Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Temperatuur komt niet boven de 80graden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2013 om 19:15 #17254230
Hallo,
Bij mijn vectra c 3.2 V6 komt zijn temperatuur niet boven de 80graden(na 1,5uur rijden).
Ik krijg ook steeds een storingsmelding van de motorkoelventilator :hmmzwat zou dit kunnen zijn??
6 januari 2013 om 19:33 #18092196Thermostaat aan z’n eind.
6 januari 2013 om 20:09 #18092197Kan ik deze makkelijk vervangen?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
6 januari 2013 om 20:42 #18092198Het is wel even wat sleutelwerk, maar het is prima te doen. Naar mijn weten zit de thermostaat in de V naast je warmtewisselaar. Luchtinlaat eraf, inlaatspruitstuk eraf, en dan zie je ‘m aan de distributie-zijde zitten.
6 januari 2013 om 20:55 #18092199@Klopper wrote:
Het is wel even wat sleutelwerk, maar het is prima te doen. Naar mijn weten zit de thermostaat in de V naast je warmtewisselaar. Luchtinlaat eraf, inlaatspruitstuk eraf, en dan zie je ‘m aan de distributie-zijde zitten.
En welke pakkingen moet ik dan nog vervangen? En hoe kan ik hem dan ontluchten?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
6 januari 2013 om 21:26 #18092200Bij je thermostaat zit meestal meteen een pakking. Ontluchten gebeurt naar mijn weten vanzelf.
Wat betreft je bougies; luchtinlaat eraf, bougie-kabels / bobinebrug eraf en je kan erbij.7 januari 2013 om 12:48 #18092201Wat is de normale bedrijfstemperatuur? Die van mij wordt ook niet veel warmer dan 80 graden denk ik.
De naald komt wel redelijk snel omhoog, maar nooit erg ver.7 januari 2013 om 12:52 #18092202@Kano wrote:
Wat is de normale bedrijfstemperatuur? Die van mij wordt ook niet veel warmer dan 80 graden denk ik.
De naald komt wel redelijk snel omhoog, maar nooit erg ver.Dat is bij mij ook zo, erg vlug op temperatuur maar niet boven de 80 graden.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
7 januari 2013 om 21:31 #18092203als ie vlot op rond de 80 graden komt zou ik er niet veel aan doen.
als je storing in je koelvin hebt, zou ik daar wel naar laten kijken, kan een kapotte vin, weerstand of relais zijn, heeft verder niks met de temperatuur te maken.Thermosstaat vervangen Vectra-C 3.2 V6 automaat, en t ding kwam ipv tussen de 75 en 80 graden, niet verder dan 82 graden.
Mijn 2.5 V6 kwam op de meter ook niet verder dan 82graden, kwam bij stationair draaien niet verder dan 88 graden dan sloeg de koelvin aan.
Mijn 3.0 V6 komt ook niet veel verder dan 82graden op de meter, tenzij ik m stationair laat draaien, dan loopt ie op tot hooguit 88graden, dan slaat de koelvin aan.Willem
7 januari 2013 om 22:42 #18092204@wim-v6 wrote:
als ie vlot op rond de 80 graden komt zou ik er niet veel aan doen.
als je storing in je koelvin hebt, zou ik daar wel naar laten kijken, kan een kapotte vin, weerstand of relais zijn, heeft verder niks met de temperatuur te maken.Thermosstaat vervangen Vectra-C 3.2 V6 automaat, en t ding kwam ipv tussen de 75 en 80 graden, niet verder dan 82 graden.
Mijn 2.5 V6 kwam op de meter ook niet verder dan 82graden, kwam bij stationair draaien niet verder dan 88 graden dan sloeg de koelvin aan.
Mijn 3.0 V6 komt ook niet veel verder dan 82graden op de meter, tenzij ik m stationair laat draaien, dan loopt ie op tot hooguit 88graden, dan slaat de koelvin aan.Willem
Oké, dus deze temperaturen zijn normaal. Maar nog wel een vraag over die storing, als ik de ventilators test doen ze het goed. Welke relais zijn dat? En kan ik die ook testen? En die weerstanden die zitten toch in de ven zelf daar kan ik toch niks aan doen of moet ik dan de compleete ven vervangen?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
7 januari 2013 om 22:51 #18092205@Klopper wrote:
Bij je thermostaat zit meestal meteen een pakking. Ontluchten gebeurt naar mijn weten vanzelf.
Wat betreft je bougies; luchtinlaat eraf, bougie-kabels / bobinebrug eraf en je kan erbij.Boven op je warmtewisselaar zit je collector (tussenstuk waar je luchtinlaat opzet) met aan weers kanten een vloeibare pakking, moet je die pakkingen vervangen bij het terugmonteren?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
8 januari 2013 om 10:04 #18092206Vloeibare pakking moet je toch altijd vervangen? Maar volgens mij zitten daar gewoon rubbere pakking ringen, die zijn meestal nog goed.
8 januari 2013 om 10:23 #18092207Dus deze kan ik zo terug plaatsen daar moet ik niks meer aan doen dan? En heb ik dan geen lekkages? Of voor de zekerheid een beetje vloeibare pakking erop leggen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
8 januari 2013 om 10:25 #18092208Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
8 januari 2013 om 10:39 #18092209Als je voelt dat die rubbers nog goed (voldoende hoogte en niet hard/gebarsten) zijn gewoon terugplaatsen.
Of nieuwe plaatsen bij twijfel.
8 januari 2013 om 10:49 #18092210@Gupy wrote:
Als je voelt dat die rubbers nog goed (voldoende hoogte en niet hard/gebarsten) zijn gewoon terugplaatsen.
Of nieuwe plaatsen bij twijfel.
Laste pakkingen zijn niet te leveren dan krijg je een complete collector voor zoon 290euro volgens de opel garage.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
8 januari 2013 om 10:52 #18092211En bij de onderdelenboer?
8 januari 2013 om 10:55 #18092212Weet ik niet, nog niet naar gekeken.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
8 januari 2013 om 11:24 #18092213Gewoon btje vloeibaar opdoen voor de zekerheid. Spaarzaam.
Heb ik Wim-V6 ook een keer zien doen.8 januari 2013 om 12:53 #18092214@Jerremy wrote:
Gewoon btje vloeibaar opdoen voor de zekerheid. Spaarzaam.
Heb ik Wim-V6 ook een keer zien doen.Ik denk ook dat dat de beste oplossing is.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
8 januari 2013 om 17:32 #18092215jup, mocht er inderdaad een beschadiging zitten op het rubber, spaarzaam vloeibaar ertussen werkt altijd.
Was dat bij die vec-C 3.2 V6 jeroen??? volgens mij wel.. (rede van inlaat los was bobines verwisseld, toen maar gelijk de Thermosstaat vervangen, deze kwam met moeite aan de 70 graden)
willem
8 januari 2013 om 19:42 #18092216ja dat klopt Willem, GTS was dat met bobines wisselen. Een automaat dacht ik ook, 1 1/2 jr. terug ofzo.
13 januari 2013 om 10:53 #18092217Klopt, was zo’n 5traps automaat, welke veel te weinig toeren draait bij 120km/u, t appraat MOET terugschakelen bij de minste snelheids verhoging, anders valt ie dood haha…
(2200 toeren bij 120km/u is toch iets te veel van het goeie blijkbaar voor zo’n V6 motor)
Willem
17 januari 2013 om 13:19 #18092218Om eens terug te komen op de temperatuur.
Volgens mij kan het helemaal niet zoveel kwaad om bij dit soort temperaturen een stukje van de radiateur af te plakken. Vooral als je redelijk snel een constante snelheid te pakken hebt wordt de auto weinig belast maar wel goed gekoeld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.