Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Velgen poedercoaten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2013 om 21:50 #17254358
Hoi, heb knappe Calibra uit ’93 met originele velgen (die dichte weet je wel). Maar die corroderen nogal.
Wie heeft ervaring met poedercoaten? En wat mag dat normalerwijs kosten?
Vriend van mij heeft t zelf gedaan, geschuurd en gespoten, maar dat lijkt mij niets. Het is een zwarte originele 8v met schuifkantel en boardcomp. De velgen waren indertijd optie van Opel, maar ik zie ze nooit ergens! En de standaard Calibra velgen zijn mooier. Ik probeer foto’s nog te posten ben benieuwd of iemand ze kent.
Alvast bedankt en groeten van Jappiejoow, een Calibrafan
11 januari 2013 om 22:01 #18094320Poeder coaten zal zeker een mooi resultaat geven. Heb een set liggen (bbs) gepoedercoat. Kleur zal wel afwijken aan origineel verwacht ik. Die kunststof naafkapjes daar in tegen kunnen niet gecoat worden dus moet in die zelfde kleur worden gespoten.
Kosten: Geen idee…11 januari 2013 om 23:04 #18094321Ik heb vier ATS Classics laten stralen en coaten met een kostenplaatje van ca. € 300,-
Kleur is RAL9006 hoogglans
13 januari 2013 om 22:35 #18094322Ik heb voor zowel m’n Calibra als m’n Corsa de velgen laten stralen en poedercoaten.
Heb ik laten doen bij Van Gelder in Zwolle. Was slechts 150 euro voor 4 velgen (17inch). Daar tegenover staat wel dat je slechts zwart, wit of grijs kan kiezen, en in hoogglans, zeideglans of mat. En dan gaat t “tussendoor”, dus het kan zomaar dat je je velgen 2 weken kwijt bent.Welke velgen bedoel je precies eigenlijk? de 6spaaks GM/Intra velgen? Of die met de 5 gaten langs de rand?
Of bedoel je de optionele BBS velgen uit de Irmscher upgrades gids?13 januari 2013 om 22:50 #18094323Wij gaan ook altijd naar van Gelder. Liggen al een maand 2 setjes bbs van ons. Je moet geen haast hebben, maar hun kwaliteit is echt super!
Overigens kon ik kiezen uit alle ral kleuren?
14 januari 2013 om 09:21 #18094324Oh, dan is dat nieuw. Voor mij is het al een tijdje terug. Wel leuk als je alle RAL kleuren inderdaad kan kiezen :)
14 januari 2013 om 20:01 #18094325Een beetje powder coat bedrijf spuit alle RAL kleuren.
Dus ik zou ff rondvragen.Prijs tussen de 100 en 150 Euro meestal per 4 velgen.
Nooit geen zorgen meer maken om pekel !
14 januari 2013 om 22:14 #18094326ik was ook 150 euro kwijt,bij MRB in badhoevedorp,erg mooi geworden,het was maar een roestige janboel bij mij.
14 januari 2013 om 23:03 #18094327Heb mijn BBS jes bij wheeltrim in nijkerk laten doen ze zijn zeker niet de goedkooste maar wel super kwaliteit :thumb
de kleur keuze is hier beperkt tot zilver,zilver met grote vlok en goud mettallic19 februari 2013 om 15:13 #18094328Mijn spuiter (en poedercoater!) raadt voor velgen poedercoaten af. Hij zegt dat dat spul zo sterk en hard is dat met krassen een veel groter oppervlak al los komt van het metaal waar dan veel langer vocht achter blijft hangen en dus veel grotere lelijke blaren gaan ontstaan dan met een goede gespoten coating. Hij biedt spuiten (en geheel handmatig balanceren, schuren enz) aan voor 40 euro per velg en voor poedercoaten minstens 60 euro per velg. Met zijn advies snijdt hij dus eigenlijk zichzelf alleen maar in de vingers, daarom geloof ik zeker wel zijn verhaal.
Hij zegt dat poedercoaten over anodiseren wel beter houdbaar is, maar alleen nog maar veel duurder.
19 februari 2013 om 15:44 #18094329Sja, misschien, maar ik heb nergens last van.
Ik rijdt al 2 jaar op gepoedercoate velgen en heb ook al wel krassen (keertje stoepje gepakt, kutzooi :X ) maar geen blaren oid.Zal vast wel mee vallen.
Daarbij is een goede poedercoat veel harder en krasbestendiger dan lak.
Je moet dus echt flink je best doen om een kras te maken. (zoals een stoeprand meepakken….)
Je mag er echt wel met een baksteen op slaan voordat je een krasje hebt. Wat simpele steenslag doet helemaal niks op poedercoat.19 februari 2013 om 16:34 #18094330Je zal in beide allerlei kwaliteiten hebben, heb ook veel dingen in het verleden laten poedercoaten die al krassen als je er naar kijkt, en met 2K gespoten delen ook wel iets er tegen aan laten vallen dat er geen bal aan de hand was….. Je moet in de eerste plaats natuurlijk oppassen met stoeprandschade…
Maar goed, de topicstarter had twijfels over spuiten, maar dat is dus niet zo maar aan te nemen dat het slechter is en poedercoaten altijd beter. Ik heb ook ooit als fietsenmaker gewerkt en toen gepoedercoate skelters verkocht waar de coating er in no time af bladderde. Kijk maar eens naar die peperdure Brompton vouwfietsjes, daar hoef je ook geen twee tellen mee door de pekel te rijden…
19 februari 2013 om 17:58 #18094331Mij is poedercoaten afgeraden omdat het er lang niet zo helder, licht en mooi uit komt te zien als dat ze gespoten worden en dit kwam van iemand die beide opties uit kon voeren.
Om te bewijzen dat mooi gespoten niet lelijk hoeft te zijn of worden hier mijn gespoten velgen:
19 februari 2013 om 19:15 #18094332Nou ik heb nog een kleppendeksel van een C20XE liggen die mijn spuiter dus wel gepoedercoat heeft met wat hij zei speciale velgen coating en dat is zilvergrijs metallic met een glanslaag en dat is wel prachtig helder hoor. En om Joost mag weten wat voor reden raadde hij het daar weer wel voor aan…
Het is wel mooi en het is keihard en krast niet snel, maar volgens hem als je stoeprandschade rijdt dan is het krasje wat je ziet al een enorme plek coating die los op het metaal ligt, juist omdat het zo keihard is en dus om de kras heen zichzelf veel verder los drukt. En volgens mij had hij het ook er over dat schade met lak veel mooier en makkelijker bij te werken is dan poedercoat.
Nou is dit ook niet de eerste de beste coater en hij doet veel klussen ook voor gemeentes, brandweer, politie enz en dat moet allemaal aan normen voldoen en hij heeft voor poedercoat ook allerlei verschillende poeders met allerlei eigenschappen….
Volgens hem is prijs/kwaliteit/duurzaamheid van een 2K natlak gewoon beter dan poedercoat. Overigens gaat dat ook net zo hard de oven in bij hem… (maar dan uiteraard een aangepaste temperatuur…)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.