Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra Turbo terug naar origineel of eigen smaak?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 januari 2013 om 09:20 #17254646
Ik heb deze Calibra Turbo nu al bijna vijf jaar en het is altijd mijn gedachte geweest om hem beter te maken dan origineel. De dingen die gedaan zijn of bijna gedaan waren zijn verlagen, zwaardere accu en dynamo, RVS uitlaat met grotere diameter, grotere injectoren, gechipt, extra (turbodruk, olietemp en ampere) meters, dikke audio, grotere remmen, verstelbare toplagers, etc. Maar de auto is al lange tijd gedegradeerd tot tweede auto en staat vooral binnen waardoor ik zit te twijfelen om hem meer richting origineel te bouwen. Zowel motorisch als optisch. Ik denk namelijk dat er al genoeg Turbo’s zijn nagemaakt en omgebouwd en dat het juist leuk is als d’r ook originele exemplaren blijven bestaan. Grote kans dat ik deze auto nog lang hou en ook voor zijn waarde is het denk ik positief. Het nadeel zou zijn dat ik minder vermogen heb, maar omdat hij toch vooral stil staat, heb ik de eerste paar uur rijden toch nog geen vertrouwen om het gas echt in te trappen. Wat is jullie mening?
20 januari 2013 om 10:25 #18098034ik zou het uiterlijk zo standaard mogelijk houden. zelf zou ik hem motorisch wel wat upgraden. ( turbo, uitlaat, injectoren,chippen )
een beetje meer power is altijd welkom !ik vind het persoonlijk origineel het mooist. dat zal later ook beter verkopen mocht je hem weg willen doen.
20 januari 2013 om 10:31 #18098035AnoniemLid sinds:
1 January 1970vind dit zoort topis altijd wat latig
uiteindelijk is t jou auto daar moet je mee doen wat jij wild
ik denk als je de meeste waarde wild behouden
dat je het uiterlijk zo origineel mogelijk moet houden
en dan ook in af fabriek staat zien te houden :thumbmotorisch mag je dan best de upgrade,s laten zitten
dat zal aan de waarde eerder iets toevoegen dan afbreken ;)
hooguit de originele onderdelen wel bij de auto bewaren ;)20 januari 2013 om 11:22 #18098036Buitenkant origineel houden en motor upgraden juist zoals mij ;) :jerry
20 januari 2013 om 13:14 #18098037Ik zou hem lekker zo houden omdat je hem op een zo minimaal mogelijke manier op smaak gebracht hebt. Wanneer de audio zichtbaar is (speakers die als zodanig herkenbaar zijn zonder standaard speaker roosters), dan zou je dit kunnen veranderen. Audiokabels in het motorruim zijn mogelijk niet zwart van kleur, misschien kun je hier iets aan doen om het te maskeren.
20 januari 2013 om 13:41 #18098038Heb gestemd op origineel met detail verbeteringen!
20 januari 2013 om 13:52 #18098039Ik heb ook gestemd op zo veel mogelijk origineel, met wat detailverbeteringen.
Wat je ook kan bedenken wanneer je wat anders wil, of je handen jeuken om iets te veranderen, om te kijken of je met enkele OEM-aanpassingen je Calibra kan upgraden.Mijn Calibra(v6) staat nu binnen, met een paar OEM-updates in het verschiet…
Succes met je beslissing, maar wanneer je je bedenkt dat er van die Sjonnie-spoilers opkomen, stuur ons even een u2u, dan komen we even bij je langs om dat uit je hoofd te praten :jerry
Gr.
Pastra20 januari 2013 om 15:20 #18098040Spoilers zijn nooit aan de orde geweest. Met optisch meer richting origineel bedoelde ik vooral de verlaging. De rest is eigenlijk altijd origineel gebleven.
De schokdempers achter zijn eigenlijk versleten. Nu kan ik er dezelfde onder zetten, want met deze verlaging zijn de wegligging en looks eigenlijk perfect. Maar aan de andere kant sta ik wel om de zoveel tijd alle wielen te wisselen. En ondanks de excentrische bussen slijten de banden scheef af waardoor ik ze al moet vervangen als de buitenkant nog zat profiel heeft. Nu ik minder kilometers met de auto maak is het verleidelijk de boel wat hoger te zetten.
Het valt me op dat veel mensen voorstander zijn van motorisch upgraden. Meer power is altijd leuk, maar daar staat ook een prijs tegenover. Niet alleen financieel, maar ook qua betrouwbaarheid. En meer vermogen betekent ook meer warmte. Dus dan moet je eigenlijk een grotere intercooler en radiateur nemen en dan vind ik het zonde dat de originele looks verdwijnen. Daarom zit ik er serieus over te denken weer een standaard uitlaat te nemen met originele injectoren en misschien zelfs zonder chip. Gewoon omdat het anders toch maar half werk is, dan kan ik beter alle aftermarket spullen eraf halen.
20 januari 2013 om 15:45 #18098041hoe hoort een cali.. orgineel ,, en met een twist.. plat op ze pens. dikke velgen. en power !!
22 januari 2013 om 10:52 #18098042@ Turbootje +1. Persoonlijk vind ik de vormgeving van een calibra echt prachtig zoals hij is. Echter, wordt hij in mijn ogen mooier als hij laag ligt, een mooie set velgen heeft en genoeg power om zijn looks te ondersteunen. Helaas zie ik af en toe calibra’s rijden volgeplakt met spoilers en strijkplanken die totaal niet kloppen. Een spoiler kan mooi zijn, maar hou het dan subtiel.
24 januari 2013 om 20:18 #18098043Moeielijk, heb de pol niet ingevuld. Origineel ben ik sterk voorstander van zeker ook voor een turbo. Imdat die langzamerhand toch wel zeldzamer beginnen te worden. Maaaaar voor verbeteringen ben ik altijd wel in. Betere remmerij of vering e.d. vind ik niet af doen aan het originele gevoel. Irmscher accesoires heeft bij mij ook altijd nog een origineel gevoel.
24 januari 2013 om 21:27 #18098044ik ben persoonlijk meer van het 100% origineel,maar als je een Calibra wil veranderen moet je er m.i niet meer aan doen dan hooguit verlagen en een paar mooie wielen,hooguit nog een klein achtervleugeltje en eventueel een net remus einddempertje. Maar bij een Cali moet je zo verdomd voorzichtig zijn. Naar mijn mening zin de originele turbovelgen al zo mooi passend bij het totaalplaatje dat elke andere velg hem meteen neerhaalt. Technisch kan je hem natuurlijk wel upgraden,indien niet of nauwelijks zichtbaar.
Anderzijds,ik weet niet waar je dagelijks mee rijdt,maar als je er toch niet veel mee rijdt,is 204 pk ook al een hele berg natuurlijk,blijft t wellicht wat beter heel ook (weet niet hoe over-engineered de techniek is)24 januari 2013 om 21:38 #18098045Je gaat toch geen tupperware zooi erop plakken.. lekker origineel houden :thumbup
25 januari 2013 om 06:52 #18098046100% origineel houden! Op de lange termijn ga je daar zeker geen spijt van krijgen. Is ook nog eens de beste optie voor de waarde van de auto. Daarnaast: het standaard motorvermogen is toch meer dan voldoende?!
NB: prachtwagen. Is hij naast de uitvoering ook uniek? Oftewel: lage km-stand en origineel Nederlands?
Succes met de Calibra.
25 januari 2013 om 23:00 #18098047Bedankt voor jullie reacties. Ik rij er niet veel meer mee en zoals gezegd denk ik ook dat de originele 204 pk voldoende zijn. Voorlopig laat het hem motorisch zoals hij is. Ik ga rustig op zoek naar een verlaging die nét iets hoger staat, maar kies niet voor de originele set-up.
Het is overigens één van de ruim 100 originele Nederlanders. Hij is origineel al bijna full option. Bijvoorbeeld één van de weinige met airco én schuifdak. De kilometerstand is de 3 ton onlangs gepasseerd. Ik zelf heb daar geen probleem mee, aangezien ik ook minstens een kwart daarvan zelf heb gereden. Hij heeft veel snelwegkilometers achter z’n kiezen en dat doet hem goed. Maakt z’n kilometers altijd met warme motor en het hele 4×4 spul werkt nog steeds perfect. Nooit iets gehad behalve het standaard onderhoud wat bij zo’n auto al best veel is. ;) Ik denk dat hij technisch in betere staat is dan de gemiddelde Calibra met minder dan 2 ton op de teller.
25 januari 2013 om 23:12 #18098048mosterd na de maaltijd: uiterlijk niets veranderen maar onder de motorkap kan het van mij niet gek genoeg :jerry als je er dan af en toe mee rijdt is de smile van oor tot oor king:
26 januari 2013 om 19:24 #18098049Dan is mijn cali een buitenbeentje :jerry. Gelukkig vind ik r zelf een dikke bak haha :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.