Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g met c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2013 om 20:31 #17254520
hallo
ik zou graag willen weten of het haalbaar is om een astra g 1.8i 16v station (1998) met c20let op kenteken te krijgen is
zonder dat deze naar lelystad hoefik zat zelf te denken kompleet uitaat van een astra g opc caravan eronder voor het geluid zo veel mogelijk tegen te gaan
de remmen van de opc astra g de 308!
200 cel katalysator
stabilisator van 22mm voor
iemand nog tipsik heb hier een c20let kompleet gereviseerd
krukas naar de eerste overmaat
ook de nieuwe zuigers
nieuwe drijf stangen
nieuwe lagersalvast ontzetten bedankt
turbo kompleet gereviseerd
dus ik dacht erin met dat blok leuk voor de zomeralleen moet veel haken mijn die dure http://www.opel-tuning.nl
alvast bedankt
heb iemand hier ervaring meer ?? ik hoor het wel15 januari 2013 om 20:33 #18096419Welk jaar is je G?
aantal vermogen van 1.8 naar 2.0 turbo is te groot, je moet altijd keuren.
15 januari 2013 om 20:36 #18096420het jaartal is 1998
keuren wil dat best doen maar eiggelijk niet naar lelystad vind dat belagelijk15 januari 2013 om 20:38 #18096421waar kom je dan vandaan?
Ik ben ook al vanuit Maastricht naar Lelystad moeten rijden om een scooter van brom naar snor te laten keuren.
RDW 15km van maastricht af doen dat niet.. weet niet hoe het zit met de rdw bij jou in buurt?? kan je altijd voor bellen om het na te vragen.
15 januari 2013 om 20:43 #18096422OMdat die van 98 is moet je zoiezo naar lelystad.
15 januari 2013 om 20:49 #18096423ik woon in ossendrecht en in roosendaal zit een rdw keur station
ik wil de auto laten keuren zo dat het op kenteken staat
maar als ik naar lelystad moet ie zijn belaggelijk duur met alles
snap het wel anders zou iedereen het doen
als de auto volgens alle veiligheidsaspecten vol doet lijk mij dat het alleen nog maar co2 uitstoot meting moeten doen15 januari 2013 om 20:52 #18096424Maakt niet uit stuur maar eens een mail naar de rdw. Hij moet omgekeurd worden als je van motorcode veranderd. En al pas je remmen en dergelijke aan zoals deze moeten zijn bij de opc moet dat nog allemaal getest worden en gekeurd. Reken maar op een bedrag van 700 tot 1500 euro om het om te keuren.
15 januari 2013 om 20:53 #18096425alles wat jonger is dan van 1998 moet naar lelystad toe
15 januari 2013 om 20:58 #18096426en dan maar hopen dat het geluid ook nog in orde is ander het blok je toch maar verkopen
wat ik erg jammer gaat vinden15 januari 2013 om 21:01 #18096427geluid is gewoon in orde als je orgineel uitlaatsysteem gebruikt wat onder de g gelevert is spruitstuk gewoon orgineel van het motorblok.
15 januari 2013 om 21:05 #18096428@peterastra wrote:
en dan maar hopen dat het geluid ook nog in orde is ander het blok je toch maar verkopen
wat ik erg jammer gaat vindenleuk project :jerry met de standaard dempers van de opc zal je daar echt geen problemen mee krijgen
15 januari 2013 om 21:21 #18096429dan toch maar het bokje verkopen ga dan voor
15 januari 2013 om 23:28 #18096430Ben van een 1.8 16V naar een X20XER gegaan en moest hiermee ook naar Lelystad .
Remmentest van 160km bot op de remmen dit 5 tot 6x.
Geluidstest achterkant en ook aan de voorkant.
Km tellertest meten ze na of de snelheidsmeter niet teveel afwijkt.
Weggedrag testen.En hier zat een aardig prijskaartje aanvast..
Hier een stukje over de motor wijziging.
RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motorAls u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.
het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
Deze verplichting om het voertuig te keuren, is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Eisen waarop de RDW toetst
Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Dit zijn eisen betreffende de verkeersveiligheid en milieuaspecten. In de volksmond de eisen voor de APK, aangevuld met een aantal extra eisen, zoals extra donker gemaakte ruiten, geluidsproductie en gebruikerseisen. De permanente eisen maken deel uit van de Regeling Voertuigen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, zie http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW de toelatingseisen (dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen)
en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
Complete motor met versnellingsbak ingebouwd
Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.
Bovenstaande is niet van toepassing bij een brandstofwijziging naar LPG of aardgas, of wijziging naar elektrische aandrijving. In deze gevallen worden de toelatingseisen die gelden op de dag van de wijzigingskeuring getoetst.
Keuringslocaties
U kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW als:
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1998, of
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.Voor het maken van een afspraak zie: keuringsafspraak maken of annuleren.
In overige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. De keuring moet dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.
Kosten van de keuring
Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW16 januari 2013 om 07:22 #18096431“Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.”
dit betekend dus dat je niet altijd naar lelystad hoeft, al heb je een wagen van na 1998
handig om te weten voor mensen die een swap willen doen16 januari 2013 om 07:38 #18096432Je moet dan wel de papieren hebben van de donorauto toch?
16 januari 2013 om 07:53 #18096433Dat is wat er staat ;)
maar dit schept natuurlijk wel mogelijkheden om de moeilijke en dure tests te omzeilen16 januari 2013 om 10:02 #18096434Je moet dan de oorspronkelijke type goedkeuring papieren hebben voor dat type motor met overige aanpassingen die nodig zijn.
C20LET is geen type goedkeuring voor in een g dus kan zoiezo niet.16 januari 2013 om 11:24 #18096435AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kan een c20let gewoon in elke wagen lepelen voor 1998 (met papieren van donor) als de wagen apk waardig is en de inbouw
deugdelijk is gedaan. van en na 98 moet hij naar lelystad.. het is echt niet zo lastig als mensen beweren hier. Ik heb mijn c20let
ook in een keer in een Kadett C goedgekeurd gekregen met alleen de papieren van de donor erbij.16 januari 2013 om 11:36 #18096436@Haasje17 wrote:
Je moet dan de oorspronkelijke type goedkeuring papieren hebben voor dat type motor met overige aanpassingen die nodig zijn.
C20LET is geen type goedkeuring voor in een g dus kan zoiezo niet.als je de tekst letterlijk neemt staat er iets anders :D
16 januari 2013 om 11:39 #18096437Ik praat hier uit eigen ervaring ben er ook mee aangehouden omdat er niks op papier stond over een motorombouw.
En moest me asap bij het RDW gaan melden , eerst naar Zwolle geweest daar hebben ze een aantal keuringen gedaan.
En van daaruit hebben ze toen ook de afspraak gemaakt voor een test in Lelystad RDW .Heb toen ik in Lelystad was ook alles nog is nagevraagd hoe of het allemaal zit.
Ik had ook de gegevens van de donor auto en alles 1op 1 over gezet tot aan tellerbak toe.
En heb bij opel duitsland naar een type goedkeuring van een opc en een 1.8 16V sport gevraagd maar die wilde ze me niet geven.En alles vanaf bwj 1998 die moeten allemaal voor een test naar Lelystad.
Heb je een auto voor 1998 dan kan je er gewoon mee naar een RDW station en kost het je ongeveer 54euro.16 januari 2013 om 12:22 #18096438Ik heb toendertijd voor mijn x20xer ombouw de typegoedkeuringspapieren gewoon bij opel nederland ogevraagd en kreeg deze gewoon in mijn brievenbus.
Voor remmerij en dergelijke zou je deze kunnen opvragen. als je dan tevens de c20let typegoedkeuring voor het model opvraagt waar hij uit komt is het mischien wel een stuk goedkoper.16 januari 2013 om 13:11 #18096439AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Haasje17 wrote:
Ik heb toendertijd voor mijn x20xer ombouw de typegoedkeuringspapieren gewoon bij opel nederland ogevraagd en kreeg deze gewoon in mijn brievenbus.
Voor remmerij en dergelijke zou je deze kunnen opvragen. als je dan tevens de c20let typegoedkeuring voor het model opvraagt waar hij uit komt is het mischien wel een stuk goedkoper.Remmerij hoef je niet te overleggen. Het moet degelijk zijn gemonteerd. Ik heb achter een combinatie met Ford Fiesta remklauwen en voor van een Kadett E GSi 16v. Ze doen zo ie zo een remmentest dus het moet zo ie zo naar standaard
goed remmen (APK eis zo ie zo).16 januari 2013 om 21:02 #18096440iedereen toch bedankt
heb toch besloten om alles te verkopen16 januari 2013 om 22:18 #18096441dat is wel heel abrupt :( wil je de reden mischien delen met forumleden :D ) zo niet Respect.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.