Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › auto valt in noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2013 om 17:31 #17254508
Hallo ik heb een vectra c van 2004 een 2.2dti. Ik heb al een tijdje een probleem met mijn auto. Zodra ik rond de 3500-4000 touren rij valt hij in noodloop. We hebben hem uitgelezen en geeft aan dat het de luchtmassameter zou moeten zijn, maar dat was het dus niet. Ik hoor dat het aan veel dingen zou kunnen liggen. Daar word ik niet vrolijk van. Ook heb ik gelezen zodra ik de turbodruk zou verlagen dat het dan weg zou zijn. Maar dan heb ik de oorzaak nog niet gevonden en je bent vermogen kwijt. En ze zeggen de egr klep, en vandaag heb ik gehoord dat het ook aan de lambdasonde zou kunnen liggen. Bij warm weer valt hij een stuk minder snel in zijn noodloop. Weet iemand wat specifieker wat het probleem zou kunnen zijn.
Mvg. Maud vankan
15 januari 2013 om 19:15 #18096338Kan zoveel zijn.
Kan bijv net zo goed brandstofpomp zijn of iets anders wat heel klein is.
Is zo niet te zeggen.Misschien proberen nog wat specifieker problemen uit te leggen, kunnen de wat meer bekendere met de 2.2dti misschien wat meer filteren.
15 januari 2013 om 19:27 #18096339Heel vaak zijn het je vacuumleidingen ( kleine zwarte of witte slangetjes rond je motorblok ) de ergens valse lucht zuigen door een lek of broos tussenstukje.
Haal ze stuk voor stuk eens los en druk ze weer goed vast. Mss is het daarna voorbij.
Bij mijn vorige 2.0DTL was dit ook het geval !15 januari 2013 om 19:30 #18096340Ok, bedankt voor de tip. Ik ga het proberen.
15 januari 2013 om 22:23 #18096341Overigens kan het zeker geen kwaad om de EGR schoon te maken en kan het ook een oorzaak voor jou probleem zijn. Je hebt hem zo los dan op je gemak binnen even schoonmaken en terug plaatsen.
16 januari 2013 om 06:53 #18096342Ok, en waar zit hij precies?
16 januari 2013 om 08:43 #18096343onder het zwarte afdek plaatje voorzijde blok
16 januari 2013 om 08:54 #18096344@JelleV wrote:
Overigens kan het zeker geen kwaad om de EGR schoon te maken en kan het ook een oorzaak voor jou probleem zijn. Je hebt hem zo los dan op je gemak binnen even schoonmaken en terug plaatsen.
Ik heb de egr klep eruit gehaald en ga hem schoonmaken. Heeft het zin om wat onder de egr klep zit ook schoon te maken. Ik heb een foto gemaakt maar ik weet niet hoe ik de foto kan toevoegen.
16 januari 2013 om 08:55 #1809634516 januari 2013 om 11:31 #18096346Jah heeft zeker zin hoe minder er van die aangekoekte smurrie er zit hoe beter. Zelf heb ik hem schoongemaakt met ontvetter.
16 januari 2013 om 19:01 #18096347Foto uploaden bij photobucket dan img kopiëren thats how i do it :angel
17 januari 2013 om 09:51 #18096348@JelleV wrote:
Jah heeft zeker zin hoe minder er van die aangekoekte smurrie er zit hoe beter. Zelf heb ik hem schoongemaakt met ontvetter.
Hoi, bedankt voor je informatie. Mijn auto loopt weer zoals het hoort. Was niet normaal hoeveel roet er in zat. Hoe kan je dat voorkomen? Heeft het zin om iets van het merk wynns in de diesel te gooien. Om het op te lossen? Of heb je een andere tip?
18 januari 2013 om 22:31 #18096349Als het over enkele tienduizende kilometers weer gebeurt wederom schoonmaken ;) Maar als je het goed hebt gedaan dan zou ik er niet meer over nadenken.
19 januari 2013 om 06:18 #18096350@JelleV wrote:
Als het over enkele tienduizende kilometers weer gebeurt wederom schoonmaken ;) Maar als je het goed hebt gedaan dan zou ik er niet meer over nadenken.
Ok, bedankt.
Groeten Maud vankan
19 januari 2013 om 08:13 #18096351je kan de egr klep ook afdoppen . althans ik heb het bij me astra g ook gedaan , je kan bij de opel dealer daar een plaatje voor halen . die zet je er tussen ,
19 januari 2013 om 08:15 #18096352je moet hem dan allen bij de dealer ff uitlaten progammeren .
19 januari 2013 om 10:36 #18096353EGR kan bij de 2.2 DTI niet worden uit geprogrammeerd wel bij de nieuwere Fiat blokken (1.9 cdti)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.