Forumindex › Forums › Modellen › Astra › tellerbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2013 om 11:59 #17254667
hallo ik heb een astra 1.6 met tellerbak tot de 220. Nu kan ik van iemand een tellerbak krijgen uit een coupe die tot de 240 gaat. Nu vind ik de tellerbak uit de coupe mooier omdat daar de grijze ringen omheen zitten. Kan ik deze gewoon overzetten in mijn astra of krijg ik dan problemen met teller afwijkingen enz.?
21 januari 2013 om 12:11 #18098192je kan toch ook alleen de voorplaat overzetten.
je kan niet de 240 plaat erin zetten want dan klopt het niet meer..
21 januari 2013 om 12:56 #18098193De teller kan je sowieso overzetten qua pasvorm etc, wat betreft teller afwijking misschien dat je dat je hem kan kalibreren met de opcom of Tech 2.
21 januari 2013 om 14:59 #18098194Je hoeft m niet de calibreren, een teller werkt op Pulsen, een aantal pulsen per kilometer, deze is voor elke astra-G als het goed is gelijk, als enige verschil zou ABS of niet, kunnen zijn, maar ook dat denk ik niet.
net als bij bijvoorbeeld de Vectra-B (220km/u en 260km/u tellers) kan je de teller zonder aanpassen zo plaatsen en klopt de snelheid gewoon.
Willem
21 januari 2013 om 15:02 #18098195Willem wat moeten we zonder jou??? bedankt man…alweer!
21 januari 2013 om 15:06 #18098196Genoeg, meer logisch denken…
zou toch vreemd zijn als ze een HEEL andere ABS pomp zouden plaatsen voor een 220km/u teller als voor een 260km/u teller.. dat zou teveel gaan kosten.
het is heel simpel
bij bijvoorbeeld 1km rijden, telt het pulsen aantal 14500, deze 14500 pulsen tellen dan voor zowel de 220km/u teller als aantal pulsen per kilometer, net als bij de 260km/u teller deze 14500 pulsen per kilometer als 14500 pulsen per kilometer tellen, dat blijft gelijk.
dus klopt de snelheid gewoon..
simpeler als dat kan het niet, aangezien ook de bandenmaten allemaal vrijwel eenzelfde omtrek hebben, zal de afwijking minimaal zijn..
Vroeger was het anders, had je voor bijvoorbeeld de kadett W==1125, en w=1105, ivm andere bandenmaten, dat zou iets aswijking kunnen geven, dan had de automaat weer w=605 omdat de diff van de automaat een ander tellerwiel had.
daar hoef je nu geen rekening mee te houden, omdat het signaal niet via de bak meer gaat, maar via de ABS of pulsegever op de bak welke op elkaar afgestemd zijn.
Willem
21 januari 2013 om 15:07 #18098197Ja zo had ik het nog niet bekeken. bedankt voor alweer een wijze les en uitleg…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.