100271
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        Dat recht leggen van de motor is ook niet mijn ding
                        Om de reden die hierboven ook al aangegeven is

                        Die uitlaat als je nog besluit dat te wijzigen
                        Pak dan ook iets dikkere diameter buizen

                        De originele voorpijp knijpt een 16klepper iets

                        Cker in combi met dit inlaat hoedje
                        Is er wat verschil voelbaar
                        Met een iets dikkere uitlaat

                        Scheelt geen bulten pk.s
                        Maar alle beetjes helpen

                        Maar wat zit jij in n pracht positie zo
                        Bij je pa. Magazijnen vol onderdelen.zelfs complete auto.s op voorraad
                        Eigen werkplaats en spuitcabine
                        Geweldig. :wors :wors

                        #18100272
                        bettus accu
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 March 2009

                          @voederbiet; dat spruitstuk is volgens mij van mathijssentechnics. weet alleen niet zeer.


                          @16v
                          kadett c; dat is idd een mooi ombouwsetje. wat kost zo’n setje? niet dat ik er 1 wil. maar ben wel benieuwd. wil het eerst proberen met de spullen die ik heb.

                          @louwe; deze diameter is de diameter van een origineel 16v spruitstuk. deze heb ik namelijk kapotgeslepen en daarvan dit spruitstuk in elkaar gelast… wil hem op zn tijd wel een beetje ”kietelen”. als ie klaar is ga ik sowieso een keer met maten naar het cirquit.

                          ik moet sowieso naar dit spruitstuk kijken. want hij passte helemaal toen ik hem nog gehecht had. maar nu ik hem helemaal afgelast heb komt hij tegen de vooras aan dacht ik te zien. morgen weer verder :D

                          #18100273
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            De ontsteking op het distrubutiedeksel is toch niet fijn voor het lopen van de motor?
                            Hij draaid zo toch verkeerd om?

                            Zoals bettus hem nu heeft zitten draaid ie wel de goeie kant op.
                            Er zit toch nog iets een vervroeging in gebouwd die juist niet werkt als die verkeerd om draaid.

                            Dat was al eens eerder op het forum gepost door iemand die er problemen mee kreeg.

                            #18100274
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              oh wacht ik zie het al. die van kadett 16v is een dis ontsteking. Bettus heeft nog een ouder type dr op.

                              #18100275
                              Manta-aero
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Lekker bezig!


                                @Fearless
                                , als je de bougiekabel volgorde wijzigd, ben je weer helemaal in orde :angel

                                #18100276
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Op een dis wel ja, maar de oudere types hebben een vervroeging inwendig die dan niet mee werkt. Dan is de oplossing van bettus dus perfect.

                                  #18100277
                                  Pietje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Ik ken deze sedan nog wel. Ben je letterlijk bij mij om de hoek geweest.
                                    Ik heb deze auto destijds aan die mensen verkocht. Als orginele Berlinetta.

                                    #18100278
                                    16v kadett c
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 January 2010

                                      @Fearless wrote:

                                      De ontsteking op het distrubutiedeksel is toch niet fijn voor het lopen van de motor?
                                      Hij draaid zo toch verkeerd om?

                                      Zoals bettus hem nu heeft zitten draaid ie wel de goeie kant op.
                                      Er zit toch nog iets een vervroeging in gebouwd die juist niet werkt als die verkeerd om draaid.

                                      Dat was al eens eerder op het forum gepost door iemand die er problemen mee kreeg.

                                      als je er nog nooit mee gereden hebt kan je beter niets er over zegen we hebben niets aan wat je ooit eens gelezen hebt

                                      er is maar een c kadett met een 16v die een probleem er mee heeft gehad dit verhaal is ook bekend maar dit is een van de 14 setjes die er nu zijn
                                      en de rest heeft nergens last van. hier op het form zijn er ook jongens die het hebben die ook nergens last van hebben die als een gek er mee rijden
                                      de persoon die er last van heeft gehad kon ook niet vertelen als het nu door de ombouw set kwam en heeft ook de onsteking aan gepast wat niet moest

                                      en bij een dis zo als ik had heb je dit niet nodig aleen bij de oude 16v er zijn zelfs turbo.s die er mee rijden

                                      zoon set kost 135 euro compleet

                                      #18100279
                                      Fearless
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2005

                                        Doe is ff dimmen lieverd…ik had eerst niet gezien dat je een ander soort onsteking voorop je distrideksel had dan dat bertus mee werkt.

                                        #18100280
                                        16v kadett c
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          2 January 2010

                                          sorry :thumb

                                          maar de meeste ordellen hier alleen die niet eens weten hoe het werk/verstand er van hebben / ooit eens ergens gelezen te hebben
                                          het mooie is dat je met de origineel onsteking rijd

                                          en sorry voor of topic

                                          #18100281
                                          bettus accu
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 March 2009

                                            @Pietje wrote:

                                            Ik ken deze sedan nog wel. Ben je letterlijk bij mij om de hoek geweest.
                                            Ik heb deze auto destijds aan die mensen verkocht. Als orginele Berlinetta.

                                            haha, klein wereldje dan. deze sedan heeft mijn collega overgekocht van me vader. die word op dit moment ook bij ons helemaal klaargemaakt! is een redelijk hard kadettje! moet uiteraard wel aan gelast worden. maar vind er maar is 1 waar dat niet bij hoeft :P
                                            er komt een 1.9N motor in, iets lager en de velgjes worden verbreed. voor de rest blijft hij de zelfde kleur en al het chromwerk blijft erop.

                                            wat de ontsteking betreft; ik ga dit eerst eens proberen van eem manta 1.8s. zolang hij maar ontsteekt en de motor goed loopt dan vind ik het prima :D heb het geld er ook niet voor om die dingen als ‘extra’ te kopen. er zijn andere dingen die ik belangrijker vind om het geld voor nu even aan uit te geven wat noodzalijker is. heb nog een groep A uitlaat nodig, brandstofpomp, hydraulische handrem(heb nu schijven achter en zie het niet echt zitten om met een kabel te werken).

                                            #18100282
                                            16v kadett c
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 January 2010

                                              ik heb ook schijven achter met handremkabels van een golf werk 100%

                                              uitlaat zou ik een simons paken leker geluid is wel groepe n 54mm vond ik beter klinken als mijn groepe a
                                              en kost ook niet al teveel

                                              #18100283
                                              bettus accu
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 March 2009

                                                ik had er een groep N van simons onder zitten, toen er nog een 2.0E cih in zat. heb deze verkocht, wil wel een RVS eronder hebben:) die ga ik aankomende week bestellen vanuit duitsland. :angel

                                                #18100284
                                                giuliettaevo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 November 2006

                                                  De 63 mm van een groep a is ook rijkelijk overdreven voor een atmosferische motor van 2.0 liter in mijn ogen… :???:

                                                  #18100285
                                                  bettus accu
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 March 2009

                                                    ja klopt. maar heb in de toekomst wel plannen om er meer pk’s uit te gaan halen. maar ik wil eerst die motor aan het lopen hebben en dan een nieuwe motor in de tussentijd klaar maken. en waarschijnlijk word dat een 16v met een turbo.

                                                    maar ik heb net via internet een mooie groep N uitlaat gezien. dus ik ga toch voor een groep N ;) ik kan later altijd nog een groep A kopen als ik met de turbo bezig ga. :angel

                                                    #18100286
                                                    giuliettaevo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 November 2006

                                                      Dat is wel de slimste zet waaschijnlijk…

                                                      Overigens weet ik nog wel een C20LET te koop met de goede carterpan er al onder en een manta 18S bak e.d. erbij. :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 85)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.