Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › storing tigra c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2013 om 10:24 #17254616
beste opel freaks :D
heb bij een tigra een 2.0 liter motor ingebouwd.
alles leuk en aardig,motor loopt prima,alleen zit ik met een probleem.
heb de draden aangesloten,kleur op kleur.zoals de site van corsanova ook beschrijft.
het vreemde doet zich voor :wtf ik heb geen oliedruk lampje,geen storingslampje,en er komt rook van uit de tellerbak.
lampje van groot licht en mistlicht branden ook :hmmz
heb wel is vaker een 2.0 ingebouwd,maar dit heb ik nog niet meegemaakt
iemand enig idee? :cryhet gaat om:tigra x14xe bj 96
nieuwe motor c20ne uit astra gsi bj 9419 januari 2013 om 16:25 #18097694Ergens een spanning en/of massa verkeerd zitten..
Willem
21 januari 2013 om 17:16 #18097695jep,ben dr bang voor.als ik tijd heb zal ik alles eens ff nalopen. ben aan het kijken of ik ergens schema’s vandaan kan halen (duidelijke) ;)
21 januari 2013 om 17:39 #18097696Geschakelde plus in het motorruim goed aangesloten? van Tigra boom naar motorboom bedoel ik dan.
22 januari 2013 om 17:05 #18097697ja als het goed is wel :kewlpics welke draad (kleur) bedoel jij dan?
22 januari 2013 om 22:52 #18097698Geschakelde + is altijd Zwart..
25 januari 2013 om 16:11 #18097699nou mensen ik heb een ff gekeken.heb nu dus geen toerental signaal op dashboard geen olielampje geen storingslampje.
ik heb een groene draad over.in de motor ruimte,dus het is niet zo gek dat ik geen toerenteller heb.alleen heb ik ook geen groene draad meer waar die op kan zetten.heeft iemand toevallig een schema van de c20ne en de x14xe?25 januari 2013 om 16:48 #18097700Toerental draad komt bij de Tigra (X14XE) vanaf de motorcomputer..
bij de C20NE komt ie normaal ook daar vandaan (groene draad op de bobine en motorboom komt ook van de Computer trouwens..
Willem
30 januari 2013 om 15:21 #18097701ben dus ff aan het meten geweest.
vanaf de bobine gaat de groene draad naar de ecu.(bij het starten hele kleine spanning +- 0.15v ) lijkt mij te kloppende groene draad UIT de ecu richting toerenteller is 12v
dat lijkt mij niet logies. dit meet ik als ik de auto op contact zet?????30 januari 2013 om 17:32 #18097702zit te denken…..:P misschien ecu defect??
30 januari 2013 om 19:46 #18097703iemand nog enig idee???????
3 februari 2013 om 09:14 #18097704Hoe heb je gemeten onder het dash, en in de motorruimte???
De Groene draad geeft overal hetzelfde signaal..
met enkel Contact aan zal dat +12Volt kunnen zijn, of -12Volt
met draaiende motor geeft deze dan 2 pulsen, ik dat het in negatief was.
2 pulsen per motoromwenteling.Opel draadkleuren blijven in basis het zelfde:
Rood = constant+ (Kleuren erbij zoals bijvoorbeeld rood grijs, of roodzwart is om aan te geven dat het om een bepaald circuit gaat)
Zwart = geschakeld+ (kleuren erbij zoals Zwart grijs of zwartgeel, dat dit een bepaald circuit betreft)
Bruin = Massa-Let op Stuurdraden vanaf de motorcomputer zijn meestal ook Zwart met een kleurtje, deze kunnen ook massa – geschakeld zijn.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.