Forumindex › Forums › Modellen › Astra › OPC 1 stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2013 om 09:18 #17254758
Hallo allemaal,
Misschien kunnen jullie mij helpen. Wat is het stationair toerental van een OPC 1? Bij schommelt het een beetje tussen de 1000 en 1100 toeren. Bij mijn idee is dat net te hoog. Het verbruik is dan ook tussen 1,8 en 2,2 Ltr/per…… volgens de BC.
Nu moet wel de nokkenas sensor vervangen worden, kan volgende week pas, en er zit nog een openlucht filter in, ook deze wordt pas volgende week vervangen voor een origineel gesloten versie.
Maar kan dit dus ook de oorzaak zijn van het probleem, of zie ik spoken?Mvg Edwin.
24 januari 2013 om 09:31 #18099325Ik denk dat je probleem grotendeels verholpen zal zijn als je orginele luchtfilterhuis en de sensor hebt vervangen.
Mocht dat niet het geval zijn dan even alle slangen controleren op lekkage24 januari 2013 om 09:36 #18099326Hi Haasje,
Bedankt voor je reactie, ik hoop idd dat dat het is. Het algemeen verbruik rijst namelijk ook de pan uit. Even afwachten maar….
Ik zal laten weten of het iets uitgehaald heeft.25 januari 2013 om 07:30 #18099327OPC1 = X20XEV als basis.
voer de Gasklep behandeling en modificatie eens uit welke in het handleidingen en Beschrijvingen topic (HOW-TO bovenin dit scherm)
denk dat je dan al een hoop oplostOpen Filter vinden deze motoren ook niet altijd leuk
25 januari 2013 om 08:19 #18099328Hi Wim,
Thx. Mocht het probleem zicht nog voordoen na reparatie, zal dit mijn volgende stap zijn. Misschien is het raadzaam om het sowieso te doen, maar het erg weinig tijd helaas. Maar bedankt.
Heb zelf een hekel aan open filters, maar zo kocht ik hem 1,5 week geleden.Mvg Edwin.
25 januari 2013 om 17:02 #18099329hij hoort stationair 1000rpm te draaien dit is 150rpm hoger als de x20xev ivm de snelle nokassen. verbruik stationair 1.8Ltr/u warm 2,2Ltr/u koud. is normaal.
25 januari 2013 om 17:10 #18099330X20XER loopt altijd wat onregelmatiger vanwege die scherpe nokkenassen.
25 januari 2013 om 17:11 #1809933125 januari 2013 om 18:31 #180993322,2 koud ok, maar van de week was het 6,6 koud, duurde dikke 5 min, zakte naar 3,2, na 10 min pas 2,2…..
25 januari 2013 om 19:26 #18099333Ligt aan de temperatuur
25 januari 2013 om 19:48 #18099334Ik rij een x20xev…
Ik zal straks eens kijken wat mijne draaid bij koude start en ket warme motor25 januari 2013 om 20:48 #18099335Puur koude start maakt hij 1250 toeren
Bij warme motor draait hij 8000 toerenDit lijkt mij vrij normaal voor een x20xev
Inderdaad wat gerrit vertelde loopt een opc1 blok hoger vanwege de nokkenasen
25 januari 2013 om 20:52 #18099336@marijnl1988 wrote:
Puur koude start maakt hij 1250 toeren
Bij warme motor draait hij 8000 toerenDit lijkt mij vrij normaal voor een x20xev
Inderdaad wat gerrit vertelde loopt een opc1 blok hoger vanwege de nokkenasen
Ik denk eerder 800 rpm stationair…. :angel
Is zeker normaal voor een xev doet die van mij ook.
25 januari 2013 om 20:56 #18099337@TheGeneral wrote:
@marijnl1988 wrote:
Puur koude start maakt hij 1250 toeren
Bij warme motor draait hij 8000 toerenDit lijkt mij vrij normaal voor een x20xev
Inderdaad wat gerrit vertelde loopt een opc1 blok hoger vanwege de nokkenasen
Ik denk eerder 800 rpm stationair…. :angel
Is zeker norm :jerry aal voor een xev doet die van mij ook.
Hahah sorry !!!
Klopt 800 toeren
8000 zou wel erg veel zijn he25 januari 2013 om 23:50 #18099338Ik vind mijn X20XER als die stationair staat te draaien altijd heerlijk klinken.
En ook als je ergens staat te wachten dan zie je toch altijd wel een aantal mensen kijken.26 januari 2013 om 00:17 #18099339@Blue-Dragon wrote:
Ik vind mijn X20XER als die stationair staat te draaien altijd heerlijk klinken.
En ook als je ergens staat te wachten dan zie je toch altijd wel een aantal mensen kijken.+1 :D
26 januari 2013 om 10:32 #18099340800 toeren red die van mij echt niet, eerder 1000 tot 1100 warm…..
maar goed eerst de reparatie afwachten.Thx allemaal.
31 januari 2013 om 16:02 #18099341Nou het 1e onderdeel is vervangen, er zit weer een origineel gesloten luchtfilter in. Toerental zit nu al onder de 1000 stationair. Rijd al minder zenuwachtig, en het schilt me bij de 50km/u al een liter/100km in de 3e versnelling, en met 60km/u zo’n 1,5liter/100km in de 4e versnelling….. Vandaag gaat de nokkenas sensor, ashoes, handremkabels vervangen worden en nieuwe banden eronder….. Ben benieuwd…..
Mvg Edwin.
31 januari 2013 om 21:01 #18099342net onder de 1000 is goed.
1 februari 2013 om 10:32 #18099343Nou auto net terug van garage, helaas het was niet de nokkenassensor, het probleem ligt dieper, waarschijnlijk de boordcomputer grrrrrr, en Astra kwaal werd er al gelijk gezegd….
Nu heb ik deze auto 2 weken geleden particulier gekocht, zou je dit onder het kopje verborgen gebreken kunnen plaatsen?????? Ik baal hier enorm van, en weet even nog niet wat te doen.
Ik heb een vervolg afspraak staan, die zal ik eerst moeten afwachten eer er iets gedaan kan worden….
Ben benieuwd naar de feedback, thx allemaal.Mvg Edwin
1 februari 2013 om 11:30 #18099344Laat je geen nieuwe computer aanspreken.
Er zijn wel goedkopere oplossingen voor.
Je kan ook een ecu van een x18xe1 / x20xev nemen.
Als je een complete set hebt dus ecu / transponder / en immobilizer dan kan je die onderdelen zo over zetten.
En kunnen ze de software van de opc progammeren.Of als je een ECU hebt die ze hebben afgemeld van de bestaande auto, en je monteert die op jou auto ook dan kunnen ze hem voor je inleren (progammeren)
Heb er hier 2 complete sets gevonden die voor jou OPC geschikt zijn, ik weet dit vanuit eigen ervaring.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m632740080-ecu-vectra-b2-1-8xe1-en-ecu-b2-1-6xel-zie-foto-s.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m638927040-ecu-simtec-70-opel-astra-g-zafira-a-1-8.html?c=dc19031229f6638c93974e145c5889d4&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 februari 2013 om 09:21 #18099345Blue dragon,
Thx voor de info. Het word zeker geen nieuwe ecu, met mijn corsa hetzelfde probleem gehad, kortsluiting in de bobine, ecu opgeblazen, is een gereviseerde in terug gegaan.
Maar met deze info kan ik iets.Ga sowieso de garages langs bellen waar deze auto voor reparaties is geweest om erachter te komen of dit probleem al kenbaar is geweest, of erachter komen hoelang dit al aan de gang is. Dan kan ik onder verborgen gebreken dit verhalen op de verkoper.
Weet iemand of er in de ecu ook een datum bij de storing staat vermeld, of alleen een storings code?Mvg Edwin
3 februari 2013 om 11:21 #18099346Ik heb dan sinds kort ook een opc1,
Maar de mijne schommelt ongeveer met een warme motor tussende 1,7en 1,8 liter in, En koud heb ik nooit gekeken maar dan draaid die ook altijd boven de duizend rpm,Nou had ik ook nog een vraag als mijne stationair draaid woord me verlichting iets minder fel en weer iets feller. Is dat bij elke opc1? Neem aan van wel omdat de motoren zo schommelle stationair,
greetz3 februari 2013 om 11:58 #18099347Heb er bij mij een voltmeter inzitten en die blijft altijd heel stabiel staan.
Meet is wat de accu dan aangeeft , valt die dan terug in voltage?3 februari 2013 om 12:43 #18099348Waarom moest de nokkenas sensor vervangen? En waaorm niet vervangen.
Is geen opelkwaal wat wel een kwaal is dat vaak de nokkenassensor niet door een orginele of door het verkeerde type word vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.