Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Past dit op een monza a1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2013 om 06:44 #17254570
Passen de remklauwen en rembekrachtiger+hoofdremcilinder van een monza a2 ook op een monza a1??
Gr. Jurian
22 januari 2013 om 08:22 #18097243Ja. heb laatst a2 poten onder mijn A1.5 dus A1 gezet.
Past allemaal op elkaar.Kan wel aanraden om een Hoofdremcilinder een rembooster van een Senator B te gebruiken.
Wordt het rem gedrag verbeterd.22 januari 2013 om 09:51 #18097242@kywieman wrote:
Ja. heb laatst a2 poten onder mijn A1.5 dus A1 gezet.
Past allemaal op elkaar.Kan wel aanraden om een Hoofdremcilinder een rembooster van een Senator B te gebruiken.
Wordt het rem gedrag verbeterd.Ok, bedankt
Ik neem aan dat de rembooster en hoofdremcilinder van de senator b er dan ook op de monza a1 past?22 januari 2013 om 16:02 #18097244Ja en nee:
Past kwa bouten enz A1 modellen hadden remklauwen met dubbel zuigers links en rechts voor iedere remblok een zuiger en achter hadden deze 38mm zuigers zitten.A2 modellen hebben 1 dikke zuiger en de klauw is zwevend zoals dat genoemd word.
Jou probleem worden de remleidingen:
Een A1 heeft andere aansluitingen op de remleidingen enkel en dubbel gefelst,dat word je probleem heb hier zelf ook problemen mee gehad bij A2 klauwen op een A1 te zetten,je moet je remleiding ff bewerken en de juiste kop derop felsenDit zul je moeten veranderen,voor de rest is het 1 op 1 ombouw.
Als je denkt dat een A2 beter remt als een A1 zal de ombouw je niet veel opleveren,en kun je beter je A1 spul laten zitten want der je gaat der niet opvooruit,als je meer remkracht wilt,neem dan een bekrachtiger van een Senator B met de hoofdremcilinder,dan heb je veel meer druk op je blokken met dezelfde pedaal kracht.
23 januari 2013 om 07:01 #18097245@GSE wrote:
Ja en nee:
Past kwa bouten enz A1 modellen hadden remklauwen met dubbel zuigers links en rechts voor iedere remblok een zuiger en achter hadden deze 38mm zuigers zitten.A2 modellen hebben 1 dikke zuiger en de klauw is zwevend zoals dat genoemd word.
Jou probleem worden de remleidingen:
Een A1 heeft andere aansluitingen op de remleidingen enkel en dubbel gefelst,dat word je probleem heb hier zelf ook problemen mee gehad bij A2 klauwen op een A1 te zetten,je moet je remleiding ff bewerken en de juiste kop derop felsenDit zul je moeten veranderen,voor de rest is het 1 op 1 ombouw.
Als je denkt dat een A2 beter remt als een A1 zal de ombouw je niet veel opleveren,en kun je beter je A1 spul laten zitten want der je gaat der niet opvooruit,als je meer remkracht wilt,neem dan een bekrachtiger van een Senator B met de hoofdremcilinder,dan heb je veel meer druk op je blokken met dezelfde pedaal kracht.
Dank voor deze duidelijke uitleg!!
Dan ga ik opzoek naar een hoofdremcilinder + booster van een senator b
Kan ik die zonder iets aan te passen monteren?25 januari 2013 om 15:51 #18097246ik heb nu de hoofdremcilinder en booster binnen van een senator b
maar de hoofdremcilinder heeft 2 aansluitingen voor de remleiding, en de oude op mijn monza 3 – 1 voor de achteremmen en 2 voor links + rechts voorremmen.Hoe kan ik dit aanpakken?
25 januari 2013 om 20:06 #18097247ik ben er al uit, ik ga aan de gang met een t stukje!
26 januari 2013 om 09:12 #18097248Weet iemand waar je een Tstuk voor remleiding kan kopen?
26 januari 2013 om 11:12 #18097249Ik heb dat T-stuk gekocht in Baarlo bij C en C die doen niks als remmen:
http://www.ccparts.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Was een duur stukje dacht iets van 40€ en als ik der 1 nodig zou hebben met de A2 aansluitingen koste het maar 6€.
Ik heb toen zelf ook de remleidingen gefelst die ombouw stelt niet veel voor en het resultaat is echt geweldig.
27 januari 2013 om 11:01 #18097250AnoniemLid sinds:
1 January 1970T stukje kun je vrijwel van elke starre achter as nemen
Zoals manta ascona rekord commodore enz enzDaar zitten ze standaard op
27 januari 2013 om 11:22 #18097251wist nie dat die krenge zo duur waren…. stom t stukje…
iemand misschien een tekening van de rembooster van de senator B ?
ivm een mogelijke ombouw in een manta-tje
27 januari 2013 om 17:27 #18097252Is dit wat?
http://www.hoogstraautosport.nl/shop/index.php?route=product/product&path=98_45_59&product_id=398″ onclick=”window.open(this.href);return false;27 januari 2013 om 19:46 #18097253@GSE;
welk T stuk je gebruikt maakt toch niet uit? je maakt dan toch gewoon zelf de flensjes aan de leiding,
uiteraard Die flensjes die bij het goedkope T stukje horen, of zie ik het nu wat te rooskleurig?Link is inderdaad zoiets, Tornado
27 januari 2013 om 21:19 #18097254Maakt ik feite ook niks uit alleen ik wilde het allemaal A1 houden,had misschien beter de goedkope versie kunnen nemen..
31 januari 2013 om 10:43 #18097255Ik heb alle onderdelen in huis, maar ik heb iets gelezen dat de aansluitingen van de voor en achter aansluitingen omgedraaid zitten bij de HRC van de b senator.
Klopt dit?3 februari 2013 om 08:43 #18097256het is gelukt, de booster + hrc zitten op de monza. Remt een stuk beter, en mijn pedaal is nu gewoon goed.
foto’s volgen
3 februari 2013 om 12:40 #180972573 februari 2013 om 13:03 #18097258Niet goed:
Je hebt de grote 23,81mm nu op de achterwielen zitten en de kleine 20xxx op de vooras..De aansluitingen zijn niet hetzelfde wat bij een Monza vooras is bij een Senator B achteras..
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJyETPElUTT1kJzQDN9QUSF10UmAjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je hebt bij een Monza Senator 3 uitgangen (bij auto,s zonder abs)
1 voor de achter as
2x de voorasJij hebt nu achteras en vooras omgewisselt vermoed ik en weinig resultaat…Alleen remmen je achterwielen nu veel harder maar dat merk je amper ivm je vooras.
3 februari 2013 om 13:15 #18097241@GSE wrote:
Niet goed:
Je hebt de grote 23,81mm nu op de achterwielen zitten en de kleine 20xxx op de vooras..De aansluitingen zijn niet hetzelfde wat bij een Monza vooras is bij een Senator B achteras..
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJyETPElUTT1kJzQDN9QUSF10UmAjM8lTM9EkUBBVT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je hebt bij een Monza Senator 3 uitgangen (bij auto,s zonder abs)
1 voor de achter as
2x de voorasJij hebt nu achteras en vooras omgewisselt vermoed ik en weinig resultaat…Alleen remmen je achterwielen nu veel harder maar dat merk je amper ivm je vooras.
de eerste aansluiting vanaf de booster, dus met de kleine nippel heb ik op de achteras, en de 2e aansluiting (grote nippel) zit op de vooras.
Zitten deze dan fout?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.