Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › problemen kadett e 1.6 sv
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2013 om 14:58 #17254701
dag allen
ik ben robbe
(uit belgie)
ik heb een opel corsa a van 1992
1.2 swingmaar mijn blokje was wat kapot
dus ik heb hier een 1.6 sv motor ingelegd dat uit een kadett e komt
maar zit nog met en probleempjekoud start hij slecht
(spelen met gas)
stationair draaien doet hij goed 1 maal hij er door is
maar 1 maal ik de motor belast stoterd hij
kan iemand me verder helepnwat ik er al aan heb gedaan is
-distributie
-waterpomp
-paking uitlaatcolector en kleppendeksel
-carbu gekuist22 januari 2013 om 21:32 #18098726Werkt de automatische Choke wel goed??
filter eraf als de motor koud is, 1x gas intrappen, dan moet de choke klep dichtvallen, en het gas ietsje open gaan.
ik ben juist heel blij met mijn Pierburg 2e3 carburateur (eveneens op een 16SV (Ascona-C), zelfs met -9 startte de motor haast soepeler als de 3.0 V6 in de Vectra..
Tijdens starten gas 1/4e intrappen en pruttel draaien..dan loopt ie een tel of 30 lekker te verzuipen (pruttelen op 800 toeren, met lichte zwarte rook uit de uitlaat, en klimt daarna naar 1400 toeren..)
Mocht je hier weinig response krijgen, kan je ook eens reageren in het Ascona gedeelte, daar zitten er meer met een 16SV motor als hier op het kadett deel denk ik zo.
Willem
23 januari 2013 om 10:47 #18098727hoe weet ik of de choke nog goed werkt ?
23 januari 2013 om 11:39 #18098728luchtfilter eraf.
keertje gas geven dan moet de choke klep helemaal dichtvallenen kleine gasklep moet ikets open staan.
23 januari 2013 om 16:18 #18098729okke deze werkt dus niet meer waar kan dit aan liggen ??
25 januari 2013 om 07:53 #18098730Controleer stangenstelsel, en koelwaterhuis op de carburateur..
Willem
27 januari 2013 om 10:21 #18098731dit moet me wat beter uitleggen begrijp het niet goed
27 januari 2013 om 23:08 #18098732Als je niet heel veel snapt van de Carburateur kan je er beter niet aan beginnen, maar wat ik wil zeggen is..
Er zit op de zijkant van de Carburateur een Huisje met 2 koelslangen erop, deze zorgen voor de motortemperatuurs afhankelijke bediening vn de chokeklep.
Hierin zit een Temperatuur afhankelijke Veer (Bi-Metaal), deze kan kanpot zijn.Ook kan het zijn dat de Choke klep niet geactiveerd word door een niet juist werkend stangen stelseltje op de carburateur.
Dit is de mechanische bediening om de Choke klep te bedienen wanneer de koelvloeistof temperatuur laag is.Willem
28 januari 2013 om 20:32 #18098733Mocht je een foto van de binnenkant van de chokeklep willen,heb de mijne open liggen.
30 januari 2013 om 16:53 #18098734graag (foto)
30 januari 2013 om 19:06 #18098735Hierbij de foto’s
26 februari 2013 om 18:15 #18098736a lang aan kant stan van auto terug aan begonnen maar echt einde raad dus wie me kan helpen
egt mercii
mijn probleem
als ik met mijn corsa begin te rijden stotert deze zeer hard
niet op toeren gerakenop rolanti draai hij mooi en zuiver
tik en draaienwat heb ik al gedaan
geprobeerd of het aan men uitlaatcolektor lag
de orri van de motor erop gezet (zonder uitlaat)
veel lawaai maar nog steeds hetzelvde probleem
carbu in bad gestoken alles gekuistwaar kan het nog aaan liggen ?
( het is een 1.6sv motor en ik zit met een 1.4 nv delco
kan het aan de kleppen liggen ?26 februari 2013 om 18:28 #18098737heb ook een corsa a met een c16nz erin uit een kadett cabrio.
lag eerst een 1.2s in. heb alles omgebouwd van de 1.2 (inclusief kabelboom en computer van de 1.2s)
was gewoon aansluiten en rijden.
wel geen choke op mijn corsa27 februari 2013 om 12:01 #18098738ik heb de kabelboom niet me verstoken
en mijn 1.2 had geen computer27 februari 2013 om 14:31 #18098739jij hebt idd geen computer. de mijne was 1.2s en jouwe 1.2i denk ik.
27 februari 2013 om 15:34 #18098740nee 1.2 s (swing)
27 februari 2013 om 17:11 #18098741mijne ook 1.2s (swing in)
maar wel een a3 model27 februari 2013 om 21:24 #18098742dus …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.