Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › stil vallen kadettE c1.4NZ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2013 om 00:49 #17254568
Hallo kadett experts,
Ik heb even een vraagje. Ik ben in het bezit van een opel kadett e c1.4NZ met het volgende probleem. De auto valt regelmatig uit het niets stil. Als ik de auto na het stilvallen wil starten doet hij niets de motor draait wel rond maar wil niet aanslaan. Als ik echter terug kom ik na 30 min wil hij wel weer starten. De bobine is 2 jaar geleden vervangen samen met de bogies. Het is overigens niet altijd soms rijd hij zonder problemen. Zelf heb ik het idee dat het de brandstofpomp relais is of zoals ik op het forum heb gelezen de toerentalgever. Maar voordat ik de toerentalgever ga bestellen wil ik eerst de relais vervangen. Maar heb geen idee waar deze zich bevind. En stel dat het de toerental gever is valt hij dan ook gewoon stil zonder hortte of stoten of heb je dan het zelfde effect als het niet intrappen van de koppeling.
Alvast bedankt.
Gerard18 januari 2013 om 07:32 #18097212c14nz heeft geen toerentalgever (krukassensor)
denk eerder dat je het in de ontsteking moet zoeken
onze corsa 1.2s deed laatst het zelfde, ontstekingsmodule vervangen
nergens last meer mee gehadzou ook even de contacten van de bougiekabels schoon maken
18 januari 2013 om 08:49 #18097213Kijk ook eens na of er water in de motorolie zit.
18 januari 2013 om 09:54 #18097214@GS2.6 wrote:
Kijk ook eens na of er water in de motorolie zit.
niet alle motorproblemen komen door lekke koppakking :D :wtf
18 januari 2013 om 13:05 #18097215Als het de koppakking was dan zou die ook beroerd lopen als hij wel loopt.
Klinkt inderdaad meer als een ontstekings-probleem of een kabelbreuk.
18 januari 2013 om 16:54 #18097216@kleinegee wrote:
Hallo kadett experts,
Ik heb even een vraagje. Ik ben in het bezit van een opel kadett e c1.4NZ met het volgende probleem. De auto valt regelmatig uit het niets stil. Als ik de auto na het stilvallen wil starten doet hij niets de motor draait wel rond maar wil niet aanslaan. Als ik echter terug kom ik na 30 min wil hij wel weer starten. De bobine is 2 jaar geleden vervangen samen met de bogies. Het is overigens niet altijd soms rijd hij zonder problemen. Zelf heb ik het idee dat het de brandstofpomp relais is of zoals ik op het forum heb gelezen de toerentalgever. Maar voordat ik de toerentalgever ga bestellen wil ik eerst de relais vervangen. Maar heb geen idee waar deze zich bevind. En stel dat het de toerental gever is valt hij dan ook gewoon stil zonder hortte of stoten of heb je dan het zelfde effect als het niet intrappen van de koppeling.
Alvast bedankt.
GerardVervang je ontstekingsmodule maar,
Die zit in de verdelerkap.
Zal straks even foto’s posten :)
Ga eerst eten :afroRik :)
18 januari 2013 om 17:20 #18097217@s2.6 De koppakking is het zeker niet, coolvloeistof is schoon, geen witte pluimen. Motor loopt gewoon goed als hij loopt.
@kadAstra:ik wacht geduldig op je foto’s weet je ook toevallig waar die relais zit, is dat niet toevallig onder de asbak.
Alvast bedankt voor het meedenken18 januari 2013 om 17:28 #18097218In de verdelerkap? onder de bobine bedoel je.
Gaan vaak stuk die dingen.18 januari 2013 om 17:42 #18097219@Fearless wrote:
In de verdelerkap? onder de bobine bedoel je.
Gaan vaak stuk die dingen.Bij een C1.6NZ zit de ontstekingsmodule onder de verdelerkap.
Bij een C1.4NZ niet dan ?
Alleen cilinderinhoud is anders toch ?
Vandaar dat ik “onder de verdelerkap” zeg.Maar als jij zegt dat ie onder de bobine zit dan is dat zo :thumbup
Rik :)
18 januari 2013 om 19:07 #18097220Oke dus de ontstekingsmodule zit onder mijn bobine. Dit zou het probleem kunnen zijn.
Maar weet een van jullie ook waar die brandstofpomp relais zit?.
Ik zit nu in de nacht dus kan er zondag pas mee aan de slag. Update volgt. Andere mogelijke oorzaken? bring it on18 januari 2013 om 19:12 #18097221Motorkap open.
Rubberen strip die langs de parafaanplaat loopt verwijderen.
dan links tegen het schutbord aan zit een zwart, vierkant blokje aan een klemmetje.
DIE moet je hebben !Rik :)
18 januari 2013 om 21:57 #18097222@trashmetal wrote:
c14nz heeft geen toerentalgever (krukassensor)
denk eerder dat je het in de ontsteking moet zoeken
onze corsa 1.2s deed laatst het zelfde, ontstekingsmodule vervangen
nergens last meer mee gehadzou ook even de contacten van de bougiekabels schoon maken
De C14NZ heeft WEL!!! een toerental gever, deze zit in de VOET van de ONTSTEKING, dit is een Pulsenwiel, met signaal vanger, (Geen hall-sensor zoals deze vaak genoemd word).
De 1.2S heeft trouwens ook een toerentalgever, (hall sensor in de voet van de ontsteking)
Bij jouw 1.2S was dat zwarte blokje in de onststeking waarschijnlijk gaar, en dan zijn veelal ook de stekkervoetjes op deze module veelal weggesmolten..
Deze module heeft de 1.4 niet in de ontsteking, maar onder de boibne zitten.@ Kleingee:
Ik zou op de sloop lekker zo’n ontsteking halen, incluis een branstof relais, dan ben je voor een paar 10tjes klaar.
Willem
18 januari 2013 om 22:41 #18097223@ Willem ( wim v6)
Dus als ik een nieuwe ontstekingsmodule en brandstof relais zou halen is er een grote mogelijkheid dat het euvel is verholpen. heb je nog een adres voor een sloop bij ons in de buurt?of kan dit ook? dan is het nieuw en ben ik 7 tientjes kwijt
Ontsekingsmodule
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/kadett/kadett-e-hatchback-00-1984-00-1991/14-i-llsgl-kat-01-1990-08-1991-44kw?frmOmschrijving=ontsteking” onclick=”window.open(this.href);return false;
Brandstofpomp relais alleen van een astra f maar wel met een c1.4nz, is dit een probleem, andere aansluiting?
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/opel/astra/astra-f-sedan-00-1991-00-1998/14i-gl-gls-kat-09-1991-09-1998-44kw/brandstofsyteem/relais-brandstofpomp” onclick=”window.open(this.href);return false;grt gerard
18 januari 2013 om 22:59 #18097224Ik ga altijd naar de Graaf in Leiden (langs de A44, bij wassenaar net voor je de A44 oprijdt vanaf de N44, naar links en dan paralell gaan rijden aan de A44), of Opdam in Valkenburg (3minuten rijden vanaf de graaf.
Bij de graaf zal je hem waarschijnlijk zelf eraf moeten sleutelen.
Deze ontstekingen zitten op de volgende opels:
Corsa-A: 1.2i 1.4i 1.4Si 1.6Si(GSi)
Corsa-B: 1.2i 1.4i
Kadett-E 1.3i 1.4i
Astra-F: 1.4ilet wel op type
let ook op hoe je oude afgesteld staat, zo moet de nieuwe ook terug,
Klinkt allemaal ingewikkeld, maar is simpel,
Benodigd gereedschap, sleutel 13, en een kniptangetje om de tyraps door te knippen als die aan het kabeltje zitten eventueel
Willem
18 januari 2013 om 23:30 #18097225Quote wim v6: Klinkt allemaal ingewikkeld, maar is simpel:
ik hoop dat je gelijk heb :D zal zondag even kijken.
PS waren het de onderdelen die ik via de link had aangegeven of zit ik er naast.grt gerard.
19 januari 2013 om 07:49 #18097226@wim-v6 wrote:
@trashmetal wrote:
c14nz heeft geen toerentalgever (krukassensor)
denk eerder dat je het in de ontsteking moet zoeken
onze corsa 1.2s deed laatst het zelfde, ontstekingsmodule vervangen
nergens last meer mee gehadzou ook even de contacten van de bougiekabels schoon maken
De C14NZ heeft WEL!!! een toerental gever, deze zit in de VOET van de ONTSTEKING, dit is een Pulsenwiel, met signaal vanger, (Geen hall-sensor zoals deze vaak genoemd word).
De 1.2S heeft trouwens ook een toerentalgever, (hall sensor in de voet van de ontsteking)
Bij jouw 1.2S was dat zwarte blokje in de onststeking waarschijnlijk gaar, en dan zijn veelal ook de stekkervoetjes op deze module veelal weggesmolten..
Deze module heeft de 1.4 niet in de ontsteking, maar onder de boibne zitten.@ Kleingee:
Ik zou op de sloop lekker zo’n ontsteking halen, incluis een branstof relais, dan ben je voor een paar 10tjes klaar.
Willem
indd dat zwarte blokje was half weggesmolten
zelfde probleem als ts, uitvallen uit het niets en na 5 min tikken en lopen
vandaar dat ik zeg ontstekingsmodule, brandstofrelais denk ik haast niet19 januari 2013 om 11:29 #18097227Ik zou het zoeken in de Computer. Mijn oom heeft hetzelfde type moter. 2jr geleden zelfde probleem. Bij Opel hebben ze em toen aan de computer gehangen. Temp sensor gaf een bij oplopen temp opeen een gat van -20. Na vervangen computer nooit meer problemen gehad.
ff zoeken op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m606263101-computer-stuurapparaat-c14nz-corsa-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;19 januari 2013 om 16:22 #18097228Computer van de c12nz, en c14nz. kun je pakken.
zowel kadett / corsa a en b / astra-f etc etc.
Deze computer hoeft bij een sloper ook niet veel te kosten.
Echter heb ik tot nu toe vaker de toerental gever kapot gehad met deze klachten dan een Branstofpomp relais of Computer.
Willem
19 januari 2013 om 16:27 #18097229Maareh wim-v6, die toerentalgever of ‘pulsenwiel’ die jij noemt, welk stukje elektra meet dat ‘pulsenwiel’? Een ‘hallgevertje’ toch? En dan heb je ‘t toch over een bosch of delco verdelerhuis?
Maar weet niet of de TS naar Arnhem durft te rijden ermee, ik heb nog een complete C14NZ liggen in onderdelen, kan zo effekes die delen die we vermoeden omwisselen :)
19 januari 2013 om 17:06 #18097230de TS heeft ook nog een C vectra..
Pulsenwieltje met spoeltje waar stroom op komt, magneet sensortjes is geen hall gevertje.
de C16NZ heeft wel weer een Hall-Gevertje, deze wekt zelf signaal op door stroom op te wekken , zit dan ook een spoel in het anker van het asje, en die spoel heb ik eens kapot ehad bij mijn kadett C16NZ
De Motoren met zo’n GROOOTTTEEE (Delco) verdererkap erop hebben een hall-gever.
De Bosch en Lucas ontstekingen hebben een pulsewieltje, deze word ook in de volksmond ook hall-gever genoemd omdat het er wel op lijkt.
Deze laatste doet iegenlijk hetzelfde als een gemiddelde krukassensor.Willem
19 januari 2013 om 22:06 #18097231@Aapje wrote:
Maareh wim-v6, die toerentalgever of ‘pulsenwiel’ die jij noemt, welk stukje elektra meet dat ‘pulsenwiel’? Een ‘hallgevertje’ toch? En dan heb je ‘t toch over een bosch of delco verdelerhuis?
Maar weet niet of de TS naar Arnhem durft te rijden ermee, ik heb nog een complete C14NZ liggen in onderdelen, kan zo effekes die delen die we vermoeden omwisselen :)
Bedankt voor je aanbod, maar gezien hij nu niet echt heel betrouwbaar is durf ik het niet aan om even naar Arnhem te rijden.
Vandaag vanuit mijn nachtdienst de auto even mij mijn garage neergezet en naar laten kijken. altijd leuk, kom je aan niets aan de hand, tot 4 keer toe gewoon aanslaan en rijden.
Maandag ga ik samen met mijn monteur aan de slag gezien sleuten op straat as maandag niet echt heel lekker zou is gezien de huidige weersvoorspelling.ik heb inmiddels een nieuwe bobine, brandstof relais en ontstekingsmodule in huis. nu maar hopen dat de vrouw as dinsdag gewoon naar haar werk kan rijden.
ik wil iedereen ven bedanken voor het meedenken :thumb :wors
jullie horen van me.
Grt gerard20 januari 2013 om 08:51 #18097232Ik zeg…. ontstekingsmodule .
Een ontstekingsmodule stopt er niet altijd meteen mee , die kan ook nog even door blijven sputteren . En ook nieuwe modules doen dat soms , dus als het probleem blijft ,omruilen voor een andere module.Mijn Kadett (1.3 NB S6 1987 ) viel echt op elke invoegstrook stil of midden op de snelweg .
Dan trok ik , als ie eenmaal stil stond 1 voor 1 de bougiekabels er af en deden ze er weer op ….. en dan startte hij weer …bizar genoeg.
Dus ik denk dat die auto het dinsdag weer prima gaat doen :thumb
20 januari 2013 om 09:32 #18097233Klopt helemaal.
Mn module van mn E haperde ook waardoor hij op de gekste momenten niet wou starten.
Toen ik 2 minuten nadat ik de E had gebruikt weer wilde starten toen wist ik het: ontstekingsmodule.
Die dus vervangen en sindsdien GEEN last meer gehad :thumbRik :)
20 januari 2013 om 10:06 #18097234@KadAstra-EF wrote:
@kleinegee wrote:
Hallo kadett experts,
Ik heb even een vraagje. Ik ben in het bezit van een opel kadett e c1.4NZ met het volgende probleem. De auto valt regelmatig uit het niets stil. Als ik de auto na het stilvallen wil starten doet hij niets de motor draait wel rond maar wil niet aanslaan. Als ik echter terug kom ik na 30 min wil hij wel weer starten. De bobine is 2 jaar geleden vervangen samen met de bogies. Het is overigens niet altijd soms rijd hij zonder problemen. Zelf heb ik het idee dat het de brandstofpomp relais is of zoals ik op het forum heb gelezen de toerentalgever. Maar voordat ik de toerentalgever ga bestellen wil ik eerst de relais vervangen. Maar heb geen idee waar deze zich bevind. En stel dat het de toerental gever is valt hij dan ook gewoon stil zonder hortte of stoten of heb je dan het zelfde effect als het niet intrappen van de koppeling.
Alvast bedankt.
GerardVervang je ontstekingsmodule maar,
Die zit in de verdelerkap.
Zal straks even foto’s posten :)
Ga eerst eten :afroRik :)
Zit NIET in de verdelerkap bij de C14NZ, maar onder de bobine.
21 januari 2013 om 15:24 #18097235Zo vandaag lekerbezig geweest we hebben de bobine, brandstofpomp relais en ontstekingsmodule vervangen.
Hierna nog even op de brug gezet om de olie te vervangen en gelijk even het olie filter en brandstof filter gedaan.
Het was staren en rijden, nu maar hopen dat hij ook wegblijft. Gezien hij het niet altijd deed.
Fingers xIk wil juliie even bedanken voor het medenken
Grt gerard -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.