Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › rem schijven spuiten voor montage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2013 om 20:23 #17254201
De huidige remmen van mijn Astra opc zijn niet al te best meer vooral doordat hij een poosje stil gestaan heeft voor ik hem kocht.
Dus heb ik mooie nieuwe Brembo schijven en blokken besteld voor de voor en achterkant.nu heb ik met de huidige schijven het volgende, als ik 1x in de regen gereden heb op de snelweg en een paar keer hard geremd heb zitten
mijn velgen onder de roest etc…. niet grappig wil ik niet meer.bij de nieuwe wil ik de schijven het liefst van een bescherming voorzien zodat het er goed uit ziet alleen zit ik te twijfelen waar ik het mee ga doen:
Motip hitte bestendige lak (antraciet)
Motip Zinkspray (grijs)
Motip Alu Zinksprayqua kleur vind ik de hitte bestendige lak het mooist maar dat bied opzich geen bescherming tegen roest en ik vraag me af of niet gelijk je blokken vol gaan zitten met die zooi als je gaat remmen….
Normale Zink spray is gewoon grijs dat vind ik er niet zo mooi uit zien, De Alu zinkspray is wel mooi qua kleur maar kun je dit ook gebruiken op je schijven?
op de bus van de normale staat dat het ook als grondlaag voor het aflakken gebruikt kan worden en dat staat er op de alu versie niet op.
Voordeel van de zinkspray is natuurlijk wel dat het een goede bescherming bied tegen roest.wat raden jullie aan?
5 januari 2013 om 20:39 #18091791Ga je dan iedere keer je schijven opnieuw spuiten als je gereden hebt?
Want dat word er meteen afgeschuurd met remmen, de klauwen kun je wel spuiten. En je hebt kans dat je auto minder goed remt.
5 januari 2013 om 20:43 #18091792Nee dat lijkt me logisch het gaat om de stukken waar je rem blokken niet komen….. op de rem vlakken rem je het eventuele roest er zo af…..
maar de rest van de schijf verroest helemaal als je er niks aan doet, en dat vind ik als ‘piet precies’ geen gezicht, plus dat het op je velgen terecht komt.5 januari 2013 om 20:45 #18091793nieuwe schijven worden ook wel eens geleverd in een laagje zink spray, alleen dat is de grijze versie, ik ben dus eigenlijk benieuwd of die Alu versie verder het zelfde is dus of ik die hier ook voor kan gebruiken.
die hitte bestendige verf ga ik denk ik niet doen….. ik weet idd niet of dat in je blokken blijft hangen ofzo omdat het pas uithard nadat het volledig verhit is geweest….
6 januari 2013 om 20:42 #18091794AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb nieuwe schijven wel eens n paar dikke lagen blanke lak gegeven
maar ook dat blijft niet eeuwig zitten
dat komt mede door temperatuurschommelingen van de schijvenvoor de rest zou ik zeggen pak gewoon die kleur die je zelf mooi vind
eventueel gewone spuitverf
al dan niet met n primer laagwel moet je rekkening houden met de pasvlakken dat die mooi glad/vlak blijven
anders ga je trillingen krijgen das vervelender dan n laagje roest op je schijf ;)6 januari 2013 om 21:40 #18091795dat is dus gelijk de rede waarom ik met de zinkspray wil doen en niet met de hittebestendige verf.
bij mijn honda heb ik het eens met hb spuitverf gedaan, probleem hiermee was dat de verf niet droog was omdat het niet verhit was toen de wielen er weer op gingen…
toen ze later bij de garage mijn banden vervangen hadden en de velgen erop en af geweest waren zaten ze er niet recht op omdat er stukken verf los gekomen waren.
Met als gevolg, trillende auto, ze hebben toen bij de garage het hart weer kaal geschuurd zodat het weer weg was.dus dan gaat het een laagje zinkspray worden :agent
7 januari 2013 om 10:38 #18091796Hammerite zilver spray? Eerst een beetje schoonmaken en ontvetten, blijft ongeveer 3 seizoenen zitten.
Doe het zelf altijd in de lente bijwerken met de bandenwissel, ook remklauwtjes weer rood bijtippen :thumb20 januari 2013 om 08:44 #18091797Ik heb mijn Achterschijven grijs gespoten, nooit problemen mee gehad, ik had dan ook alles gespoten, vanbinnen en buiten.
Is al die tijd gewoon blijven zitten
Wel eerst heel de schijven goed ontvet, geborsteld en geschuurd.. (ja gebruikte schijven, maar zo goed als nieuw
rede van vervangen:
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.