Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Z20EH turbo opbouwen Z20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2013 om 20:26 #17254282
Beste OPC ers
Heb jaren bij de opel gewerkt maar niet in het opc tijdperk.
Wel jammer merk ik nu.
Maar dat gaat goed komen.Eindelijk maar eens een topic geopend.
Wil graag wat meer info over Een Z20LEH turbo.
Zijn er nog kwaliteits verschillen in de turbo’s?
Wie heeft of weet er nog 1 te koop?
alle info is welkom.8 januari 2013 om 21:05 #18093320turbo kopen bij courteney in engeland incl de olierestrictiebout
is orrigineel kkk/gm
8 januari 2013 om 21:20 #18093321Bout heb ik er al in. :thumb
Wil er alleen een andere turbo op en ik lees dat een LEH beter is dan een LET.even wat anders past een LEH kop op een LET blok?
anders kan ik de kleprubbers vervangen en dan een kopwissel doen.
Of verander ik dan de compressie verhouding?
sorry voor de vragen wil graag meer weten voor ik dingen los haal.9 januari 2013 om 11:17 #18093322Kop is hetzelfde.
Compressieverhouding wordt door de zuigers beinvloed, dus nee die verander je niet.
9 januari 2013 om 18:09 #18093323Daar heb je gelijk in.
maar als de verbrandingsruimte groter is dan zou het iets uit kunnen maken.
Ga eerst eens kijken wat er te koop is.
Als je wat weet laat het m weten.Bedankt voor jullie info.
Ga ik nog wel eens gebruik van maken.
Eerst de Opc reviceren.11 januari 2013 om 08:56 #18093324@Baas J. wrote:
Kop is hetzelfde.
Compressieverhouding wordt door de zuigers beinvloed, dus nee die verander je niet.
CR wordt zeker ook door de kop beinvloed.
Als je hem extreem vlakt, dan gaat de CR echt omhoog.Vorm van de verbrandingskamers heeft ook inlvoed op de CR.
11 januari 2013 om 10:16 #18093325Bedankt voor je info,
wil eigenlijk een tweede kop hebben dan kan ik daar nieuwe geleiders en rubbers inzetten.
Die zijn toch wel matig.
En dan de koppen omwisselen.
Misschien spaar ik wel door voor een compleet Z20LEH blok met 6bak. eerst tijd maken.
Zie ze ook niet veel te koop staan.11 januari 2013 om 11:12 #18093326Ja maar je vlakt je kop nooit extreem.
En inderdaad de vorm van de verbrandingskamers beinvloed de CR, maar z20let en z20leh kop is hetzelfde. Het is geen puch maxi ;P
12 januari 2013 om 01:43 #18093327Als je bij courtenay een leh lader gaat bestellen, bestel er dan ook meteen een nieuwe retourleiding erbij.. Kost iets meer maar tis best een kutklus om em te vervangen en zou sonde zijn als die naar de knoppen gaat
5 april 2013 om 20:08 #18093328@rodimaanth
heb je al een leh turbo gevonden? ik ben ook op zoek naar een andere. in de mijne zitten 2 flinke scheuren.5 april 2013 om 20:17 #18093329Er staat er 1 te koop op marktplaast. Onder de zoekterm z20leh.
Ben zelf nog op zoek naar alleen een uitlaatspruitstuk.6 april 2013 om 17:18 #18093330Zijn de spruitstukken los te krijgen dan. Dat is bij mij namelijk het enige wat kapot is. Maar dan moet wel de turbo omgezet worden, toch?
6 april 2013 om 17:56 #18093331Zijn los te krijgen maar best duur. Turbo is idd over te zetten. Ik ben zelf opzoek naar een defecte let turbo voor het spruitstuk.
Die zijn wel voor 50 euro te koop.6 april 2013 om 17:58 #18093332http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350018&hid=&lhid=&lvid=#” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even alleen maar om een voorbeeld te geven.
6 april 2013 om 19:02 #18093333Ik denk dat ik het op een complete set houd. Met mijn beginnende autokluservaringen zal ik me daar maar niet aan wagen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.