Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › CV electrisch of pneumatisch in Senator A2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2013 om 19:09 #17254645
Zit erover te denken om de CV afstandsbediening bediend te maken.
Wil eerst weten of het systeem in een senator a2 elektrisch of pneumatisch is..
U heeft een elektrisch systeem:
– U dient opzoek te gaan naar de stuurdraden voor uw huidige vergrendeling. Deze stuurdraden zijn de draden die een signaal doorgeven aan de slotmotors. De stuurdraden zijn bij veel auto’s te vinden aan de bestuurderszijde in de a-stijl (de deurstijl links van de pedalen).
U heeft een pneumatisch systeem:
– Bij een pneumatisch systeem zult u opzoek moeten gaan naar de compressor die de pneumatische slotpompen aanstuurt.Indien het pneumatisch is graag aangeven waar ik de compressor kan vinden.
21 januari 2013 om 19:19 #18098018Is electrisch
21 januari 2013 om 19:55 #18098019de bediening van de elect vergrendeling zit in je bestuurders portier,
gekoppeld in de stang van je vergrendelingsysteem..althans.. bij een a1.5 ( zo`n geweldig tussenmodel tussen a1 en a2 ;) )
rechts doe je de deur op slot.. maar gaat hij elect. niet mee :thumbdown
21 januari 2013 om 20:04 #18098020als je een echte a2 hebt is het een makkie om dit voor elkaar te krijgen.
je zoekt het relais onder je dashboard op, zit een contact op voor openen en een voor sluiten. staat duidelijk in het schema op senator-monza.de
alle setjes die ik ben tegen gekomen werken zo met de stuurdraden, dus kan je daar bij aan zetten.
a1,5 (of misschien heule vroege a2) werken weer ietsje anders, daar zit volgens mij 2 losse relais voor openen en sluiten… principe is gelijk, ff meten wat open en sluiten is.
21 januari 2013 om 20:09 #18098021dat hok van mij had amperan een relais…. geloof ik :jerry
21 januari 2013 om 20:49 #18098022uit mij hoofd zijn het een bruin/rode draad en een bruin/gele draad , alleen even kijken welke sluit en welke opent .
22 januari 2013 om 12:04 #18098023Als ik de bijrijdersdeur op slot doet gaat alles mee, heb dus wel 1 relais denk ik.
Waar kan ik dat relais precies vinden waarop ik de AB-CV systeem op aan kan sluiten?
Gaat om een Senator A2 3.0E 1986.
22 januari 2013 om 15:52 #18098024kijk ff op senator-monza.de staan schema’s van een a2 op met zelfs een zekeringkast layout waar alles op staat………
23 januari 2013 om 21:04 #18098025De cv unit zit bij mij rechts naast het dashbord kastje op de A stijl . 3.0E A2 van 1985 !
23 januari 2013 om 22:29 #18098026bij mij zit die achter de zekeringkast gemonteerd.
nummer 4 : http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ83/83pdf/83sicherungskasten.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
grijs en bruin wit voor openen en sluiten gebruikt, draden lopen naar het relais nummer 4
http://www.senator-monza.de/daten/2/2/bilder/Bilder%20MJ83/83pdf/83seite3.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;maar er zit blijkbaar hier en daar nogal verschil in de cv systemen origineel kwa bouwjaren :wtf
24 januari 2013 om 17:58 #18098027Thx voor de heldere info.
Wil nu een setje bestellen alleen je hebt vrij veel merken en soorten. Wil een kwalitatief setje hebben, dus geen rommel.
http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV004″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Of weten jullie wat beters?
24 januari 2013 om 18:59 #18098028spy is een van de bettere merken voor dit aftermarket spul.
ik zou zelf niet een AB met sleutel nemen, deze sleutel baarden breken erg erg vaak af… originele klapsleutel gaat goed maar aftermarket bijna nooit.
heb zelf ook een spy setje er in en ook in vorige autos en nooit geen problemen gehad, soldeer alle verbindingen altijd wel.
heb mijn achterklep ook elektrisch te openen via mijn AB. :wors
25 januari 2013 om 10:50 #18098029Is wel het makkelijkste dat je maar 1 sleutel hebt, anders heb je weer een AB met losse sleutel.
Probeer eerst zon AB incl. sleutel, indien dat snel gammel wordt doe ik wel AB met losse sleutel.Kofferbakopener is idd wel stoer op zon oude auto. Ik heb zon knop links van de stuurkolom zitten dan opent de kofferbak ook.
Alleen de koffer gaat niet volledig open omdat die veren te zwak zijn, heb jij de veren aangepast?En omdat ik zon knop heb kan ik de kofferklep opener ook vrij eenvoudig aansluiten lijkt me of heb je dan weer extra module nodig?
25 januari 2013 om 11:14 #18098030ligt een beetje aan het weer, nu het koud is wil die soms uit zich zelf maar tot iets minder dan de helft gaan, maar normaal klapt de klep wel helemaal open hoor.
als je de knop naast de zekeringkast heb zitten kan je daar de schakeldraad op aan sluiten. mijne kon ik 10A mee schakelen.
26 januari 2013 om 17:05 #18098031Ik heb ook zo’n a-b met kofferklep opener, ik heb er wel een relais tussen gezet want de kofferklep is een zware magneet schakeling !
Werkt al 1,5 jaar perfect :thumb
Had er eerst een met klap sleutel maar zoals sw16v al zegt die was al snel gammel en toen zat de sleutel in mij contactslot vast en had de a-b in mij hand :swear26 januari 2013 om 19:14 #18098032Samengevat moet ik dit dus doen:
* CV module aansluiten op CV unit (die zit rechts bij dashboardkastje of vlakbij zekeringkast)
* Aan achterzijde van drukknop om de kofferklep te openen die draden doortrekken naar de CV module kofferbakaansturing (met relais tussen de draden, welk type relais heb je gebruikt en kan je toelichten hoe je dat hebt gedaan?)
* Mogelijk nog knipperlicht aansturing aansluiten of is dat geen doen?Waar hebben jullie dat spy kastje geplaatst trouwens?
27 januari 2013 om 11:01 #18098033Een gewoon 4 polig relais van 30A . aansluiting 30 op een 20A gezekerde +, 87 op de draad van de kofferbak schakelaar ( moet even kijken welke draad naar de achterklep gaat )
aansluiting 85 en 86 een op de draad van het spy kastje en de andere op de + of – (weet zo niet meer of die + of – geschakeld is)
Knipperlichten is ook makkelijk aan te sluiten de 2 draden onder de stuurkolom van de knipperlichten opzoeken en erbij solderen.Succes.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.