CV electrisch of pneumatisch in Senator A2

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD CV electrisch of pneumatisch in Senator A2

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254645
    infineonz
      Lid sinds:
      21 November 2007

      Zit erover te denken om de CV afstandsbediening bediend te maken.

      Wil eerst weten of het systeem in een senator a2 elektrisch of pneumatisch is..

      U heeft een elektrisch systeem:
      – U dient opzoek te gaan naar de stuurdraden voor uw huidige vergrendeling. Deze stuurdraden zijn de draden die een signaal doorgeven aan de slotmotors. De stuurdraden zijn bij veel auto’s te vinden aan de bestuurderszijde in de a-stijl (de deurstijl links van de pedalen).
      U heeft een pneumatisch systeem:
      – Bij een pneumatisch systeem zult u opzoek moeten gaan naar de compressor die de pneumatische slotpompen aanstuurt.

      Indien het pneumatisch is graag aangeven waar ik de compressor kan vinden.

      #18098018
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        Is electrisch

        #18098019
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          de bediening van de elect vergrendeling zit in je bestuurders portier,
          gekoppeld in de stang van je vergrendelingsysteem..

          althans.. bij een a1.5 ( zo`n geweldig tussenmodel tussen a1 en a2 ;) )

          rechts doe je de deur op slot.. maar gaat hij elect. niet mee :thumbdown

          #18098020
          sw16v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            als je een echte a2 hebt is het een makkie om dit voor elkaar te krijgen.

            je zoekt het relais onder je dashboard op, zit een contact op voor openen en een voor sluiten. staat duidelijk in het schema op senator-monza.de

            alle setjes die ik ben tegen gekomen werken zo met de stuurdraden, dus kan je daar bij aan zetten.

            a1,5 (of misschien heule vroege a2) werken weer ietsje anders, daar zit volgens mij 2 losse relais voor openen en sluiten… principe is gelijk, ff meten wat open en sluiten is.

            #18098021
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              dat hok van mij had amperan een relais…. geloof ik :jerry

              #18098022
              noci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 March 2010

                uit mij hoofd zijn het een bruin/rode draad en een bruin/gele draad , alleen even kijken welke sluit en welke opent .

                #18098023
                infineonz
                  Lid sinds:
                  21 November 2007

                  Als ik de bijrijdersdeur op slot doet gaat alles mee, heb dus wel 1 relais denk ik.

                  Waar kan ik dat relais precies vinden waarop ik de AB-CV systeem op aan kan sluiten?

                  Gaat om een Senator A2 3.0E 1986.

                  #18098024
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    kijk ff op senator-monza.de staan schema’s van een a2 op met zelfs een zekeringkast layout waar alles op staat………

                    #18098025
                    noci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 March 2010

                      De cv unit zit bij mij rechts naast het dashbord kastje op de A stijl . 3.0E A2 van 1985 !

                      #18098026
                      sw16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        bij mij zit die achter de zekeringkast gemonteerd.

                        nummer 4 : http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ83/83pdf/83sicherungskasten.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        grijs en bruin wit voor openen en sluiten gebruikt, draden lopen naar het relais nummer 4
                        http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ83/83pdf/83seite3.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        maar er zit blijkbaar hier en daar nogal verschil in de cv systemen origineel kwa bouwjaren :wtf

                        #18098027
                        infineonz
                          Lid sinds:
                          21 November 2007

                          Thx voor de heldere info.

                          Wil nu een setje bestellen alleen je hebt vrij veel merken en soorten. Wil een kwalitatief setje hebben, dus geen rommel.

                          http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV004″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                          Of weten jullie wat beters?

                          #18098028
                          sw16v
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            spy is een van de bettere merken voor dit aftermarket spul.

                            ik zou zelf niet een AB met sleutel nemen, deze sleutel baarden breken erg erg vaak af… originele klapsleutel gaat goed maar aftermarket bijna nooit.

                            heb zelf ook een spy setje er in en ook in vorige autos en nooit geen problemen gehad, soldeer alle verbindingen altijd wel.

                            heb mijn achterklep ook elektrisch te openen via mijn AB. :wors

                            #18098029
                            infineonz
                              Lid sinds:
                              21 November 2007

                              Is wel het makkelijkste dat je maar 1 sleutel hebt, anders heb je weer een AB met losse sleutel.
                              Probeer eerst zon AB incl. sleutel, indien dat snel gammel wordt doe ik wel AB met losse sleutel.

                              Kofferbakopener is idd wel stoer op zon oude auto. Ik heb zon knop links van de stuurkolom zitten dan opent de kofferbak ook.
                              Alleen de koffer gaat niet volledig open omdat die veren te zwak zijn, heb jij de veren aangepast?

                              En omdat ik zon knop heb kan ik de kofferklep opener ook vrij eenvoudig aansluiten lijkt me of heb je dan weer extra module nodig?

                              #18098030
                              sw16v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                ligt een beetje aan het weer, nu het koud is wil die soms uit zich zelf maar tot iets minder dan de helft gaan, maar normaal klapt de klep wel helemaal open hoor.

                                als je de knop naast de zekeringkast heb zitten kan je daar de schakeldraad op aan sluiten. mijne kon ik 10A mee schakelen.

                                #18098031
                                noci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  26 March 2010

                                  Ik heb ook zo’n a-b met kofferklep opener, ik heb er wel een relais tussen gezet want de kofferklep is een zware magneet schakeling !
                                  Werkt al 1,5 jaar perfect :thumb
                                  Had er eerst een met klap sleutel maar zoals sw16v al zegt die was al snel gammel en toen zat de sleutel in mij contactslot vast en had de a-b in mij hand :swear

                                  #18098032
                                  infineonz
                                    Lid sinds:
                                    21 November 2007

                                    Samengevat moet ik dit dus doen:
                                    * CV module aansluiten op CV unit (die zit rechts bij dashboardkastje of vlakbij zekeringkast)
                                    * Aan achterzijde van drukknop om de kofferklep te openen die draden doortrekken naar de CV module kofferbakaansturing (met relais tussen de draden, welk type relais heb je gebruikt en kan je toelichten hoe je dat hebt gedaan?)
                                    * Mogelijk nog knipperlicht aansturing aansluiten of is dat geen doen?

                                    Waar hebben jullie dat spy kastje geplaatst trouwens?

                                    #18098033
                                    noci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 March 2010

                                      Een gewoon 4 polig relais van 30A . aansluiting 30 op een 20A gezekerde +, 87 op de draad van de kofferbak schakelaar ( moet even kijken welke draad naar de achterklep gaat )
                                      aansluiting 85 en 86 een op de draad van het spy kastje en de andere op de + of – (weet zo niet meer of die + of – geschakeld is)
                                      Knipperlichten is ook makkelijk aan te sluiten de 2 draden onder de stuurkolom van de knipperlichten opzoeken en erbij solderen.

                                      Succes.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.