Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ontstekingsvolgorde X25XE V6 Ecotec.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2013 om 03:14 #17254587
Hallo allemaal, :thumb
Mies uit Zwolle nog een keer .
Heb gisteren nieuwe bougies en bogiekabels op mijn V6 gezet en een nieuwe krukassensor maar krijg hem niet aan de praat. :wtf
Bij het starten draait de startmotor wel maar slaat niet aan .
Als ik door ga met starten ruik ik wel benzine.
De krukassensor doet het ook want ik zie mijn toerentalmeter iets omhoog komen.Nu is mijn vraag ,heb ik de ontstekingsvolgorde wel goed. :hmm
1–3–5
2–4–6 Cilindervolgorde.Bobine of Dis
2–5
6–3
4–1dit = voorkant vectra
Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven hierbij.
19 januari 2013 om 07:46 #18097427Dit is de ontstekings volgorde: 1-5-3-6-2-4
19 januari 2013 om 10:28 #18097428staat volgens mij ook op het dis blok zelf en ook op de kleppendeksels
19 januari 2013 om 10:34 #18097429toerental signaal komt uit je ecu en niet gelijk van je krukassensor
dus dat zegt niet zo veel
maar geeft hij ook geen plof of zo want alle kabels verkeert lijkt me sterk
en kijk eens of hij wel vonkt
die dis blokken willen nog wel eens opeens stuk gaan19 januari 2013 om 12:52 #18097430Oke .is het dan zo dat 1 op cil 1. 2 op cil 5 . 3 op cil 3
4 op cil 6. 5 op cil 2. En 6 op cil 4.Of begrijp ik je niet?
19 januari 2013 om 15:32 #18097431Hallo.
Of is het gewoon 1 op 1 . 2 op 2 enz.19 januari 2013 om 16:43 #18097432Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6
cilinder telling loopt als onderstaand:
auto zijde
1-3-5-
-2-4-6
radiateurzijdeen kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving
Willem
19 januari 2013 om 16:58 #18097433Thanks willem.
Heb hem toch goed aangesloten maar nog steeds niet starten.
Ik heb bijna alles nagekeken . Op-com geeft geen foutcode weer.
De dis (bobine) heb ik nog niet vervangen.
Met een testbougie opde opcom geeft hij een geele vonk.
Een blauwe vonk lijkt me gezonder voor de motor.Jammer dat zoon DIS zo duur moet zijn.
Het is me nu ff te koud om verder te zoeken.
19 januari 2013 om 17:04 #18097434heb er hier nog twee liggen
dus als je wilt proberen of het daar aan ligt moet je maar even roepen
weet niet aan welke kant zwolle je woont he19 januari 2013 om 17:16 #18097435@ Syl astra: Moet er wel een zijn van een Vectra-B, die van een Vectra-A past er niet op, de smalle lange dus, met de stekker naast de bougiepluggen.
de brede met de stekker aan de zijkant past niet op een Vectra-B ivm het inlaat dan in de weg zit, en de bouten ervan niet overeen komen.
kosten nog geen 100 euro op ebay nieuw.
Willem
19 januari 2013 om 17:35 #18097436Wow Cool.
Het is dus een vectra b
Ik woon in zuid in de buurt van de c1000
Dat zou wel tof zijn als ik er een kan lenen of overnemen van je
Zondag ga ik verder met zoeken naar fouten .het is me iets te koud nu.
Graag hoor ik meer ban je19 januari 2013 om 17:43 #18097437@wim-v6 wrote:
Werkelijke Cilinder (ontstekings) volgorde is 1-2-3-4-5-6
cilinder telling loopt als onderstaand:
auto zijde
1-3-5-
-2-4-6
radiateurzijdeen kwam nog een foto van mezelf tegen met de bobine omschrijving
Willem
Hmm dan heeft mijn gegevens bijbel het verkeerd.
Deze volgorde lijkt mij ook raar ivm krachten op de krukas.
Deze wel je ver van elkaar hebben.19 januari 2013 om 17:44 #18097438Check autodata maar eens op de TIS, Cilindervolgorde op het kleppendeksel word ook aangegeven als 1-2-3-4-5-6
blijkt toch knap goed te gaan.
Daar bijna alle amerikaanse V6en met eenzelfde cilindervolgorde rijden..
Welliswaar soms anders weergegeven omdat hun de cilinder nummering anders plaatsen
zie onder:
1-2-3-
-4-5-6dan krijg je cilindervolgorde: 1-4-2-5-3-6
Deze volgorde is voor V6 motoren niet heel raar, ook alfa gebruikt deze volgorde
Willem
19 januari 2013 om 17:51 #18097439Oke stom. Ik gaat maandag eens bellen dat er dus niks van klopt.
En is toch een dochter bedrijf van Bosch. Het AIS.Schiet mij nu ook te binnen dat hyundai ook de onstekings volgorder van 123456 heeft.
Maar daar was de cilinder telling anders.19 januari 2013 om 18:27 #18097440Aziaten hebben een andere volgorde, welke resulteerd in een veel rustiger motorloop, bij de opstelling zoals opel, Alfa romeo, en diversen US merken deze gebruiken heb je veel meer roffel, de Aziaten lopen vrijwel net zo vlak als een lijnmotor..
Willem
19 januari 2013 om 18:55 #18097441@wim-v6 wrote:
@ Syl astra: Moet er wel een zijn van een Vectra-B, die van een Vectra-A past er niet op, de smalle lange dus, met de stekker naast de bougiepluggen.
de brede met de stekker aan de zijkant past niet op een Vectra-B ivm het inlaat dan in de weg zit, en de bouten ervan niet overeen komen.
kosten nog geen 100 euro op ebay nieuw.
Willem
hahah hoe weet jij dat het een b is dan
en heb ze geloof ik allebij liggen
1 nog van de astra v6 en 1 van de omega mv619 januari 2013 om 19:14 #18097442Simpel, de Vectra-A is nooit met een X25XE geleverd geweest, alleen de Calibra is geleverd geweest met een X25XE op basis van de C25XE, daar past dan deze bobine ook wel op..
Op de omega zijn bijde typen geleverd
Astra-V6 heeft als de originele erbij zit een Calibra exemplaarVectra-A / Calibra / Omega-B exemplaar:
Vectra-B / Omega-B exemplaren:
Dan heb je die van de B ook nog met deze stekker:
en met deze stekker:
Willem
20 januari 2013 om 17:28 #18097443Jammer dat die DIS modules van syl-astra niet passen op mijn vectra b
Toch heel erg bedankt voor het meedenken.
Eerst maar een nieuwe kopen . Op de sloop weet je ook niet of ie nog goed is.Ik ben al een tijdje aan het uitzoeken waaraan het ligt dat ie het zomaar niet meer wil starten.
grt Michel
20 januari 2013 om 17:31 #18097444heeft hij dat gezegd dan, dat ze niet passen, hij zegt ook Vectra-B exemplaren te hebben liggen.
Willem
20 januari 2013 om 17:52 #18097445Ja hij had ze waarschijnlijk al gebruikt voor een omega van hem.
Hij had alleen nog een liggen met een stekker aan de zijkant.
Waarvan de gaatjes niet overeen komen.Maargoed vandaag niet veel opgeschoten.
Morgen na het werk maar eerst de transistoren in de ECU nameten.
Misschien zijn ze opgeblazen door de doorslag van een bougiekabel.Moet toch wachten op de nieuwe DIS.Grt Mies.
31 januari 2013 om 17:33 #18097446Nou ik heb gevonden waarom hij niet vonkte.
De stekker die op de boubine wordt aangesloten
had een kabelbreuk in de kabel.
In de kabel zit een knik waardoor de impulsen verkeert werden doorgegeven.
De isolatie van de kabeltjes is door de knik gescheurd.Nu loopt ie weer als een v6.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Michel.
31 januari 2013 om 22:34 #18097447Mooi om te horen, kan zo’n zoektocht zijn af en toe..
willem
2 februari 2013 om 14:39 #18097448Hallo allemaal.
Kan iemand mij helpen.
Nadat ik de bedrading had nagekeken bleek de bedrading van de dis behoorlijk poreus te zijn.
Eigenlijk is de bedrading aan zijn eind.
Ik heb veel vervangen alleen de 4 draden die van de dis afkomen nog niet.
Deze zijn zo slecht dat ik een bypas moet maken.Nu is de vraag : lopen deze 4 draden naar de ecu onder het afdek plaatje bij de ruitenwissermotor.
Kan ik daar de kabelboom openen om de draden van de dis te pakkenZwart
Zwart-geel
Zwart-rood
Zwart-wit.Alvast bedankt
Mies .
2 februari 2013 om 17:29 #18097449Ik zou enkel het stuk van de DIS naar de boom in de goot vervangen, deze verteerd door olielekkages..
de rest blijft meestal wel goed..
Draden lopen direct naar de motorcomputer, 1x geschakelde + en 3x gestuurde – (stuurt 2 uitgangen tegelijk aan)
Zwart = geschakelde +
overige 3 zijn pulse draden, en krijgen opdracht van de motorcomputer (gestuurde – )zet deze wel juist terug..
Willem
2 februari 2013 om 17:41 #18097450Willem weer bedankt.
:thumbGrt Mies
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.