Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › onbekend met het vervangen van thermostaat en gloeispiralen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2013 om 21:48 #17254783AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
Bij de Combo 1.9 CDTI van een maat wil ik de thermostaat en de gloeispiralen vervangen.. Ik heb deze dingen nog nooit gedaan. Iemand tips?
Boven de gloeispiralen zit in het midden een of ander blok met stekkers erop. Dit moet er dus af. Wat is dit en kan dat zomaar erafgeschroefd worden?
De thermostaat zit hier in het thermostaathuis, kan ik deze zomaar weghalen, de koelvloeistof natuurlijk opvangen en dan thermostaat er in drukken of draaien??
Ik neem aan dat alle koelvloeistof wegloopt, dus kan ik hem weer helemaal opnieuw vullen (en dus niet bijvullen)?
Ik hoor jullie graag als je ervaring hebt!
groetjes,
Sander24 januari 2013 om 22:02 #18099583ey
die doos bovenop met de stekkers is de ECU, als je ff de -pool los gooid kan je die gewoon loshalen
voordat je de bougies eruit probeert te draaien, zorg ervoor dat de motor goed heet is, deze breken namelijk nogal snelthermostaat is huisje los, pakking evt weghalen, nieuwe erin en de kvs bijvullen, t systeem loopt niet helemaal leeg
24 januari 2013 om 22:17 #18099584Het is trouwens een 1.7DTi, geen 1.9CDTi
ECU kan je gewoon loskoppelen..
Wees wel voorzichtig met het uitdraaien van de Gloeistiften, Voorkeur is met GOED warme motor losdraaien, komen ze makkelijker los..
Willem
24 januari 2013 om 22:20 #18099585AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je hebt gelijk, foutje, inderdaad, een 1.7.. Ik laat de motor inderdaad goed warmdraaien, de olie wordt ook ververst dus dan komt alle troep lekker mee..
Voor die gloeispiralen dus een lange dop gebruiken die er overheen kan schuiven, of kan een sleuteltje ook?
24 januari 2013 om 22:30 #18099586en het is ook geen CDTi, ik zie de hogedrukleidingen van de 1.7DTi met Rotatiepomp, en niet de Commonrail haha..
Willem
28 januari 2013 om 20:05 #18099587Thermostaat kun je beter met een koude motor vervangen. sleutelt wat makkelijker. En warme koelvloeistof over je handen is niet fijn.
3 februari 2013 om 18:09 #18099588AnoniemLid sinds:
1 January 1970zit die thermostaat los achter dat huis, of moet je die op een bepaalde manier verwijderen?
3 februari 2013 om 18:11 #18099589Zou ik zo gauw niet duven zeggen eigenlijk..
Willem
9 februari 2013 om 21:42 #18099590AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag de thermostaat vervangen, en de gloeistiften gedaan, tevens olie en filter..
allemaal goed te doen, nu wordt het weer lekker warm in de auto van mn maatje, en de temperatuur meter komt ook weer omhoog!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.