Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G valt soms uit tijdens het rijden bij het koppelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2013 om 00:02 #17254527
Hallo allen!
Ik rijd al een lange tijd de astra G X18XE1 en heb nu heel af en toe last van een raar probleem.. Als ik rijd en ontkoppel om te schakelen valt de motor soms dood.. Ik vind dit best storend en gevaarlijk aangezien mijn stuurbekrachtiging ed het dan ook niet meer doen.
De lichtjes op mn dashbord die lichten dan op alsof ik net de sleutel in stand 2 gedraaid heb. Laat ik de koppeling los (tijdens het rijden uiteraard) dan draait de motor weer gewoon alsof er niks gebeurt is, ook als ik met de sleutel de motor start gaat ie gewoon weer door alsof er niks gebeurt is.
Iemand enig idee waar dit probleem van daar komt?!? :wtf
16 januari 2013 om 00:10 #18096466Laten uitlezen door of een tech2 of een opcom , foutcodes die worden opgeslagen.
En als je stilstaat en trapt dan de koppeling in wat doet die dan.16 januari 2013 om 00:41 #18096467@Blue-Dragon wrote:
Laten uitlezen door of een tech2 of een opcom , foutcodes die worden opgeslagen.
En als je stilstaat en trapt dan de koppeling in wat doet die dan.Het is me nog nooit bij stilstand overkomen, alleen maar tijdens het rijden…
16 januari 2013 om 09:42 #18096468vuile EGR klep
16 januari 2013 om 10:20 #18096469Kan zijn Krukassensor, EGR, Nokkenassensor. Nu is de vraag start die moeilijk daarna. ? Loopt die hoog intoeren na het starten?
Hoog in toeren moeilijk starten is meestal EGR. Schommelen in toeren en moeilijk starten is meestal krukassensor. Nokkenassensor is enkel last van schommelingen in toeren. Maar bij starten meestal weinig van te merken en soms kun je niet doortrekken tot boven de 4500 rpm16 januari 2013 om 13:26 #18096470@Haasje17 wrote:
Kan zijn Krukassensor, EGR, Nokkenassensor. Nu is de vraag start die moeilijk daarna. ? Loopt die hoog intoeren na het starten?
Hoog in toeren moeilijk starten is meestal EGR. Schommelen in toeren en moeilijk starten is meestal krukassensor. Nokkenassensor is enkel last van schommelingen in toeren. Maar bij starten meestal weinig van te merken en soms kun je niet doortrekken tot boven de 4500 rpmNa het uitvallen start hij weer gewoon alsof er niks gebeurd is… Geen schommeling in toeren, geen rare reacties op de gaspedaal, geen beperkte vermogen.. Echt letterlijk alsof er niks gebeurd is :(
16 januari 2013 om 14:46 #18096471Als het een sensor fout is dan moet dit gewoon te zien zijn als ik het laat uitlezen toch?
16 januari 2013 om 19:50 #18096472Er zal een foutmeldings code aangegeven worden en van daaruit gaan ze verder met onderzoeken.
16 januari 2013 om 20:15 #18096473Nokkenas en krukassensors geven heel vaak problemen zonder foutcodes.
16 januari 2013 om 21:11 #18096474Statusupdate!
Mn auto is net een keer of 6 achter elkaar uitgevallen (Na een koude start met -7,5 graden). Zodra ik in neutraal eventjes gas gaf (bij stilstand) en de toeren liet zakken, bleef het een micro seconde sputteren bij 500 toeren en viel vervolgens uit. Dit gebeurde een aantal keren achter elkaar. Na het uitvallen ging het starten niet zo zeer moeizaam, maar had wel een tikkeltje langer nodig om aan te slaan. Viel me ook op dat vlak na het starten, het accu lichtje heel vaagjes knipperde een seconde of 5. Vervolgens de auto een minuut stationair laten draaien en besloot toen om te gaan rijden.
Als ik tijdens het rijden ging koppelen en de toeren liet zakken, zakte de toeren net tot 500 toeren en ging het schommelen tussen 500-1000 toeren en is 1 keer zelfs uitgevallen.
Kan iemand hier nu een conclusie uit trekken? Of gewoon de nokkenas en krukkenas sensor laten vervangen?
16 januari 2013 om 21:16 #18096475Wat je eerst zelf is kunt controleren en doen is kijken of het gasklephuis smerig is.
:thumbup
viewtopic.php?f=150&t=15784516 januari 2013 om 21:30 #18096476Bedankt voor de tip Blue-Dragon! Heb heb alleen geen plaats waar ik er makkelijk aan kan werken dus zal dat volgende week ergens moeten doen dan…
Los van het probleem van dit topic, zit ik ook ergens anders mee. Tijdens het koppelen voor het schakelen blijven de toeren net een seconde langer hangen voordat ze zakken, zou dit mede door een vuile gasklep kunnen komen?
16 januari 2013 om 21:38 #18096477Meende dat het normaal was als die dat doet .
Maar kijk eerst is naar het gasklephuis en dan vooral onder de gasklep daar zit altijd de meeste zooi.16 januari 2013 om 21:44 #18096478Het is inderdaad je gasklephuis….
16 januari 2013 om 23:59 #18096479Bedankt allemaal! Ik weet wat me te doen staan! :thumb
17 januari 2013 om 07:54 #18096465of egr die niet sluit geeft zelfde probleem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.