Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › HELP! Problemen Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2013 om 15:50 #17254126
Helaas afgelopen zondag ontdekt dat de Corsa Sport x14xe het niet meer deed, we dachten dat het een accu-probleem was, maar geen enkel hulp mocht baten, startkabels werden warm en er vlogen vonken door het rond, nu blijkt dat de Corsa kortsluiting maakt, de stroomkabels waren samengesmolten; waarschijnlijk door wrijving met staal, bij het doorvoerrubber van het schutbord zijn de plus en minkabels van de accu tegen elkaar aangekomen.
Deze week groot onderhoud: nieuwe stroomkabels trekken + Gasklephuis, EGR, stappenmotor en inlaatspruitstuk schoonmaken/afdoppen.Hoe kan ik het beste de nieuwe stroomkabels monteren? Via de onderkant of van bovenaf en dan de inlaat demonteren?
Gasklephuis, stappenmotor en inlaatspruitstuk + injectors zijn al gedemonteerd maar de EGR wil niet helemaal mee werken, heeft iemand nog tips. Wat is alles na een 8 á 9 maanden alweer vies (toen hebben we alles ook schoongemaakt), voor al ook de carterventilatie. Is hier ook een oplossing voor in samenwerking met EGR afdoppen? Carterslang los hangen of een bakje/oil catchtankje? Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja waar kan ik dan zo iets weghalen, ik wil namelijk niet dat het echt zichtbaar is.
Ik hoor het graag.
3 januari 2013 om 18:21 #18091088al zo snel vies???
heb je een open luchtfilter ofzo??
heb je een hoog olie verbruik?? hoe ziet je olie eruit na een half jaar na wissel??het vies worden is wel een probleem. bij de x16xe het zelfde probleem.
kan je verder niet helpen.
3 januari 2013 om 19:03 #18091089Ik heb een inlegfilter van K&N, geen open.
Ik heb geen olieverbruik, hij krijgt netjes om de 12.000 km nieuwe olie, oliefilter, etc.
De olie is dan lichtbruinig, maar totaal niet zwart.3 januari 2013 om 19:18 #18091090oke, dan zou ik ook willen weten hoe het komt dat deze zo vies kan zijn.
vermoed dat het met de erg te maken heeft.
ken deze moteren alleen maar van de interne vervuiling en olie verbruik.3 januari 2013 om 19:22 #18091091Dat kan wel kloppen dat de EGR problemen geeft, wil hem daarom ook afdoppen. Dit dan eventueel in combinatie met de carterventilatie etc; zoals hierboven beschreven.
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen…?!
4 januari 2013 om 18:41 #18091092Iemand nog een idee of tips?
4 januari 2013 om 18:46 #18091093Carterventilatie zou ik een catch can tussen zetten en niet afdoppen
en niet zichtbaar heb je niet bepaald de ruimte voor in een corsa b
wrom zou je dat eigenlijk willen?4 januari 2013 om 18:53 #18091094Ik wil voor de carterventilatie een catch can doen en de EGR afdoppen, is dit een goede combinatie of geeft dit problemen?
Waar kan ik zo’n catch can vandaan halen? Website of winkel?
En de stroomkabels van de accu naar de dynamo/startmotor, wat is hierin het beste? Van onderen af of boven langs
4 januari 2013 om 19:24 #18091095@Miranda-van-Tuinen wrote:
Ik wil voor de carterventilatie een catch can doen en de EGR afdoppen, is dit een goede combinatie of geeft dit problemen?
Waar kan ik zo’n catch can vandaan halen? Website of winkel?
En de stroomkabels van de accu naar de dynamo/startmotor, wat is hierin het beste? Van onderen af of boven langs
egr afdoppen wordt het nooit minder van, half jaar terug ook met mijn astra gedaan en sindsdien iets feller op het gas. Ik heb bij de dealer een dichte pakking gehaald.
4 januari 2013 om 20:33 #18091096Geeft ook al een beetje aan hoe waardeloos zo’n egr is
als zelfs dealers er al afsluitplaatjes voor verkopen :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.